Chidaneh.com placeholder image

10 ایده فریبنده تزیین راهرو ها در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ورودی و راهرو: راهروها یکی از شلوغ ترین نواحی خانه هستند، اما معمولا آن طور که شایسته ی آن ها باشد، به طراحی دکوراسیون شان توجهی نمی شود. اگر راهروی اصلی منزل تان ساده، فراموش شده و نیازمند مقداری توجه به نظر می رسد، راه حلی آسان برای زندگی بخشیدن به آن، تأکید بر انتهای این مسیر اصلی با یک نمایش و جلوه گری چشم گیر است. دیوارهای تأکیدی تزیین شده و دکوراسیون نمایشی به مسیر عبور شما بعد و شخصیت می دهد. چیدانه مثل همیشه ایده های خلاقانه و جذابی برای شما دارد که راهروی ساده ی منزل تان را به ورودی خیره کننده ی اتاق ها و فضاهای دیگر تبدیل می کنند. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

1. تابلوی هنری شگفت انگیز در راهرو

با آویزان کردن یک تابلو هنری خیره کننده، مقصدی جلوه گر در انتهای راهروی منزل تان ایجاد کنید. برای بیشترین تأثیر از ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون استفاده کنید و تابلوی نقاشی یا چاپی انتخاب کنید که با رنگ دیوار تان در تضاد بوده و در عین حال آن را تکمیل کند.

2. کاغذ دیواری هیجان انگیز در طراحی دکوراسیون راهرو

قدرت کاغذ دیواری برای تبدیل راهروی منزل تان از یک فضای تهی و خسته کننده به فضایی هیجان انگیز را به کار گیرید. با وجودی که راهروها پر تردد هستند، اما افراد تمایل به گذراندن زمان زیادی در این فضاها ندارند، بنابراین امکان جسارت زیادی در طراحی دکوراسیون آن ها دارید. این کاغذ دیواری گل گلی در این راهروی تلفیقی، تمام توجه را به خود جلب می کند. با وجودی که این کاغذ دیواری بسیار شلوغ بوده و زود دل را می زند، به فضا عمق و سنگینی بخشیده است. ما پیش از این شما را با انواع طرح کاغذ دیواری و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی آشنا کرده ایم.

طراحان آلما
استیکر چوب طراحان آلما طرح درخت خاطره ها
طراحان آلما

اگر جسارت استفاده از چنین کاغذ دیواری دائمی برجسته ای در فضای راهروی خود ندارید، می توانید به جای آن از نمونه های موقت و استیکر ها و عکس برگردان ها استفاده کنید تا هروقت بخواهید بتوانید آن ها را عوض نمایید.

استفاده از تصاویر بزرگ خانوادگی در این فضاها نیز بسیار جذاب می باشد. با این کار هر بار که از فضای راهرو عبور می کنید و چشم تان به جمع خانوادگی گرم تان می افتد، از حسی فوق العاده سرشار می شوید.

3. چراغ های روشنایی خیره کننده در راهرو

با نصب یک چراغ روشنایی خیره کننده به دیوار یا سقف در انتهای راهرو، جلوه ای زیبا ایجاد کنید. در اینجا یک لوستر دیواری پر تزیین، به زیبایی این جلوه را ایجاد کرده است. به ترکیب این نورپردازی با پالت رنگی تیره و مرموز پشت آن توجه کنید که چگونه اثری گیرا ایجاد کرده که افراد را به انتهای این راهروی طولانی می کشاند.

4. گالری دیواری جذاب در دکوراسیون راهرو

یک روش ساده برای زندگی بخشیدن به دیوار خالی راهرو، تبدیل آن به یک گالری هنری است. آن را با عکس ها، نقاشی ها و کارت پستال های چاپی بپوشانید یا نمایشگاهی از نقاشی های کودک دلبندتان ایجاد نمایید تا از این طریق خلاقیت او نیز تحریک شود. برای برجسته کردن این چیدمان، زمینه ی آن را به رنگی درخشان و جذاب رنگ آمیزی کنید.

5. شیشه ویترای درخشان در طراحی داخلی راهرو

می توانید با استفاده از ایده ی هنر ویترای، نقاشی روی شیشه در دکوراسیون داخلی خانه، یک پنل شیشه ای ویترای درانتهای راهروی خود نصب کنید. حتی ساده ترین طراحی ها – مانند یک پنل شیشه ای راه راه رنگی – بسیار تأثیرگذار خواهد بود. 

اگر خواستار ظاهر پر جنب و جوش تری هستید، مانند این شاهکار طلایی مسحورکننده، شیشه ی ویترای با الگوهای ظریف انتخاب کنید. این نوع شیشه علاوه بر زیبایی چشم گیر خودش، با ایجاد سایه روشن های رنگی در راهروی شما، آن را بسیار گرم و صمیمی، دوست داشتنی و دعوت کننده می کند.

6. آینه در طراحی دکوراسیون راهرو

یک آینه ی متفاوت مانند این نمونه، نقطه ی تأکیدی کاملی در راهروی ساده ی منزل شما به وجود می آورد. علاوه بر این، آینه نور را در فضاهای کوچک و تاریک دوچندان کرده و فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

7. درب های داخلی نمایشی در راهرو

اگر درب اتاق های منزل تان به راهرو باز می شود، به جای بستن فضا با درب های داخلی ساده، جسارت متفاوت بودن داشته باشید و به جای آن ها درب های طرح و الگو دار و درخشان استفاده کنید. مثلا این درب کشویی علاوه بر کاربردی بودن، نقش یک اثر هنری را نیز ایفا می کند. این یکی از راز های مخفی کردن درب های اضافی در دکوراسیون داخلی است.

8. میز و کنسول در راهرو

یک کنسول جذاب، قفسه یا دراور می تواند راهروی شما را از پوچ بودن نجات دهد. این نوع میز ها نه تنها مکانی در دسترس برای وسایل لازم روزانه هستند، بلکه می توانند سبک دکوراسیون شما را نیز نشان دهند.

اگر بودجه ی کافی برای تهیه ی مبلمان جدید ندارید، می توانید یکی میزهای موجود در دکوراسیون منزل خود را برای این فضا آماده کنید یا قطعه ای ارزان از دست دوم فروشی ها تهیه نمایید و یک دکوراسیون منزل شیک با مبلمان دست دوم داشته باشید.

9. دیوار تأکیدی رنگی در راهرو

یک دیوار تأکیدی رنگی در فضای راهروی شما جلوه ی بسیار خیره کننده ای ایجاد می کند. برای این منظور رنگی غلیظ انتخاب کنید تا به فضا عمق دهد. مانند آنچه در تصویر می بینید، رنگ های غلیظ، فضای باز و لخت راهرو را انسجام می بخشند.

10. نشیمن متفاوت در دکوراسیون راهرو

انتهای راهرو را به گوشه ای دنج برای نشیمن تبدیل کنید که شما برای یک استراحت کوتاه دعوت می کند. برای ایجاد حداکثر تأثیر، صندلی ای انتخاب کنید که توجه را جلب کند.

اگر صندلی قبلی به ذائقه ی شما نمی خورد، از یک صندلی تابی، یک نیمکت با رنگی برجسته یا یک صندلی تکی جذاب به جای آن استفاده کنید.

اکنون شما به ما بگویید برای طراحی دکوراسیون راهروی منزل خود چه ایده هایی به کار برده اید؟ تورهای چیدانه مشتاق دیدن و نمایش دکوراسیون خلاقانه ی شما به مخاطب های دیگر است.

مطالب بیشتر:
ایده های خلاقانه با نگاهی دوباره به راهرو خانه
۷ اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی راهروها

۱۰ دکوراسیون ورودی شگفت انگیز برای استقبال از مهمان!
ورودی ساختمان: ۱۰ فضای کوچک اما خیره کننده!

دکوراسیون ورودی با تغییرات خلاقانه ؛ به استقبال نوروز

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه