Chidaneh.com placeholder image

سرزندگی فضای سبز را مهمان دکوراسیون ویلای خود کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضای بیرونی: گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت، که به باغ آمد از این راه و از آن خواهد شد، این روزها این بیت را با خودم زیاد زمزمه می کنم، همیشه دوست داشته ام بهار به عمق خانه نفوذ کند و عطر خوشش را به تک تک اجزای دکوراسیون داخلی خانه ام بدمد، دوست ندارم فرصت استفاده از هوای بهاری از دستم برود، همیشه دوست داشته ام تا طراوت و سرسبزی بهار با خانه ام یکی شود. خیلی به این موضوع فکر کردم که چگونه می توانم این کار را انجام دهم، آنقدر به این موضوع فکر کردم و گشتم و گشتم تا به نتایجی که در ادامه مطلب آمده است رسیدم، اگر شما هم مشتاق هستید تا فضای درونی و بیرونی خانه تان را با هم یکی کنید و طراوت بهار را مهمان خانه هایتان کنید، با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید. 

ایجاد بازشو های سقفی در دکوراسیون داخلی خانه

سرویس خواب بالسا

1. ایجاد بازشوهای سقفی در دکوراسیون داخلی خانه 

یکی از ایده هایی که می توان از آن بهره برد، ایجاد بازشوهای سقفی در دکوراسیون داخلی خانه است. این کار باعث می شود تا شما مدام آسمان را به چشم ببینید و از اصابت قطرات نرم و لطیف باران بهاری به شیشه ها غرق لذت شوید و حسابی کیف کنید، البته این ایده احتیاج دارد که کمی درگیر دردسر های بازسازی خانه شوید، اما اگر واقعا مشتاق هستید تا این کار را انجام دهید، پیشنهاد می کنم سری به اهالی فن چیدانه و شرکت های معماری و دکوراتورها بروید و از آن ها مشاوره و راهنمایی بخواهید.  

پنجره های سرتاسری برای دکوراسیون داخلی خانه

2. پنجره های سرتاسری رو به فضای بیرونی خانه 

اگر تصمیم به بازسازی خانه گرفتید، ایجاد پنجره های سرتاسری برای تراس ها هم یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید به آن فکر کنید، با این کار می توانید در روزهای بهاری که هوا به طرز عجیبی مطبوع است، درب و پنجره ها را به طور کامل باز کنید و مرز بین فضای داخلی خانه و فضای بیرونی را از بین ببرید. حتی می توانید مبلمان فضای بیرونی خانه تان را با مبلمان داخلی خانه ست کنید، یعنی همه را از یک طرح و رنگ انتخاب کنید تا دیگر واقعا هیچ مرزی بین آن ها نماند. 

علیرضا تغابنی
امیر ویلا کاری از علیرضا تغابنی
علیرضا تغابنی

3. ویلا امیر، زیبایی تلفیق فضای درونی و بیرونی خانه 

ویلای امیر که یکی از پروژه های دفتر معماری دیگر و علیرضا تغابنی است، می تواند مثال خوبی برای تلفیق فضای درونی و بیرونی خانه باشد. این خانه دارای پنجره های سرتاسری است و دقیقا روبروی این پنجره ها تراس بزرگ و وسیعی قرار دارد که می توان ساعت ها آن جا نشست و از فضا و هوا لذت برد. البته این ویلا باز هم به طریق های مختلف طبیعت را در دل خودش جا کرده است که اگر مطلب ویلای امیر، تابستانی سرد در امیرمهد کرج را بخوانید می توانید بیشتر با آن اشنا شوید. 

نشیمن پشت پنجره

4. نشیمن هایی پشت پنجره برای تلفیق فضای درونی و بیرونی خانه 

اگر امکان آن را ندارید که خانه را بازسازی کنید، یا فکر می کنید که از زمان گذشته است، می توانید در پشت پنجره های تراس خانه تان نشیمن های دوست داشتنی به وجود بیاورید، کاری هم ندارد، فقط به یکی دو تا صندلی احتیاج خواهید داشت و شاید حتی چند تشکچه که بتوانید روی زمین بنشینید، یادتان باشد که این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه از فضا تراس، بالکن و یا حیاط خلوت تان لذت ببرید. وقتی صندلی ها و تشکچه ها را به تراس آوردید، پنجره ها و درهای تراس را تا جای ممکن باز کنید و اجازه دهید تا بهار به درون خانه تان دعوت شود. 

فرورفتگی های خانه

5. از دیدن باغ و فضای سبز بیرون از خانه لذت ببرید 

بعضی از خانه ها هم هستند که به هیچ وجه امکان آن را ندارند که بتوانند با فضای بیرونی خانه تلفیق شوند، بهترین راه برای این خانه ها این است که از هر پنجره ای که دارند استفاده کنند و کاناپه ها و نشیمن هایی را آن جا تعبیه کنند تا دست کم بتوان از منظره زیبای باغ باران زده و درختان سبز و زیبا لذت برد. 

تراس های محصور شده

6. تراس هایتان را محصور کنید 

عکس بالا را با دقت نگاه کنید، در این عکس برای لبه تراس ها به جای نرده و دست انداز، پنجره هایی تعبیه شده است که کاملا تراس را محصور کرده است و باعث شده است تا طراح خانه بتواند از راهرو های تراس به عنوان فضای نیمه باز – نیمه بسته استفاده کند، حرکت هوشمندانه دیگری هم که صورت گرفته است، استفاده از درب های کشویی برای تراس است که کاملا این اجازه را به شما می دهد که ابعاد و اندازه اتاق را به راحتی تغییر دهید آن هم با کمترین پرت فضایی. این هم می تواند یکی دیگر از راه حل هایی باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: بالکن و حیاط خلوت خود را برای استقبال از بهار آماده کنید!

ساخت آتریوم سبز در خانه

7. ساخت فضایی آتریوم مانند در خانه 

اگر مطلب آتریوم و تاثیر آن در معماری داخلی را خوانده باشید، احتمالا با این فضای جذاب آشنا شده اید. اگر می توانید و پلان خانه تان این اجازه را به شما می دهد که چنین فضایی را در خانه تان درست کنید. آتریوم ها میان تالار هایی هستند که می توانند به وسیله میز صندلی ها و یا گل و گلدان های تزیین شوند، ولی شما می توانید با استفاده از سیستم های بام سبز آن را تبدیل به فضایی کنید که بهار را مهمان خانه شما می کند. 

شما هم می توانید ایده های خود را برای تلفیق فضای درونی و بیرونی خانه را با ما و در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید تا بتوانیم برای مطلب بعدی از آن ها استفاده کنیم. 

مطالب بیشتر: گودال باغچه های مدرن، فضایی دنج در حیاط منزل ایرانی
سنگ تراورتن، سنگ فرش با دوام در محوطه و فضای سبز
۷ ایده کاربردی برای زیباتر شدن حیاط آپارتمان مسکونی
۷ کفپوش مناسب برای حیاط و فضای سبز
بام سبز و آنچه برای اجرای آن لازم است بدانیم!
 قبل از خرید مبلمان و لوازم حیاط و فضای باز بخوانید!

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه