Chidaneh.com placeholder image

10 ایده دکوراسیون آبی در منزلی به رنگ سال!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ آبی: مؤسسه ی رنگ پانتون هر سال قبل از شروع سال میلادی رنگ سال را انتخاب کرده و اعلام می کند. روند همیشه به صورت انتخاب یک رنگ بوده اما امسال پانتون با انتخاب دو رنگ برای سال ۲۰۱۶ هم از نظر اجتماعی و هم از نظر هنری قصدی داشته است. ترکیب سایه ی ملایمی از آبی مایل به ارغوانی (رنگ پسرانه) و صورتی مایل به سرخ (رنگ دخترانه) اشاره ای به محو شدن مرزهای جنسیتی دارد که امروزه در دنیای مد در حال رخ دادن است و حوزه های دیگر طراحی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. این رنگ ها را در سالی که گذشت به وفور در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی دیده ایم پیش تر دکوراسیون صورتی برای خانه ای به رنگ سال! را در چیدانه با هم بررسی کردیم امروز نیز به بررسی رنگ آبی در فضای دکوراسیون می پردازیم با ما همراه باشید.

قالیشویی ادیب

مبلمان آبی یکی از گزینه های ابتدایی ترین گزینه ها برای مهمان کردن این رنگ در دکوراسیون داخلی شما می باشد، تلفیق رنگ آبی در کنار قهوه ای می تواند فضای آرامش بخشی را برای شما ایجاد نماید، حضور سفید را به عنوان رنگ خنثی در فضا فراموش نکنید.

آبی معجزه گر برای اتاق کار خود انتخاب کنید، رنگ آبی به لحاظ ماهیت آرامش بخش خود برای فضای داخلی شما بسیار مناسب خواهد بود، می توانید از این رنگ به عنوان رنگ خاص فضای اتاق کار خود استفاده کنید، این رنگ خاص را برای دیوار پشت میز خود انتخاب کنید و از آرامش فضایی خود لذت ببرید.

آبی را برای آشپزخانه های خود انتخاب کنید، کابینت های رنگی به خوبی می توانند فضای شما را دگرگون کنند، اگر می خواهید از کابینت های رنگی برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید در مطلب پرطرفدارترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه در باره ی انتخاب مناسب رنگ کابینت ها با شما صحبت کرده ایم به آن سری بزنید و رنگ مناسب کابینت آشپزخانه ی خود را انتخاب نمایید.

ترکیب رنگی آبی ملایم و سفید به خوبی می تواند جلوه ای رویایی به فضای غذاخوری شما ببخشد، برای سرزنده کردن بیشتر این فضا می توانید به راحتی از رنگ سبز، گیاهان خانگی خود استفاده کنید و فضای بی نظیری برای بخش غذا خوری خود تدارک ببینید.

تلفیق رنگ آبی و صورتی می تواند فضایی رویایی را برای شما به وجود آورد، یک دیوار آبی در کنار آباژور صورتی و صندلی و چند تابلو و گلدان به خوبی می تواند کنج جذاب زنانه ای را برای خانم خانه به وجود آورد، برای داشتن این کنج دوست داشتنی تردید نکنید.

اتاق خواب بهترین گزینه برای استفاده از رنگ های آبی است. می توانید از ترکیب تونالیته ی آبی برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، پرده های خود را آبی پر رنگ تر و دیوار ها را کم رنگ تر انتخاب کنید و تعادل وزنی و بصری را در فضای اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

برای داشتن رنگ های سال در کنار هم راه حل های بسیاری وجود دارد. به طور مثال یک رنگ مثل آبی را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید، اگر مبلمان خود را به رنگ آبی انتخاب کردید کوسن های صورتی رنگ و یا فرش با تم صورتی را به عنوان رنگ ترکیب شونده با آن انتخاب کنید و به سادگی هر دو رنگ را در دکوراسیون داخلی خود داشته باشید.

آبی را برای اتاق کودک فراموش نکنید! آبی به لحاظ خاصیت آرامش بخشش برای فضای اتاق خواب در درجه ی اول مناسب است، آب از جمله رنگ های سرد است که می توانید برای ایجاد تعادل با رنگ هایی گرمی همچون زرد ترکیبشان کنید و فضایی متعادل و آرامش بخش را برای عزیزان خود خلق کنید.

کوسن ها بهترین گزینه و ساده ترین راه حل بای آوردن رنگ سال به گوشه و کنار دکوراسیون منزل شماست. اگر مبلمان خود را به رنگ های خنثی انتخاب نمایید به سادگی می توانید از ترکیب هر دو رنگ سال برای تزیین و زیبایی بخشی به دکوراسیون داخلی خود استفاده نمایید.

انتخاب رنگ آبی برای فضای حمام و سرویس بهداشتی شما می تواند یک انتخاب منحصر به فرد برای شما باشد، هیچ قاعده و قانونی شما را از داشتن این رنگ زیبا و آرمش بخش برای فضاها خصوصی ترتان منع نمی کند، این رنگ را انتخاب کنید و از داشتنش لذت ببرید. 

آیا شما هم از این رنگ ها در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اید؟ اگر دکوراسیونی به سبک و سیاق خود دارید که در آن از ایده های خلاقانه استفاده کرده اید، از طریق همکاری با تحریریه چیدانه در تورهای چیدانه شرکت کرده و دکوراسیون زیبای خود را با مخاطبان چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:
صورتی و آبی، رنگ های سال ۲۰۱۶ در دکوراسیون منزل
رنگ های سال ۲۰۱۶ را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!
۱۰ راه برای داشتن خانه ای پر از انرژی با دکوراسیون آبی و سفید
۱۵ اتاق صورتی که شما را غلغلک می دهد!
رنگ آبی ، تجربه ی آرامش در طراحی داخلی
رنگ سال ۲۰۱۴ سرخابی درخشان

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه