Chidaneh.com placeholder image

چگونه دکوراسیون منزل را روشن و دلباز جلوه دهیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: بهار و بعد هم تابستان از راه می رسد، روزهای طولانی تر و درخشش متواضعانه نور خورشید، طراوت و سرزندگی را با خود می آورد. اما هنوز هم چیزهای کوچکی در خانه هستند که بین ما  و این همه تازگی و شادابی فاصله می اندازد. این پرده های کلفت چند لایه که مانند دیوار جلوی تلالو آفتاب را  می گیرند، کاغذ دیواری های گل دار قهوه ای که گویی نور را می خورند، بافت سنگین رومبلی های پر نقش و نگار با چوب های کنده کاری شده که  که از خورشید گریزانند، چراکه در زیر نورش شکوهشان رنگ می بازد و سقف های کوتاه که بر همه جا سایه ای سرد می اندازند. اگر شما هم دلتان یک خانه روشن تر و دلبازتر می خواهد 10 پیشنهاد ساده دکوراسیون داریم که می تواند برای رسیدن به این هدف به شما کمک کند. با چیدانه همراه شوید.

امیر صادقی
عکاسی از منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

پرده های ساده با پارچه های سبک

نمی دانم چرا اول برای ساختمان ها پنجره می گذاریم و به هنگام خرید برایمان مهم است که ویو خانه چطوره؟ بعد سعی می کنیم با چندین لایه پارچه زمخت این پنجره ها را بپوشانیم! پنجره ها رو به هر روزنه ای که باز شوند مهم ترین المان برای داشتن فضایی دلباز هستند. اگر پنجره تان رو به منظره ای زیبا باز می شوند آن را با پرده نپوشانید و یا اگر نیاز به پرده دارد تن پوشی از حریر سبک و ساده مناسب این فصل برایش انتخاب کنید.

مبلمان دی دریم
دکوراسیون خاص با مبلمان خاص
مبلمان دی دریم

رنگ های خالص و تازه

تصور کنید در اتاق نشیمن بالا روکش تمام مبل ها قهوه ای و کرم وطلایی باشد و جلوی نور را نیز با چنر لایه والان مخملی بپو شانیم. دیگر چیزی از این همه انرژی مثبت و شور این اتاق باقی می ماند؟ هر رنگ برای خوش حرفی برای گفتن دارد و همن طور که طبیعت زیبای بهاری با رنگ ها معنی پیدا می کند در طراحی داخلی نیز با رنگ ها می توان انرژی مثبت، روح و حرکت را در یک فضای بسته ایجاد کرد. اگر به دنبال خانه ای تر و تازه هستید درب خانه تان را به روی رنگ های خالص و تازه باز کنید.

استودیو معماری آرش مدنی
خانه ای به سبک آرش مدنی
استودیو معماری آرش مدنی

نورپردازی طبیعی و مصنوعی مناسب

واضح است که هر فضایی بدون نور دلگیر و نازیبا به نظر می رسد اما نورپردازی غلط، نا مناسب و ناکافی نیز می تواند به همان اندازه فضا را کسل کننده جلوه دهد. نور آفتاب علاوه بر روشنایی، گرما و انرژی را به داخل خانه می آورد و می توان با هدایت درست نور طبیعی مانند تصویر بالا فضایی گرم و صمیمی و متفاوت ایجاد کرد. نور مصنوعی نیز در کنار نور طبیعی باید به صورت کاربردی، دکوراتیو  و روشنایی عمومی در مکان ها و با رنگ های مناسب به کار برده شود.

استودیو معماری بوژگان
دکوراسیون داخلی نشیمن مدرن
استودیو معماری بوژگان

دیوار های ساده، روشن و لوازم مدرن

اگر به دنبال یک دکوراسیون شاداب و ساده اید این مطلب را درست انتخاب کردید. برای رسیدن به این هدف اصل کمتر بهتر است را همیشه در ذهن داشته باشید. خانه های شلوغ و پر وسیله معمولا روشن و دلباز نیستند چراکه هر وسیله اضافی اندکی از نور و انرژی فضای شما را به خود اختصاص می دهد

عرفان شریف نژاد: عکاس
آپارتمان حافظی
عرفان شریف نژاد: عکاس

 شیشه، آینه و فلز و سطوح صیقلی و براق

سطوح براق و صیقلی نور را به خوبی منعکس می کنند و تلالو های آفتاب را حتی به گوشه های کم نور که از پنجره فاصله دارند نیز می رسانند. بازتاب اشیا در سطوح صیقلی و آینه ها به خانه عمق می دهد. در تصویر بالا آینه تراش کاری شده روی دیوار مانند یک پنجره به بیرون عمل می کند و خانه را بزرگ تر، پر نور تر و دلباز تر نشان می دهد. برای داشتن خانه ای پر نور سطوح شیشه ای، آینه ای و فلزی براق را فراموش نکنید.

علیرضا تغابنی
نشیمن خانه چرخان شریفی ها
علیرضا تغابنی

ارتفاع سقف مناسب

سقف های کوتاه در تمام روز سایه های سردی در فضا ایجاد می کنند و اجازه نمی دهند نور به راحتی راه خود پیدا کند. در عکس بالا استفاده هوشمندانه معمار از سقف کوتاه برای ایجاد فضایی دنج و سقف بلند برای نور گیری مناسب در کنار هم باعث ایجاد فضایی دلباز و راحت شده است.

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن دکوراسیون نشیمن
شرکت معماری دکوکو

انتخاب پارچه ها با بافت های سبک و طرح های ساده

اگر خانه ای روشن و دلباز می خواهید پارچه ها را دست کم نگیرید. پارچه ها و رومبلی ها با طرح و رنگشان می توانند تنوع و زیبایی به فضا دهند و حس و حال فضا را کاملا تغییر دهند. در گذشته پارچه های پر از بافت و طرح و رنگ، تجمل و شکوه را به دکوراسیون منازل وارد می کردند ولی اگر شما به دنبال خانه دلباز و دلباز و مناسب بهار و تابستان هستید به دنبال پارچه ها و رومبلی های ساده با بافت های سبک و رنگ های روشن و تمیز بروید .

گروه طراحی شیفت
نشیمن ایلخانه
گروه طراحی شیفت

کف پوش هارا با فرش نپوشانید

کف پوش های خالی از فرش نور بیشتری منعکس می کنند و فضای شما را بزرگ تر نشان می دهند. طرح های ایرانی فرش ها بسیار زیبا هستند ولی ابدا سعی نکنید با آنها تمام خانه را فرش کنید. فرش ها را مانند یک شی زینتی فقط در مکان هایی که لازم است استفاده کنید و بگذارید کف پوش ها خود نمایی کنند.

گروه طراحی گرین دیزاین
دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

گل ها و گیاهان

اگر نور کافی در خانه دارید گل ها و گیاهان به سادگی طراوت و تازگی را به خانه شما می آورند. رنگ سبز گیاهان بهار را به خانه شما می آورد.

آسمانه
رنگ سبز در دکوراسیون داخلی منزل
آسمانه

انتخاب هوشمندانه لوازم دکوری و اکسسوری ها

در انتخاب لوازم دکوری دقت کنید و در استفاده در لوازم دکوری افراط نکنید تا باعث شلوغی نشوند. لوازم دکوری را تک و خاص به کار ببرید و اجازه دهید خودشان را خوب نشان دهند.

اگر از خواندن این مطلب لذت بردید، مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنم …

ترکیب رنگ ها برای یک خانه رنگین کمانی

ست کردن رنگ چوب در دکوراسیون داخلی

۱۰ اشتباه دکوراسیونی که خانه شما را کوچکتر نشان می دهد!

راحتی و آسایش در خانه ای ۳۲ متری!

فضایی دلباز در یک خانه نقلی ۷۴ متری!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه