Chidaneh.com placeholder image

10 نرده و حفاظ خلاقانه که حیاط ویلای شما را زیباتر می کنند!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: داشتن یک باغ یا باغچه ی زیبا و سرسبز خصوصا در فصل بهار نه تنها یک موهبت محسوب می شود بلکه آرزوی خیلی از ما می باشد، پس اگر همچین فضایی را در دنیایی آپارتمانی امروز دارید از کنار آن ساده نگذرد و از ایده های متفاوت برای منحصر به فرد کردن این فضا استفاده کنید، برای این منظور از حصار و حفاظ ها شروع کنید آن ها را از حالت متداول همیشگی خارج کنید و تبدیل به یک اثری هنری کنید، چیدانه در باره ایده های خلاقانه ای را در اختیار شما قرار داداه است. با ما همراه باشید.

قالیشویی ادیب

سنگ ها از گذشته های دور یکی از بهترین ایده ها برای تبدیل شدن به حصار و حفاظ بوده اند، در چیدمان آن ها خلاقیت به خرج دهید و به سادگی طرح های خاصی را در فضا ایجاد نمایید، توجه داشته باشید می توانید از سنگ های متفاوت برای این منظور استفاده نمایید و فضای جذاب تری را خلق نمایید.

چوب ها اولین گزینه برای تبدیل شدن به حصار ها می باشند، اما این بار به جای استفاده از حالت الوار گونه ی آن ها برش هایی افقی از مقطع آن ها را تبدیل به حصار کنید، این برش ها را می تواند در ابعاد و اندازه های نامنظم باشد و نمای جذاب تری به فضای بیرونی شما ببخشد.

یک ایده ی جالب اما وقت گیر برای ساخت حصارها استفاده از گلدان های رنگارنگ و متفاوت می باشد، برای ساخت این حصارها نیاز به مهارت خاصی ندارید به سادگی با کمی حوصله می توانید با کمک ملات سیمانی آن ها را خودتان بسازید و زیبایی حیاط خودتان را دو چندا کنید.

یک ایده ی مقرون به صرفه برای ساخت حصار ها استفاده از مواد بازیافتی است، این مواد می تواند از هر جنس و یا بافتی باشد و به سادگی زیبایی فضای سبز شما را دو چندان کند.

استفاده از دیوارهای گابیون یکی دیگر از ایده های ساده و جذاب برای حصارهای فضای بیرونی است. دیوارهای گابیون در واقع از سبدهای فلزی پر شده از قلوه سنگ تهیه می شود که در ترکیب با چوب می تواند فضای بی نظیری را برای شما خلق نماید.

دیوار سبز یا به اصطلاح حصارهای زنده یکی از بهترین گزینه ها برای باغ هایی است که می خواهید حالت سبز و طبیعی آن ها حفظ شود، برای استفاده از آن ها می توانید از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید وسرسبزی فضای باغ و باغچه ی خود را دو چندان کنید.

برای داشتن که حصار خلاقانه کافی است کمی به اطراف خود نگاه کنید به سادگی می توانید با استفاده وسایل دور ریختی یک حصار خلاقانه خودتان بسازید و تحسین همه را برانگیزید.

حصار های مشبک فلزی توری مانند از گذشته های دور به عنوان حصارهای موقت یا دائم مورد استفاده قرار گرفته اند، با کمی خلاقیت به خوبی می توانید آن ها تبدیل به یک حصار مدرن و منحصر به فرد کنید، برای این منظور ی توانید از هنر قلاب بافی استفاده کنید یا با استفاده از پارچه های رنگی آن ها از حالت همیشگی خارج کنید و جلوه ی منحصر به فردی به فضای باغ خود ببخشید.

به پرچین ها و حصار های خود سر زندگی ببخشید نیازی نیست که حصارهای شما بی روح و کسل کننده باشند به سادگی با رنگ کردن آن ها و یا تبدیل آن ها به مداد رنگ های با مزه به سادگی می توانید یک پرچین منحصربه فرد و سرزنده داشته باشید .

فنس و حصارهای منقوش یکی از جذابترین حصارهایی است که باغچه ی شما می تواند داشته باشد، این حصارها در مقابل آفتاب بازی نور و سایه ی جذابی را به وجود می آورد که زیبایی فضای سبز شما را دو چندان می کند.

اگر شما هم مشغول ساختن ویلا یا خانه ای حیاط دار هستید و در کنار دکوراسیون داخلی چشم گیر، می خواهید نرده و دیوار آن نیز در فضای بیرونی منزل تان بدرخشد، همکاران ما در بخش پله، نرده و حفاظ از زیرمجموعه های اهالی فن چیدانه آماده ی پذیرفتن سفارشات شما هستند.

مطالب بیشتر:
سرزندگی فضای سبز را مهمان دکوراسیون ویلای خود کنید!
۱۰ دیوار و نرده متفاوت برای حفاظ حیاط و باغچه
۷ پیشنهاد برای زیبایی طراحی محوطه بیرونی منزل
مبلمان و طراحی دکوراسیون فضای بیرونی و باغچه منزل
دیوارهایی که در دکوراسیون منزل شما یکه تازی می کنند!
به طراحی دکوراسیون بالکن، پاسیو یا حیاط خلوت تان فکر کرده اید؟
۷ ایده بهشتی بر بام سبز آپارتمان شما

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه