Chidaneh.com placeholder image

8 ترکیب رنگی مسحورکننده برای دکوراسیون نشیمن

به قلم: تحریریه چیدانه

ترکیب رنگی: شاید هیچ چیز به اندازه ی رنگ در نگاه اول توجه را جلب نکند. حتی چند شکل ناموزون و ناهماهنگ اگر رنگ هایی هماهنگ به خود بگیرند، مجموعه ای یکدست را به نمایش می گذارند. به همین دلیل انتخاب رنگ از اهمیت بسیار ویژه ای به خصوص در حوزه ی طراحی دکوراسیون داخلی برخوردار است. بدون شک تاکنون قصه های بسیاری درباره ی این موضوع شنیده اید و خودتان متخصص شده اید. اما هرگز از دیدن ترکیب های رنگی مختلف در قالب های متنوع غافل نشوید، زیرا همیشه درس های جدیدی به شما می آموزند. این بار می خواهیم با چیدانه 8 ترکیب رنگی فریبنده و استثنایی را برای دکوراسیون نشیمن شما معرفی کنیم که مطمئنم برایتان جالب خواهد بود. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. آبی ملایم و سبز فسفری در دکوراسیون نشیمن

این نشیمن با نور زیادی که در آن جریان دارد، بسیار زنده به نظر می رسد و زمینه ی مناسبی برای استفاده از ترکیب زیبا و جذاب سبز فسفری ملایم و آبی کم رنگ است.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: این رنگ های لطیف را در کنار پرده های سفید و مبلمان با رنگ های کمرنگ به کار ببرید تا جلوه گری کنند. چرم نرم را با مخمل فاخر و پارچه های پر بافت دیگر ترکیب کنید تا جذابیت دکوراسیون تان دوچندان شود.

2. ترکیب رنگی فیروزه ای و قهوه ای در دکوراسیون نشیمن

شاید ترکیب این دو رنگ را دور از ذهن تصور کنید، اما باید بدانید فیروزه ای به زیبایی با قهوه ای غلیظ شکلاتی هماهنگ می شود.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: با استفاده از پارچه ی طرح دار یا گل دار از یکی از این دو رنگ در مقابل زمینه ای ساده از رنگ دیگر، تضاد و کنتراست ایجاد کنید. اگر هر دو رنگ را ساده به کار ببرید، به جای مطلوب و خوشایند به نظر رسیدن ظاهری کسل کننده ایجاد می شود.

3. صورتی و خاکستری در دکوراسیون نشیمن

وقتی از چنین صورتی روشنی در فضا استفاده می کنید، با قرار دادن آن در کنار رنگ های پخته ای مثل خاکستری یا حتی سیاه، تأثیرش را چندین برابر نمایید. ترکیب این صورتی با رنگ سفید، زیادی زیبا به نظر می رسد و برای اتاق خواب دخترانه مناسب است و همیشه نشیمن جذابی به دست نمی دهد.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: نیازی نیست کاملا بی خیال سفید شوید، اگر هوشمندانه از آن استفاده کنید می تواند به فضای شما تازگی و دعوت کنندگی بدهد. قاب پنجره و برخی از تجهیزات این اتاق نمونه های خوبی از استفاده ی صحیح از رنگ سفید هستند.

4. ترکیب رنگی حنایی و خاکستری در دکوراسیون نشیمن

وقتی شما حنایی مایل به قرمز را با رنگ های جذابی که در سنگ ها دیده می شود مانند سایه هایی از خاکستری یا نوعی سبز ترکیب می کنید، فضایی گرم و آرامش بخش و دعوت کننده ایجاد می نمایید.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: با افزودن اکسسوری های براق و متالیک می توان ظاهری لوکس به این ترکیب رنگی فاخر داد. آینه ی طلایی، صندلی دسته دار و کوسن ها این فضا را بیشتر آراسته اند.

5. لیمویی و طوسی مات در دکوراسیون نشیمن

برخی از نظریه پردازان رنگ طوسی را یک رنگ خنثای خالص می دانند و این سبب می شود این رنگ مکمل فوق العاده ای برای رنگ های روشن و درخشان باشد. برجستگی های لیمویی را در آباژورها، وسایل روشنایی، کوسن ها و اکسسوری های روی میز به کار ببرید.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: با وجود طیف وسیعی از سایه های رنگ طوسی و خاکستری برای انتخاب، باید بدانید کدام یک از آن ها به دکوراسیون منزل شما می آید. ممکن است رنگی که انتخاب می کنید در زیر نور درخشان آفتاب در هنگام روز موردپسندتان باشد اما در هنگام غروب با چیزی کاملا متفاوت مواجه شوید. پس در انتخاب دقت زیادی کنید.

6. ترکیب رنگ های میانی و رنگ سیاه در دکوراسیون نشیمن

خاکستری های تیره با قهوه ای های ملایم و حتی سبزهای چرک در این نشیمن شیک به خوبی ادغام شده اند. این رنگ های میانی دوست داشتنی تضاد قوی سیاه مات را متعادل ساخته اند.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: سطوح شیشه ای و درخشان سیاه رنگ را با پارچه های لوکس در رنگ های میانی ملایم ترکیب کنید. اگر می خواهید محیطی آرام در دکوراسیون نشیمن خود داشته باشید، با این کار می توانید هیجان رنگ ها را در فضا کاهش دهید.

7. آبی آسمانی و صورتی غلیظ در دکوراسیون نشیمن

حضور دو رنگ پر جنب و جوش در فضا تأثیر نیروبخش شگفت انگیزی دارند. این دیوارهای آبی رنگ، نور زیادی از خود ساطع می کنند و قدرت زیادی در فضا دارند اما شما می توانید با هر سبکی که ترجیح می دهید، این درخشش را متعادل کنید. این رنگ می تواند در دکوراسیون ساحلی شما یا سبک کلبه ای منزل تان به خوبی جای گیرد.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: شاید بد نباشد اندکی با الگو ها و رنگ ها بازی کنید اما راز دست یابی به چنین ظاهری، ملایم کردن تأثیر رنگ ها با چوب طبیعی و رنگ سفید است.

8. ترکیب رنگی کلاسیک آبی و سفید در دکوراسیون نشیمن

آبی و سفید ترکیب شناخته شده ای هستند که اگر صحیح به کار روند، زندگی و طراوت به فضای نشیمن شما می بخشند. این ترکیب رنگی در قالب طرح ها و الگوهای در هم تنیده و در کنار رنگ های خنثی، بیشتر جلوه نمایی می کنند.

این ترکیب رنگی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید: این ترکیب رنگی را به صورت برجستگی هایی در مقابل یک زمینه ی مینیمال و معاصر به کار ببرید. با این کار این ترکیب از آن حالت کلیشه ای همیشگی خارج می شود و شما هر بار با دیدن آن لذت می برید.

مطالب بیشتر:
۷ پیشنهاد برای ترکیب رنگ یک اتاق نشیمن جذاب
انتخاب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

رنگ مایه های گرم و پر هیجان برای یک اتاق نشیمن استثنایی!
۸ ترکیب رنگ که طبیعت را مهمان خانه شما می کند!

۶ قانون ست کردن رنگ ها در دکوراسیون منزل!

ما دوست داریم بدانیم…
شما چه ترکیب رنگی برای دکوراسیون داخلی نشیمن خود می پسندید؟ آیا آن را به کار برده اید؟ نظرات و سوالات خود را دیدگاه های پایین همین مطلب یا در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا ما و کاربران دیگر با شما همفکری کنیم.

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه