Chidaneh.com placeholder image

10 کمد شیک برای راهرو در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ورودی و راهرو: تا به حال با خود فکر کرده اید چرا واژه ی کمد برایتان جذاب است؟ من تصور می کنم دلیل اصلی آن این است که ما به واسطه ی کمدها و قفسه ها، گوشه های مرده و بی استفاده ی منزل مان را پوشش می دهیم و نظم را به دکوراسیون داخلی منزل خود هدیه می کنیم. این موضوع در راهرو بیشتر خود را نشان می دهد، زیرا راهروها معمولا فقط فضایی برای تردد هستند و اگر بتوانیم از آن ها استفاده ی بیشتری کنیم، حس بهتر و خانه ی مرتب تری خواهیم داشت. امروز می خواهیم با چیدانه 11 ایده ی زیبا و جذاب برای راهروهای شما پیشنهاد دهیم. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

1. کمد وینتیج در راهرو

آویزان کردن لباس ها و جا دادن کفش ها، همیشه چالشی بزرگ برای افراد خانه بوده است. الزاما نباید از یک کمد درب دار برای آن ها استفاده کرد. نمونه ای مانند تصویر با طراحی قدیمی و وینتیجش، اگر با سبک دکوراسیون منزل تان هماهنگ باشد، مشکل راهروی شما را حل خواهد کرد و در عین حال عنصری جذاب در این فضا خواهد بود.

2. کمد فشرده با طراحی هوشمندانه در راهرو

این فضا با هوشمندی و به طور فشرده طراحی شده که شامل یک جعبه ی باز برای جا دادن یک دوچرخه ی تاشو یا هر وسیله ی دیگری است. معلق بودن این جعبه روی دیوار به جای قرار گرفتن آن روی کف، حس بزرگی فضا به وجود می آورد و برای راهروهای کوچک، گزینه ی بسیار مناسبی است. وجود صندلی و قلاب های دیواری، این فضا را به عنوان راهروی ورودی تکمیل نموده است.

3. طراحی کمد در فضاهای مرده راهرو

نصب یک کمد در فضای بدون استفاده ی کنار درب ورودی راه حلی هوشمندانه برای استفاده از فضا است. قلاب های پشت درب ورودی نیز برای آویزان کردن لباس ها بسیار مناسب اند و می توانید از فضای کمد برای نگهداری وسایل دیگری مانند کفش ها و کیف ها استفاده نمایید.

4. کمد آینه دار در راهرو

آینه ها سطح روشنایی فضا را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهند و باعث می شوند بزرگ تر به نظر برسد. بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای راهروها هستند که معمولا این دو ویژگی را کم دارند. اگر فضا امکان ایجاد کمد دیواری به شما می دهد، می توانید درب های آن را سراسر آینه در نظر بگیرید.

5. شلف های ساده در راهرو

مهم نیست راهروی شما چقدر کوچک است، شما همواره می توانید فضایی برای کمد در نظر بگیرید. به این فضای کوچک دقت کنید که چقدر ساده فضایی برای کفش ها، قلاب هایی برای لباس ها و حتی نیمکتی برای نشستن از دل آن بیرون آمده است. در این فضای نقلی، هر چیزی جایی برای خود دارد.

6. کمد دیواری مخفی در راهرو

اگر فضای راهرو اجازه دهد، ایجاد چنین کمد دیواری بزرگ و جاداری می تواند نهایت آرزوی شما برای فضای راهرو باشد. استفاده از درب های کشویی علاوه بر اینکه ظاهری یکدست به شما می دهد، در چنین فضاهای باریکی این مزیت را دارد که باز شدن درب ها مانعی برای دید و تردد نخواهند بود.

7. فضای دوچرخه ها در راهرو

اگر دوچرخه دارید و مجبورید آن را در راهرو به دیوار تکیه بزنید، بد نیست فکری به حال آن ها کرده و فضایی مناسب برای آن ها در نظر بگیرید. مثلا در این تصویر، با یک راه حل بسیار ساده و در عین حال هوشمندانه، دوچرخه ها به دیوار ثابت شده اند. شلفی که برای نگهداری دوچرخه ها در نظر گرفته شده، می تواند وسایل دیگری مانند کلاه شما را نیز جای دهد. شلف های توکار کناری نیز با رنگ برجسته شان، به کاربری بیشتر فضا افزوده اند.

8. کمد بزرگ چندکاره در راهرو

وقتی تعداد افراد خانواده زیاد باشد، شلوغی و در هم ریختگی فضای ورودی بیشتر می شود، چرا که هر فرد در هنگام ورود به خانه وسایل زیادی به همراه دارد که بهتر است فضایی برای سر و سامان دادن آن ها در نظر گرفته شود. اگر فضای کافی در اختیار دارید، بخش های متنوعی برای کمد راهروی خود طراحی کنید، از چوب لباسی ها گرفته تا کشو و قفسه های باز و کمدها.

9. کنسول کوچک برای راهروی کوچک

اگر فضای راهروی شما کوچک است، یک کنسول معلق کوچک می تواند هم ظاهر زیبایی به این فضا دهد و هم مکانی باشد برای وسایل دم دستی مانند دسته کلیدها و ریموت و کیف پول شما. سعی کنید حتی در همین کنسول کوچک، فضاهای متنوعی در نظر بگیرید.

10. ایجاد کمد در راه پله راهرو

اگر در راهروی خود راه پله دارید، می توانید از آن نیز برای ایجاد فضای کمد استفاده کنید. در این نمونه می بینید که طراحی قفسه ها چه زیبا با راه پله هماهنگ شده و علاوه بر ایجاد مکانی برای نگهداری وسایل، دیوار خالی راه پله را نیز آراسته است.

اگر از این ایده ها خوشتان آمده و می خواهید دستی به سر و روی راهروی خالی و بی استفاده ی منزل تان بکشید، پیشنهاد می کنم از اهالی فن چیدانه در بخش کابینت یا بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی کمک بگیرید.

مطالب بیشتر:
۱۰ ایده فریبنده تزیین راهرو ها در دکوراسیون منزل
۷ اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی راهروها

ایده های خلاقانه با نگاهی دوباره به راهرو خانه
نکاتی برای طراحی ورودی در دکوراسیون منزل

۵ ایده عالی برای طراحی فضای ورودی

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه