Chidaneh.com placeholder image

10 ایده بزرگ برای بالکن های کوچک آپارتمان های امروزی

به قلم: تحریریه چیدانه

 

بالکن، پاسیو و حیاط خلوت: در زندگی شهری امروز فضاهای بیرونی مثل حیاط ها و تراس ها در خانه ها نقش کمتری دارند. به همین دلیل حتی یک بالکن کوچک نیز می تواند فرصتی برای شما باشد تا بهترین استفاده ها را از آن ببرید. در این 10 ایده که چیدانه به شما پیشنهاد می دهد، ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید از بالکن کوچک خود فضایی دنج و دست داشتنی بسازید، از فضایی برای چرت عصرانه گرفته تا گلخانه ای با گیاهان سبز و دیدنی. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. دیوار سبز را به بالکن تان بیاورید!

فضای دیوار فضایی ارزشمند در بالکن های شهری است، بنابراین بیشترین استفاده را از آن کنید. باغچه های دیواری به دیوارهای خالی زندگی می بخشند و نقطه ای کانونی و نمایشی در آن جا به وجود می آورند.

2. یک فضای دنج مطالعه در بالکن تان ایجاد کنید!

حتی در ماه های سرد سال، خزیدن به یک گوشه ی بالکن و مطالعه ی کتاب دوست داشتنی تان می تواند تجربه ای لذت بخش باشد. شما می توانید با کوسن ها و پتوهای مسافرتی این کنج دنج را در هر فصل به صورتی مقرون به صرفه تازه و متفاوت کنید.

3. یک باغ کوچک در بالکن خود داشته باشید!

این روزها گلدان های کوچک و بزرگ و فلاورباکس ها در هر خانه ای پیدا می شوند. اگر بالکن دارید، بهترین مکان برای زندگی آن ها می تواند باشد. این گلدان ها نه تنها بالکن شما را به باغ کوچک منزل شما تبدیل می کنند، بلکه روش مناسبی برای کور کردن دید همسایه ها به حریم خصوصی تان هستند.

4. شلف های قدیمی را در بالکن تان به کار گیرید!

با استفاده از شلف های قدیمی، گیاهان مورد علاقه ی خود را به معرض نمایش بگذارید. اگر عاشق بن سای ها هستید، باید به اطلاع تان برسانم علاقه ی شما کاملا به جا است، زیرا آن ها به سبب رشد کندشان و نیاز کم به مراقبت، گزینه ای مناسب برای زندگی های شهری امروزی هستند.

5. مبلمان داخلی را به بالکن تان منتقل کنید!

یک قالیچه ی چشم گیر، راه حلی جذاب برای افزودن رنگ به فضای بیرونی شما است. علاوه بر این، انتخاب یک طراحی متناسب با اتاق هم جوار با بالکن، یک ارتباط نزدیک بین فضاهای داخلی و بیرونی منزل شما پدید می آورد.

6. یک صبحانه خوری دنج در بالکن خود ترتیب دهید!

صبح تان را با خوردن یک صبحانه ی خوش طعم در بالکن زیبای خود آغاز نمایید. انتخاب مبلمان رمانتیک و ظریف نه تنها از نظر اشغال فضا به سود شما است بلکه مانند این نمونه می تواند حس سختی و زمختی دیواره های آجری و کف بتنی را در این فضا ملایم سازد. با افزودن رومیزی های طرح دار یا تشک های رنگی به این مبلمان، سلیقه ی خود را به آن تزریق کنید.

7. مبلمان کم جا و تاشو در بالکن کوچک شما

با مبلمان تاشو که می توانند در زمان های غیرلازم جمع شوند، ظرفیت فضای خود را افزایش دهید. یک چتر کوچک انتخاب کنید تا سایبانی برای بعدازظهرهای آفتابی خود داشته باشید. گل و گیاهان سبز و زیبا را برای آراستن گوشه های بالکن فراموش نکنید.

8. از چشم انداز بالکن تان الهام بگیرید!

در هنگام چیدن دکوراسیون بالکن خود، از فضای اطراف آن و چشم اندازی که دارد ایده بگیرید. در این تصویر یک نشیمن ساده با اکسسوری هایی به رنگ آبی روشن با منظره ی دریای مقابلش هماهنگ شده است. پس به همین راحتی معماری شهرتان را به بالکن خانه خود بیاورید!

9. بالکن خود را ساده دکور کنید!

برای پیش گیری از شلوغی، از مبلمان ساده استفاده کنید. اگر بالکن تان فضای کوچکی دارد، یک کاناپه ی راحتی مانند این نمونه گوشه ای گرم و نرم برای استراحت عصرانه ی شما فراهم می کند. پس همیشه نیازی نیست دور و بر خود را شلوغ کنید.

10. سلیقه و شخصیت خود را به دکوراسیون بالکن تان تزریق کنید!

فراموش نکنید بالکن منزل شما نیز جزئی از خانه ی شما است و همان طور که می خواهید دکوراسیون داخلی منزل تان از جنس خودتان باشد، فضای بیرونی آن نیز بهتر است رنگ و نشانه ای از شما داشته باشد. به این بیندیشید که دقیقا چه چیزهایی را برای این فضا می خواهید و چه چیزهایی را نمی خواهید. خواسته ی شما می تواند یک فضای کار، فضای مطالعه یا فضای غذاخوری باشد. بالکن تان هرچقدر هم کوچک، می تواند فضایی باشد که همیشه رویای آن را داشته اید.

ما دوست داریم ایده ها و پیشنهادات شما را ببینیم و بشنویم…
شما چگونه از فضای بالکن تان استفاده کرده اید؟ ایده های خلاقانه خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:
با گلدان های رنگارنگ بالکن کوچکتان را زیبا کنید
۵ ایده برای سر و سامان دادن بالکن های یک وجبی
ایده های برای زیبایی بالکن های کوچک

بالکن فسقلی خانه تان را زیبا کنید
۷ بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه