Chidaneh.com placeholder image

پیانو را به بخشی از دکوراسیون خانه تبدیل کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: شنیدن نوای خوش در خانه اتفاقی است که حتی اگر خودتان هم دستی بر نواختن یک ساز نداشته باشید، حتما از آن استقبال می‌کنید. فقط کافی است تجربه یک‌بار شنیدن صدای ساز را در جمعی خودمانی یا یک ‌مهمانی کوچک داشته باشید ‌تا به معجزه «نوای خوش» ایمان پیدا کنید؛ صدایی که می‌تواند تا سال‌های سال خاطره آن ‌مهمانی کوچک را در ذهن‌تان زنده نگه دارد. با داشتن چنین تجربه‌ای اصلا بعید نیست دل‌تان بخواهد این نوای خوش را به بخشی از صدای همیشگی خانه‌تان تبدیل کنید. برای اینکه این تصمیم‌تان عملی شود می‌توانید یک «پیانو»ی زیبا، باشکوه و دوست‌داشتنی را به یکی از اعضای خوش‌صدای خانه‌تان تبدیل کنید. شاید هم این پیانو سال‌های سال است که به یار جدانشدنی شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان تبدیل شده و حالا باید برایش یک جای زیبا در کنجی از خانه پیدا کنید؛ جایی که هم زیبایی‌اش دیده شود و هم صدایش دور‌همی‌ها و ‌مهمانی‌های‌تان را خاطره‌انگیز کند.با چیدانه همراه باشید .

اسکای اسکرپر

۱- فضای مناسب برای پیانو:

نوزانده‌های حرفه‌ای پیانو می‌دانند که پیانو‌ها دو نسل آکوستیک و دیجیتال دارند. پیانوهای آکوستیک همان پیانو‌هایی بزرگی هستند که درهای بزرگی هم دارند و باید فضای زیادی را برای جا دادن‌شان در خانه در نظر گرفت. کوچک‌ترین پیانوهای آکوستیک ۱۵۲ سانتی‌متر عرض و ۱۵۲ سانتی‌متر طول دارند و نوع بزرگ‌تر آنها هم حداقل ۱۸۳ سانتی‌متر طول دارند. برای محاسبه فضای مورد نیاز قرار دادن یک پیانو در خانه باید اندازه نیمکت جلوی پیانو را هم در نظر بگیرید. یک نیمکت که ۵۱ سانتی‌متر عرض و ۱۰۷ سانتی‌متر طول دارد، تقریبا اندازه مناسبی برای قراردادن مقابل یک پیانو با اندازه‌ای معمولی است. طبق این ابعاد بهتر است فضایی با ۲۵۰ سانتی‌متر عرض و ۳۲۰ سانتی‌متر طول برای قرار دادن پیانو در خانه در نظر بگیرید؛ البته پیانوهای دیجیتال کمی کوچک‌تر و جمع‌جورتر هستند و گزینه مناسبی برای خانه‌های آپارتمانی‌ محسوب می‌شوند.

۲- اطراف پیانو را طراحی کنید:

وقتی می‌خواهید پیانو را به بخشی از دکوراسیون خانه‌تان تبدیل کنید، طوری که در مرکز توجه باشد و از صدایش نهایت لذت را ببرید، دیوار پشت پیانو را طوری طراحی کنید که دیدنش برای خودتان و ‌مهمان‌های‌تان دلچسب باشد. اگر پیانوی مشکی دارید، دیوار پشت آن را رنگ روشن بزنید تا فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. برعکس دیوار پشت پیانویی به رنگ چوب روشن یا سفید می‌تواند رنگی تیره مثل قهوه‌ای باشد. استفاده از قاب عکسی که با رنگ پیانو همخوانی دارد و دیوار پشت پیانو را از یک‌دستی درمی‌آورد هم انتخاب چشمنوازی برای تکمیل دکوراسیون خانه‌تان با پیانوست.

۳- فضای متعلق به پیانو را جداسازی کنید:

اگر نوزانده حرفه‌ای پیانو نیستید یا ترجیح می‌دهید وقتی در یک ‌مهمانی پیانو نواخته می‌شود فرصت گپ‌وگفت با ‌مهمان‌های‌تان را از دست ندهید، آن را در گوشه‌ای از فضای اتاق پذیرایی قرار دهید. در این حالت هم می‌توانید از شنیدن صدای آن و هم از معاشرت با ‌مهمان‌های‌تان لذت ببرید. در این چیدمان یکی، دو صندلی یا نشیمنگاه راحت نزدیک پیانو بگذارید تا ‌مهمان‌هایی که دوست دارند با دقت به صدای پیانو گوش دهند، جایی برای نشستن داشته باشند. در این چیدمان بهتر است فضای اطراف پیانو خالی باشد تا تفکیک در دکوراسیون به چشم بیاید.

۴- با پیانو کتابخانه آهنگین بسازید:

اگر خانه‌تان دیوار عریضی دارد که خالی است با یک ایده درخشان دیوار خانه‌تان را تبدیل به کتابخانه‌ای کنید که فضایی مخصوص برای پیانو دارد. در این حالت هم پیانو در یک محفظه قرار دارد و با تغییرات دمای خانه آسیب نمی‌‌بیند و هم دیوار عریض خانه شکل متنوعی پیدا می‌کند. در قفسه‌های نزدیک پیانو کتاب‌های موسیقی‌تان یا نت‌ها را قرار دهید یا از مجسمه‌های دکوری کوچکی استفاده کنید که نماد و نشانه‌ای مرتبط به موسیقی دارند. حواس‌تان باشد رنگ کتابخانه را با رنگ پیانو هماهنگ کنید؛ مثلا وقتی یک پیانو مشکی دارید، قفسه‌های کتابخانه را رنگ روشن بزنید تا فضا کوچک به نظر نرسد.

۵- با قرار دادن پیانو خانه را متعادل کنید:

اگر اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بزرگی دارید که شومینه در مرکز آن قرار ندارد و به همین دلیل نمی‌توانید خیلی راحت چیدمان فضای‌تان را متعادل کنید، پیانو کمک بزرگی برای‌تان است. حتی اگر فضای اتاق پذیرایی‌تان فرورفتگی‌‌ای دارد که نمی‌دانید آن را با چه مبلمانی پر کنید که به کار بیاید، پیانو را در آن فضا قرار دهید. در این وضعیت هم چیدمان زیبایی خواهید داشت و هم پیانو در فضایی خصوصی میان وسایل دیگر خانه می‌درخشد. فضای زیر پنجره‌های بزرگ که در ارتفاع بالایی قرار دارند هم محل مناسبی برای پیانوست.

۶- با پیانو دکورسازی کنید:

اگر پیانوی مدرن ایستاده و قدیمی دارید که فضای زیادی را اشغال می‌کند، لازم نیست آن را جلوی یکی از دیوارهای اتاق پذیرایی یا نشیمن بگذارید تا حس کنید اتاق‌تان شلوغ شده است. گوشه دنجی در یکی از راهروهای خانه یا فضای زیرپله‌هایی که فضای نشیمن را از فضای اتاق‌خواب‌ها جدا می‌کند، جای مناسبی برای این پیانوست. در این گوشه دنج با پیانو دکورسازی کنید، با قرار دادن آینه‌ای بزرگ بالای پیانو و شمعدان یا آباژور روی آن، پیانو به بخشی از دکوراسیون داخلی خانه‌تان تبدیل می‌شود.


 

۷-مکان نامناسب برای پیانو :

برای اینکه نوای خوش پیانو در خانه‌تان ماندگار شود و فقط به عنوان وسیله‌ای دکوری از آن استفاده نکنید، پیانو را در محلی که دمای آن در طول روز و شب تغییر زیادی می‌کند، قرار ندهید. تغییر دما بیشترین آسیب برای پیانوی دوست‌داشتنی شماست. نزدیک اوپن آشپزخانه، ‌نزدیک شومینه‌ای که روشن می‌شود، زیر سیستم تهویه گرم‌کننده و سردکننده هوا، آفتابگیر‌ترین نقطه اتاق پذیرایی و زیرزمینی که رطوبت دارد، محل‌های نامناسب خانه برای قرار دادن پیانوست.

 

مجله منزل
مجله منزل شماره 87 مهر ماه 1394
مجله منزل

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

مطالب بیشتر:پیانو، شکوه موسیقی در دکوراسیون منزل!
مرکز موسیقی توکیو، شاهکار معمار ایرانی در ژاپن
خانه ۱۰ میلیون دلاری ریحانا ستاره موسیقی پاپ!
۷ ساختمان عجیب دنیا

منبع: مجله منزل | نویسنده: مینا متوسلیان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه