Chidaneh.com placeholder image

چگونه رنگ فرش و مبلمان را ست کنیم؟

به قلم: گلنار

قوانین، قوانین و باز هم قوانین؛ تمام لذت کارهایی که باید شاد، الهام‌بخش و حتی بدون ‌برنامه باشند را از ما می‌گیرند. پس از کجا باید بدانیم که از کدام قانون پیروی کنیم و از کدام پیروی نکنیم؟ در این مطلب ما می‌خواهیم دستورالعمل‌هایی را در مورد ست کردن رنگ فرش و مبلمان در دکوراسیون داخلی با شما در میان بگذاریم و به شما بگوییم بهتر است به کدام‌ یک عمل کنید یا اصلا از قانون‌های من درآوردی خودتان پیروی کنید. با چیدانه و گروه فرش فرهی همراه باشید.

 

قالیشویی ادیب

ست رنگ مبلمان و فرش

امسال مدل فرش های زیادی به بازار آمده، از دستباف گرفته تا ماشینی، گلیم و … مسلما انتخاب بین این تنوع بالا کار سختی است به خصوص اگر بخواهیم فرش‌مان را با مبلمان هم ست کنیم. در این ویدیو سه رنگ پرفروش فرش و مبلمان مناسب برای هر کدام را بررسی می کنیم. به طور کلی رنگ فرش به سه دسته تقسیم می شود:

  • فرش به رنگ تیره
  • فرش به رنگ روشن
  • فرش به رنگ خنثی

ست فرش لاکی با مبل

ست فرش تیره با مبلمان

رنگ های تیره تر و پر رنگ تر فرش علاوه بر این که آلودگی و لکه ها را کم تر نشان می دهند، فضای دنج و صمیمی تری را نیز ایجاد می کنند. اما درعین حال برای خانه های کوچک و کم نور مناسب نیستند. از جمله این فرش ها می توان به دو رنگ زیر اشاره کرد:

  • فرش لاکی
  • فرش سورمه ای

ست فرش لاکی با مبلمان

رنگ قرمز لاکی رنگی بسیار خاص است که می توانید با مبلمان:

  • کرمی
  • طوسی و
  • سبز

ست کنید. همین طور در هنگام خرید مبلمان برای این فرش هم می توانید به سراغ مبلمان راحتی و نئوکلاسیک بروید.

ست فرش سورمه ای با مبل

ست فرش سورمه ای با مبل

برای این فرش می توانید از مبل با رنگ های:

  • سفید
  • کرم
  • آبی روشن

استفاده کنید. البته اگر به دنبال ایجاد تضاد در دکوراسیون هستید مبل چرم قهوه ای فضای  خاص تری را ایجاد می کند. در مورد سبک مبلمان مناسب برای فرش سورمه ای هم بد نیست بدانید که هم برای مبل راحتی مناسب است و هم مبل کلاسیک.

ست فرش کرمی با مبل

ست فرش روشن با مبلمان 

استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگ تر شدن و دلبازتر شدن فضا می شوند. 

ست فرش کرمی با مبل

فرش کرمی یکی از فرش های با رنگ روشن است که با اکثر رنگ ها نیز ست می شود. بنابراین انتخاب رنگ مبل برای این فرش بستگی زیادی به ترکیب رنگی کلی دکوراسیون‌تان دارد. فرش کرمی هم برای مبلمان کلاسیک، هم مبلمان نئوکلاسیک و هم مبلمان راحتی مناسب است.

ست فرش طوسی با مبل

ست فرش به رنگ خنثی با مبلمان 

رنگ های خنثی نسبت به دو دسته قبلی خیلی راحت با بقیه رنگ ها ست می شوند. رنگ های سفید، طوسی و خاکستری در همین دسته قرار دارند.

ست فرش طوسی با مبل 

رنگ طوسی همیشه نماینده سبک های مینیمال و امروزی بوده و با مدل مبل های راحتی و چستر خیلی خوب هماهنگ می شود. در مورد رنگ مبلمان هم باید بدانید که اکثر رنگ ها به خوبی با فرش طوسی ست می شوند. 

“برای مشاهده انواع مدل فرش به پروفایل فرهی در چیدانه مراجعه نمایید"

مطالب پیشنهادی :

مجری: انسیه عطایی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
rahaa_soft_62809 در تاریخ 11 آذر 1396
من درخواست مشاوره دادم اما جوابی دریافت نکردم ممنون میشم کمکم کنید
rahaa_soft_62809 در تاریخ 12 آذر 1396
باسلام خسته نباشیدمتشکرم ازسایت خوب وپاسخگوییتون برای جهیزیم فرش رو با طرح الیسا ساوین با رنگ سبز ابی خریدم و واقعا تو انتخاب رنگ پرده و مبل نمیدونم باید چه رنگی انتخاب کنم که خونه روح داشته باشه و هم فضا جذاب و شاد و روشن وبزرگتر نشون بده و هم اینکه دل رو نزنه و فضا خیلی شلوغ نشون نده چون طرح فرش با نقشه های ریز هست و همه چی با هم هماهنگی داشته باشه ممنونتون میشم کمکم کنید از رنگ های کرم و قهوه ای واقعا بیزارم و از طرفی اینکه مبل و پرده فیروزه ای باشه احساس دل زدگی میکنم متراژ منزل 111متر دوخوابه و فضای حال تقریبا ۵۰ متر و اشپزخونه خیلی کوچیک جهت نور از جنوب به شمال رنگ دیوار تماما سفید رنگ کفپوش روشن کمال تشکر بابت راهنماییتون
ارزو۶۴ در تاریخ 16 دی 1396
میشه لطفا زود جواب بدید،عجله دارم. میخام مبل سفید بخرم.اما نمیدونم چه فرشی مناسب هست.اگه زمینه فرش تیره باشه با گلای ریز کرم خووب میشه ؟؟؟؟؟
behiii در تاریخ 01 اسفند 1396
سلام.لطفا جوابمو بدید اگرمبلمان و پرده های سالن با روتختی و ست اتاق خواب هارمونی داشته باشه باعث یکنواختی میشه یانه؟
مریم در تاریخ 17 خرداد 1397
سلام این مبل های راحتی دورنگه طوسی صورتی را میشه بهتر با پرده ست کرد یا طوسی خردلی...فرشمم کرمه ؟
رویا در تاریخ 25 مرداد 1397
سلام وقت بخیر برای فرش کرم سفید چه رنگ مبلمانی پیشنهاد می کنید تا فضا کوچک خانم شلوغ نشود و بزرگ بنظر بیاید

ثبت دیدگاه