Chidaneh.com placeholder image

ست کردن پرده: نکاتی که در تورهای خانه گردی رعایت شده!

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از اصلی ترین نکات در مورد حفظ سبک دکوراسیون و ترکیب رنگی، ست کردن وسایلی مانند پرده، فرش و مبل در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی است. از آنجایی که انتخاب درست می تواند بهترین نتیجه را بر جای بگذارد و شما را به سمت داشتن خانه ایده آل و رویایی تان پیش ببرد، اطلاع از برخی نکات مهم برای ست کردن پرده و دیگر وسایل در این فضاها حاٰئز اهمیت است. در این مطلب نکات کلیدی و مهمی در این باب را آموزش می دهیم و برخی از منازل ایرانی که در تورهای خانه گردی چیدانه معرفی شده اند و ویژگی مشابهی دارند را به شما معرفی می کنیم:  

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

قالیشویی ادیب

ست پرده و مبل، عناصر روح بخش دکوراسیون

اگر برای دکوراسیون منزل مبلمانی با رنگ های روشن در نظر گرفته اید، پس بهتر است برای روح بخشیدن به دکوراسیون داخلی اتاق تان از رنگ های شاد برای پرده یا فرش استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که فقط یکی از این دو عنصر را با رنگ های متضاد و خیلی چشم گیر انتخاب کنید. رنگ های زرد و سفید برای پرده ترکیب بسیار مناسبی برای کسانی است که عاشق نور خورشید و خانه آفتابی هستند زیرا که نور خورشید را به خوبی به داخل خانه هدایت می کنند.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

صاحب خانه تصویر بالا می گوید: «به دلیل القای حس زندگی این دکوراسیون و همین طور به دلیل سادگی و راحتی که این سبک دارد ما تصمیم گرفتیم که سبک تلفیقی را انتخاب کرده و در فضای خانه خود مورد استفاده قرار دهیم. از نظر خود ما به دور از تجملات بودن دکوراسیون و هم چنین در دسترس بودن همه چیز مهم ترین چیزی است که حس خانه بودن را به ما القا می کند و تمامی اینها همان چیزی است که ما به دنبال آن بودیم و دوست داشتیم که در فضای خانه مان داشته باشیم.»

مطلب منتشر شده تور خانه گردی: دکوراسیون جذاب منزل، با ترکیب سه رنگ + تصاویر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

ست فرش و پرده با طرح و بافت هماهنگ در دکوراسیون

اگر می خواهید که فضای صمیمانه تری را تجربه کنید از پرده و فرش طرح دار در دکوراسیون منزل استفاده کنید، می توانید پرده هایتان را از پارچه های طرح دار انتخاب کنید ولی به علت طرح دار بودن، یکی از رنگ های خنثی موجود در فضا برای رنگ پرده بهترین است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

صاحب ابن خانه می گوید: «از آنجایی که رنگ طوسی، رنگ خنثی است، هر وقت که بخواهیم می توانیم با رنگ دیگر ترکیبش کنیم و این گونه برایمان تکراری و خسته کننده نمی شود. در دکوراسیون خانه ما سبک مدرن و کلاسیک تلفیق شده است و در بعضی قسمت ها از سبک وینتج هم استفاده کردیم چون از تنوع لذت می بریم. 

من و همسرم یک گروه در اپلیکیشن تلگرام درست کردیم و مدل هایی از دکوراسیون قسمت های مختلف خانه را که می دیدیم و خوشمان می آمد، در گروه نگه می داشتیم. سپس از بین آنها مدلی که در آن اتفاق نظر داشتیم، انتخاب کردیم. در نهایت هم به آنچه می بینید، رسیدیم. پایه رنگ و سبک دکوراسیونی که دوست داشتیم را پسندیدیم و تصمیم گرفتیم بخشی از اکسسوری ها و وسایل را زمانی که ساکن شدیم، بخریم تا مطمئن باشیم که هارمونی رنگ ها رعایت می شود.»

مطلب منتشر شده تور خانه گردی: دکوراسیون جدید پذیرایی، خانه سه خوابه ستاره و سیاوش در کرج

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

 

ست کردن پرده با فرش و اهمیت انتخاب رنگ

بعد از پرده، فرش در دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر بسیاری دارد. هر چه قدر انتخاب رنگ درستی برای پرده و مبلمان داشته باشید، این زیبایی فقط با انتخاب یک فرش مناسب تکمیل خواهد شد. برای فرش ها می توانید از یکی از رنگ های پارچه و کوسن های مبلتان الهام بگیرید. از خرید فرش با رنگ روشن نترسید. درست است که در نظر اول تمیز کردن آن کار دشواری به نظر می رسد، اما نمی توان از جلوه و زیبایی که به فضای داخلی و دکوراسیون منزل می بخشند، به سادگی گذشت.

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

صاحب خانه تصویر بالا می گوید: «همیشه دوست داشتم خانه مان حس زندگی داشته باشد، خاص باشد یا از المان های خاص در دکوراسیونش استفاده شود، من تفاوت را دوست دارم و عاشق چوب و بوی چوب هستم و وسایلم باید چوبی باشند تا حس زندگی را به من القا کنند. عاشق گل و گیاه هستم، همیشه دوست داشتم خانه ام هم مثل خودم بوی هنر بدهد و پر باشد از هنر.

چون رنگ طوسی خنثی است و در طولانی مدت دل را نمی زند، با هر ترکیب رنگی به راحتی سازگار می شود و با آوردن کوچکترین تاش رنگ کنار طوسی، می توان تغییر بزرگ ایجاد کرد و خسته نشد. رنگ چوب و سبز گیاه در کنار هم حس آرامش و زندگی می دهند.»

مطلب منتشر شده تور خانه گردی: اکسسوری مدرن منزل، خانه به روز و خاص شاهد و منا در شمال تهران!

پریچهر خداوردی
دکوراسیون خانه من
پریچهر خداوردی

ست کردن پرده با کوسن های مبل 

اگر رنگ دیوار و سقف خانه تان سفید است، برای از بین بردن حس کسالت و یکنواختی فضا می توانید از یک رنگ واحد و پر جلوه برای پرده، کوسن و فرش استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که برای ست مبلمان و پرده، رنگ ها نباید دقیقا یکسان باشند، پرده می تواند از پارچه بافت دار یا به رنگی کمی روشنتر از رنگ کوسن ها و مبلمان باشد.

پریچهر خداوردی
دکوراسیون خانه من
پریچهر خداوردی

صاحب این خانه می گوید: «در عین آنکه عاشق دکوراسیون سنتی ایرانی بودیم، ولی قرار گرفتن و حضور در فضای سنتی به مدت طولانی، برایمان کسل کننده بود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم از رنگ های گرم ایرانی، فرش و الوارهای چوبی سقف موجود در خانه های سنتی الهام بگیریم و آن را در قالب مدرنتر اجرا کنیم.

 همه وسایل چوبی خانه را خودمان از جنس چوب راش و روس ساختیم. به همین دلیل هم هزینه دکوراسیون منزل کمتر شد.»

مطلب منتشر شده تور خانه گردی: بازسازی خانه کوچک، پریچهر و پویان وسایل چوبی را خودشان ساخته اند!

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

ست کردن پرده با ترکیب رنگی دکوراسیون 

اگر مایل هستید در فضای داخلی خانه خود تفاوت ایجاد کنید، می توانید تمام رنگ هایی که برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده اید را در ست پرده و مبل و فرش به کار ببرید. این کار مهارت زیادی می خواهد اما اگر نتیجه خوب از آب در آید، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. همچنین می توانید چند مبل با رنگ های مختلف و فرشی با تناژهای رنگی متفاوت و پرده ای از ترکیب رنگ های مختلف منزل را در کنار هم ست کنید.

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

صاحب خانه این منزل می گوید: «ما سعی کردیم با توجه به وضع موجود، به خانه تغییراتی بدهیم و از رنگ هایی استفاده کردیم که در ترکیب با چوب و بافت چوب بتواند طراوت، شادابی و حس گرم داشته باشد.

تناسب رنگ ها، گل و گیاه طبیعی که در هر خانه ایرانی دیده می شود و بازی نور و سایه نقش مهمی در دکوراسیون منزل ما دارد. انتخاب فرش، طرح، نقش و ترکیب بندی رنگ در فرش برایمان بسیار اهمیت داشت. ما سعی داشتیم خانه مدرن و در عین حال ایرانی داشته باشیم و در این میان فرش ایرانی با طراحی متفاوت برای ما حائز اهمیت بود.»

مطلب منتشر شده تور خانه گردی: خانه شیک ایرانی، دکوراسیون 80 متری سحر و یاسر در مشهد!

اطهر عطایی
تور خانه گردی
اطهر عطایی

تاثیر فرش ایرانی برای ست کردن پرده

برای این که فضای خانه را از کسالت و بی روح بودن خارج کنید، بهترین گزینه استفاده از فرش های پر نقش ایرانی با رنگ های مهیج و متنوع است. ست کردن پرده با فرش ایرانی در فضاهایی که اغلب دکوراسیون کرم و قهوه ای دارند زیباتر می شوند و برای این که فضا جذاب تر باشد، می توان از کوسن هایی زیبا با نقش مایه های همان فرش ها استفاده کرد. فرش ایرانی پر نقش و نگار و پر از رنگ است. سعی کنید در کنار آن از پارچه های ساده تر استفاده کنید تا فضا سنگین و شلوغ نشود.

اطهر عطایی
تور خانه گردی
اطهر عطایی

صاحب خانه ای که در تصویر می بینید، می گوید: «ما در حقیقت براى طراحى خانه از خط داستانى خاصى استفاده نکردیم، بلکه اولویت ما همنشینى و ترکیب بندى وسایل و رنگ ها به گونه اى بود که یاد وسایل کلاسیک در دل فضایى مدرن جریان داشته باشد. گویی که گالرى کوچکى از یادگاری هاى تهران دهه 40 و 50 در بسترى از فضاى مینیمال و مدرن امروز جاى گرفته باشند.

 رنگ و سبک مورد علاقه من و همسرم تلفیقى بود و بر همین اساس سبک نئوکلاسیک را انتخاب کردیم. از آن جایی که خانه نور خیلى خوبی داشت و وجود رنگ هاى متنوع و شاد از ویژگی هاى سبک نئوکلاسیک به شمار می رود، رنگ هاى سبز و قرمز قجرى انعکاس خیلى زیبایى در فضاى خانه ایجاد می کرد و گرماى بصرى خانه را افزایش می داد، بنابراین ما هم به سراغ همین رنگ ها رفتیم.»

مطلب منتشر شده تور خانه گردی: بازسازی منزل زوج جوان، خانه اطهر و کوروش دیدنی شده!

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

ست فرش و مبل و پرده بر اساس رنگ

اگر خواهان فضایی با حس و حال کلاسیک و آرامش بخش هستید، از تنالیته رنگ های گرم برای ست پرده با دکوراسیون استفاده کنید. از ترکیب تمام رنگ هایی که انتخاب کرده اید، در جزئیات پرده، مبلمان و فرش بهره ببرید. در سبک کلاسیک برای عمق دادن به فضا تمام رنگ ها در بافت ها و شکل های مختلف می توانند در منزل شما تکرار شوند. در این صورت فضای کلاسیک زیبایی را می توانید در منزل خود تجربه کنید. 

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

صاحب این خانه می گوید: «من برای دکوراسیون منزل رنگ غالب را به رنگ طوسی انتخاب کرده ام. به نظر من با وجود رنگ طوسی به عنوان رنگ خنثی، راحت تر می توان از ترکیب رنگی دیگر استفاده کرد و آنها را با هم ست کرد. من برای طراحی دکوراسیون منزل سادگی و فلت و تخت بودن وسایل را در نظر گرفتم. وجود رنگ های دیگر در کنار رنگ طوسی به فضا جان می دهد و حس خانه بودن را بیشتر به ما القا می کند.

از آنجایی که فضای نشیمن و پذیرایی در طراحی داخلی فضا یک تکه و یکپارچه بود، ست کردن دو دست مبل یا راحتی این دو فضا با هم کمی سخت بود.»

مطلب منتشر شده تور خانه گردی: ترکیب رنگ طوسی، دکوراسیون منزل خانواده چهار نفره الهه!

اگر می خواهید تصاویر بیشتری از خانه ها را ببینید، به لینک مطلب منتشر شده هر کدام مراجعه کنید. شما هم می توانید تصاویر منزل زیبای خود را به شماره تلگرام 09388547140 بفرستید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مری در تاریخ 25 دی 1394
سلام ببخشید ی راهنمایی میخواستم فرش من کرم قهوه ایه کمی هم سرمه ایی داره من مبل سفارش دادم سبزتیره س بانوارمغزی خاکی رنگ که میزوچندتاکوسن به همین رنگ وچندتاکوسن گلدارکه رنگ سبزوزرد وقهوه ای کم رنگ باهم هست بنظرتون بدنیست؟ ممنون ازراهنماییتون
محبوب در تاریخ 09 بهمن 1394
سلام ببخشید من دارم جهیزیه میخرم فرش خشتی برداشتم مبلمان سفید شیریه هنوز کوسن و پرده رو انتخاب نکردم میخوانم لطفا راهنماییم کنید چه رنگی مناسبه , درضمن میتوانم هنوز رنگ مبل رو تغییر بدم البته تا فردا ممنونم
عصومه در تاریخ 25 بهمن 1394
سلام بنده مبل قالی زمینه سورمه ای گلدار خریدم نمیدونم چه فرشی رو باهاش ست کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
www.dorsa270_38103 در تاریخ 19 دی 1395
فرش خونه ما کرم رنگه مبلمون هم کرم است چه کار کنیم که خونه از یک نواختی در بیاد؟
زمانی در تاریخ 16 مرداد 1396
سلام. دیوار های منزل ما سفید هستن من میخوام مبل و پرده و فرش تهیه کنم باید چه رنگهایی استفاده کنم
زینب در تاریخ 08 آبان 1396
سلام .دیوار خونه ما سفید پرده ها هم سفید هستن چون زیاد نورگیر خونه خوب نیست به نظرتون حالا میخواییم خونه رو موکت کاری کنیم چه رنگی باشه بهتره ؟که به پرده بیاد
الهام ب کاف در تاریخ 07 آذر 1396
سلام من مبل سرمه ای خریدم با کوسن های سفید با گل های آبی روشن و کوسن های زرشکی. برای فرش و پرده نمیدونم چیکار کنم دیوارها و سقف سفید هستند. لطفا راهنمایی بفرمایید.
سمیرا برازنده در تاریخ 23 آذر 1396
سلام ببخشید مبلمان خونم صورتی کمرنگ و سفید هست برای فرش و کاغذ دیواری چه رنگایی استفاده کنم ک خونم هم دلباز باشه هم شیک ضمن اینکه خونمون کوچیکم هست؟؟؟
آفرودیت در تاریخ 04 دی 1396
عریرم شما بهتره پارکت لمینیت استفاده کنید. موکت قدیمی شده در ضمن چون دیوارها و پرده ها سفید هستن بستگی به این که فضا کوچک یا بزرگ هست از پارکت روشن یا رنگ متوسط استفاده کنید
آفرودیت در تاریخ 04 دی 1396
رنگ صورتی رو با آبی و طوسی میتونید ست کنید خیلی شیک و شاد میشه .البته آبی تند نباشه . به نظرم طوسی نوک مدادی با گلهای سورمه ای روشن خوبه که اتفاقا توی فرشها هست...به جای گل آبی میتونه زرشکی هم باشه .
مریم بانو در تاریخ 12 دی 1396
سلام من برای جهیزیه خرید کردم مبلمان سفید و بنفش هست و فرش هم سفید و بنفش هست میشه کمک کنید پرده چه رنگی‌ باشه بهتره
parya 73 در تاریخ 13 دی 1396
سلام من مبل و پرده ام نسکافه ای هس کاغذ دیواری و فرش چه رنگی باشه بهتره؟؟ممنون
زهرا لطفی در تاریخ 26 بهمن 1396
سلام من تو سالن یه دیوار بزرگ با کاغذ دیواری قرمز دارم مبلمان باید چه رنگی باشه
مجتبی صادقی در تاریخ 07 اسفند 1396
باسلام.مبلمان من کرم خاکی رنگ.دسته هاش چوب ماهگونی رنگ.کوسن هم آبی وکرم.لطفا راهنمایی کنین پرده و فرش پ0چه رنگی باشن بهتره.دیوار وسقف سفید هستن باتشکر
آرش در تاریخ 25 فروردین 1397
با سلام آیا در یک سالن که از مبلمان کلاسیک جهت پذیرایی و مبل راحتی برای تلویزیون استفاده شده میشود از دو مدل فرش متفاوت استفاده کرد؟
مهران در تاریخ 27 اردیبهشت 1397
سلام مبلمان ما چستر عنابی و کرم هستش و پرده ها زرشکی ،به نظرتون شنل یا فرش چه رنگ و طرحی استفاده کنیم بهتر و مناسب ی خانه مجرد و مدرن هستش؟!
مینا ۱۳۵۷۹ در تاریخ 31 خرداد 1397
سالن خونه ما مستطیلی هست که دو دیوار روبر طوسی هست.کابینتها هم سفید و بینشون سنگ طوسی کار شده بقیه دیوارای خونه هم سفیده.مبلمانم یکیش طوسی تیره و یکیش یه مدل سبزه پسته ای روشن و طوسیه.به نظرم خونه خیلی سرد شده الان نمیدونم فرش چه رنگی بگیرم برای جلو مبلهام که هم به رنگ خونه و سایل بیاد هم یه کم رنگ بده به خونه.و اینکه بد نمیشه فرشهایی با رنگ مختلف برا جلو مبلها گرفت.یعنی دو مدل فرش مختلف
حسین امیر علی در تاریخ 27 تیر 1397
سلام عزیزم . منزل ما نوسازه . دیوارها و سقف به سبک کلاسیک گچ هستش با نور مخفی و هالوزن دور پذیرایی . و کابینت ممبران کرم استخوانی روشن . میخوام مبل و فرش و پرده بخرم . لطفا در طرح و ترکیب رنگ راهنمایی کنید . متشکرم . لطفا بگید هر کدام چه رنگی باشه . اولویت اول ارامش در خانه .

ثبت دیدگاه