Chidaneh.com placeholder image

8 گچبری کلاسیک برای دکوراسیون شاهانه

به قلم: تحریریه چیدانه

 

سقف: تزیینات زیادی وجود دارند که می توانند در چهره کلی خانه شما تاثیر گذار باشند و دکوراسیون داخلی خانه تان را پرجزییات تر و پرکارتر جلوه دهند. یکی از این تزیینات گچبری هایی هستند که ما عموما آن ها را روی سقف ها می بینیم، اما امروز در این مطلب می خواهیم با هم کاربرد گچبری کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی خانه را با هم بررسی کنیم. البته قبلا هم در مطلب ایده های گچبری در دکوراسیون خانه های امروزی راجع به این تزیینات جذاب صحبت کرده ایم اما این مطلب کاملا فرق می کند، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید چرا که فکر می کنیم این مطلب برای تان جذاب است. 

chidaneh ad banner

گچبری سقف لوکس برای دکوراسیون داخلی خانه 

گچبری ها بیشتر در سقف خانه مورد استفاده قرار می گیرند. گچبری ها هم مانند خیلی دیگر از تزیینات دارای سبک های مختلفی هستند، از ساده ترین شکل ممکن تا پر جزییات ترین. گچبری های ساده برای خانه هایی با سبک دکوراسیونی مدرن و مینیمال کاربرد دارد اما گچبری هایی که جزییات بیشتری دارند، برای خانه هایی با سبک دکوراسیونی کلاسیک مناسب ترند. 

رنگ های مختلف برای گچبری ها 

اگر قرار است که گچبری های سقف خانه تان کلاسیک باشد باید آن ها را به رنگ طلایی در بیاورید. ترکیب رنگ طلای گچبری های سقف و رنگ سفید زمینه دقیقا به شما ظاهری لوکس و کلاسیک را تحویل خواهد داد. لزومی ندارد که همه جزییات گچبری های سقف طلایی رنگ شوند، شما می توانید برای آن ها یک الگوی خاص طراحی کنید، به طور مثال آن ها را یکی درمیان رنگ کنید یا از تناژ های رنگی مختلف استفاده کنید. دست شما برای انجام این کار باز است. 

گچبری لوکس برای دکوراسیون داخلی خانه 

گچبری فقط مختص سقف نیست و می توان از آن ها در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. یکی از این قسمت ها سردر ورودی های خانه است، منظور از ورودی های خانه، درب های ورودی به فضاهای مختلف مثل نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب است. حتی پایه ستون ها هم می تواند گزینه مناسبی برای جلوه گری گچبری های کلاسیک باشند. اگر به عکس بالا نگاه دقیقی بیاندازید کاملا متوجه خواهید شد. 

گچبری سقف و تقسیم فضایی

همان طور که گفتیم گچبری های کلاسیک دارای جزییات زیادی هستند و معمولا به نسبت گچبری های معمولی دارای ارتفاع بیشتری هستند به همین منظور در خانه هایی با پلان باز می توان از آن ها برای تقسیم های فضایی استفاده کرد. نگاهی به عکس بالا بیاندازید، فضای راهرو به وسیله حضور گچبری های کلاسیک و لوکس کاملا تعریف شده است و حس سر در گمی ندارد؛ پس می توان نتیجه گرفت که گچبری سقف لوکس می تواند یکی از روش های طراحی دکوراسیون منزل با پلان باز باشد. 

گچبری لوکس در دکوراسیون آشپزخانه 

گچبری کلاسیک در آشپزخانه هم کاربرد دارد. اگر آشپزخانه ای به سبک کلاسیک دارید، بهترین گزینه برای شاخص کردن قسمتی از آن استفاده از گچبری های لوکس است. به طور مثال پنهان کردن هود هایی که چهره آشپزخانه را زشت می کنند پشت این گچبری های کلاسیک و لوکس و زیبا می تواند یکی از ترفندهای دکوراسیونی کارآمد باشد.

تزیین دیوارها با گچبری لوکس 

امیدوارم که مطلب ۱۰ ایده جذاب برای دیوار پشت تخت خواب را به یاد داشته باشید. در آن مطلب با هم 9 ایده را بررسی کردیم که به وسیله آن می توانستیم دیوار پشت تخت خواب مان را از یکنواختی نجات دهیم. حالا به آن ایده ها می خواهیم یک ایده جذاب دیگر اضافه کنیم و آن هم استفاده از گچبری های کلاسیک است. با استفاده از گچبری می توانید در دیوار پشت تخت خواب قابی ایجاد کنید و داخل آن را رنگ بزنید و تجربه ای جدید از اتاق خواب تان داشته باشید. 

دیوار راهرو ها و گچبری های لوکس 

یکی دیگر از فضاهایی که جان می دهند برای استفاده از گچبری های لوکس، دیوار راه پله ها هستند. معمولا راه پله های فضایی هستند که شما دلتان می خواهد خیلی زود آن ها را طی کنید و به فضای مورد نظرتان برسید، اما استفاده از گچبری کلاسیک و پر جزییات در دیوار راهرو می تواند به جذابیت هر چه بیشتر آن کمک کند. این ایده می تواند به ایده های مطلب ۱۰ ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها اضافه شود. 

تزیین اجزای تشکیل دهنده فضا با گچبری

از گچبری ها می توان برای تزیین عناصری مانند شومینه ها و بخشیده چهره ای نو و لوکس به آن ها استفاده کرد. مطلب تزیین شومینه های خاموش با ایده های ساده اما تماشایی را بخوانید تا با ایده های بیشتری برای تزیین این عناصر جذاب آشنا شوید. 

ما دوست داریم بدانیم که گچبری های لوکس خانه شما به چه شکل هستند، ایده ها و عکس های خود را از طریق لینک همکاری با تحریریه چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر: ​طراحی سقف ایرانی، تاجی بر فراز معماری ایرانی!
۱۳ ترفند ساده که سقف کوتاه منزل را بلندتر نشان می دهد!
چگونه سقف منزل را با آسمان مجازی زیبا کنید؟
سقف کاذب هایی که در دکوراسیون داخلی شما می درخشند!

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه