Chidaneh.com placeholder image

13 طراحی دیوار حیاط خانه برای بستن دید همسایه ها

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: تابستان قدم به قدم نزدیک می شود و گرمی هوا روز به روز بیشتر حس می شود. این روزها دیدن مردها بر روی پشت بام خانه ها و آپارتمان ها که مشغول آماده کردن کولرهای آبی هستند، منظره ی تعجب آوری نیست. در کنار آماده کردن دکوراسیون داخلی خانه برای رهایی از گرما، بسیاری از ما از فضاهای بیرونی منزل خود مانند حیاط، بالکن یا تراس نیز در این فصل بیشتر استفاده می کنیم.

ایجاد حریم برای فضاهای بیرونی دغدغه ای همیشگی برای ما بوده است، چون هم می خواهیم دلبازی و چشم انداز را حفظ کنیم و هم حریم خصوصی خود را داشته باشیم. چیدن دیوار تا بالا فقط حکم مرزبندی ملک را دارد و می توان از روش های متنوعی برای ایجاد یک خلوت اختصاصی در حیاط استفاده کرد. بنابراین گاها دیده ایم که از گیاهان، صفحات نیمه شفاف، نیم دیوارها و جداکننده های دیگری استفاده می شود. با چیدانه همراه باشید تا برخی از این روش های جذاب را با هم مرور کنیم که می توانند الهام بخش شما باشند.

سرویس خواب بالسا

[houzz=https://www.houzz.com/photos/cannon-hill-residence-traditional-patio-seattle-phvw-vp~3354305]

پنل های دکوراتیو هنری برای طراحی دیوار حیاط

صفحاتی که برای حفظ حریم استفاده می کنید، می توانند به کانون توجه و عنصری دکوراتیو در حیاط شما تبدیل شوند که علاوه بر زیبایی، دید همسایه ها را نیز می بندند.

حفظ حریم خصوصی با ایجاد سقف حیاط خلوت

اگر در میان انبوهی از آپارتمان ها زندگی می کنید، داربست قوس دار مانند این نمونه به شما این اطمینان را می دهد که حتی از بالای سرتان دیدی به شما وجود نخواهد نداشت.

مطلب پیشنهادی: ۷ پیشنهاد عالی برای پوشش سقف حیاط خلوت، پاسیو و نورگیر

طراحی دیوار حیاط و ایجاد حریم خصوصی با الوارهای چوب

شما می توانید با افزودن پارتیشن چوبی به دیوار بتنی، حریم موردنیازتان را در تراس، بالکن یا حیاط ایجاد کنید.

ایجاد حریم در حیاط با پرده ها

اگر در حیاط خود آلاچیق دارید و می خواهید آن را به خلوتی خصوصی تبدیل کنید، می توانید از پرده ها استفاده کنید. این روش برای تراس ها و ایوان ها نیز مناسب است. مزیت این روش این است که هروقت نخواستید می توانید پرده ها را کنار بزنید و هم چنین عناصری جذاب برای تزیین دکور بیرونی منزل شما هستند.

مطلب پیشنهادی: سایبان های پارچه ای چشم نواز برای بالکن و حیاط خلوت

حفظ حریم وان آب گرم در حیاط با صفحه های نیمه شفاف

اگر می خواهید در حیاط خود وان آب گرم داشته باشید، ایجاد یک حریم زیبا با پنل های اکریلیک مانند این نمونه می تواند بهترین گزینه باشد. شما حتی می توانید برای ایجاد یک درخشش رمانتیک در زمینه ی این پنل ها، از نورپردازی استفاده کنید.

طراحی دیوار سبز حیاط با گل و گیاه

برای کور کردن دید همسایه، می توانید با داربست های فلزی متصل به دیوار حیاط و پرورش گیاهان گل دار روی آن، یک دیوار سبز جذاب و دوست داشتنی ایجاد کنید که نه تنها حریم خصوصی شما را حفظ می کند، بلکه منظره ای زیبا نیز در جلوی دیدگان شما خلق می نماید.

شومینه فضای باز، یک حریم ویژه برای حیاط

در کنار این درختان کاج، یک شومینه ی بلند به صورت مؤثری این فضای دورهمی و صمیمانه را از دید پنهان کرده است.

تزیین دیوار حیاط با باغچه های آویز

با ایجاد یک باغچه ی عمودی روی حفاظ حیاط، جلوه ی زیباتر و محفوظ تری به آن دهید.

ایجاد بازشو و پنجره در طراحی دیوار حیاط خانه

بستن کامل دید شاید همیشه ایده ی جذابی نباشد و شما را از دیدن بعضی چشم اندازهای جذاب محروم کند. بنابراین برخی از طراحان اگر طراحی اجازه دهد بازشوها و پنجره هایی در دیوار یا حفاظ حیاط ایجاد می کنند.

حفظ حریم حیاط با گیاهان گلدانی

یکی از راه حل های ارزان و مقرون به صرفه برای ایجاد حریم حیاط، افزودن گیاهان گلدانی با ارتفاع متوسط در مقابل نرده های بالکن است.

بامبو در طراحی دیوار حیاط خانه

اگر مجبورید حصار یا دیوار داشته باشید، از متریال های متفاوت استفاده کنید. این بامبو ها به دیوار حائل شان جذابیت بخشیده اند و حس آسیایی حیاط را تقویت نموده اند.

طراحی باغچه در بالای دیوار حیاط خانه

با افزودن باغچه هایی در بالای نیم دیوارهای آجری یا بتنی، ارتفاع حریم حیاط یا بالکن خود را زیاد کنید.

ایجاد پاسیوی سقف دار در حیاط ویلا

شاید این ایده بزرگ تر و پرکار تر از ایده های دیگر باشد، ولی ایجاد چنین آلاچیقی که با دیوار شومینه از دید همسایه ها حفظ شده است، می تواند برای طراحی دیوار حیاط ویلای شما گزینه ای مناسب و کاربردی باشد که مهمانی های شام خود را در آنجا برگزار کنید.

شما هم می توانید ایده هایی را که برای طراحی دکوراسیون فضای باز خود به کار برده اید با همکاری با تحریریه چیدانه با ما به اشتراک بگذارید تا در مطالب بعدی آن ها را به نمایش بگذاریم.

مطالب پیشنهادی:
طراحی شفاف دیوار و درب ورودی حیاط در پروژه های ایرانی
۱۰ دیوار و نرده متفاوت برای حفاظ حیاط و باغچه

پوشاندن دید تراس، ۸ راه حل نجات دهنده!
۷ روش کور کردن دید همسایه به خانه
حفظ حریم خصوصی خانه‌ با پرده سبز گیاهی

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه