Chidaneh.com placeholder image

فرش ابریشم، راهنمای خرید یک هنر لاکچری

به قلم: یاسمین ثریا

وجود فرش ابریشم در خانه های ایرانی نشانه درجه ای از ثروت و رده اجتماعی بالا است؛ ایرانی ها رسم خرید فرش را مانند خرید طلا و سکه، از قدیم به فرزندان خود می آموزند تا به نوعی یک فرهنگ هنردوستی را در وجود او نهادینه کنند و از طرفی به او یاد دهند که برای آینده اش سرمایه گذاری کند. قالی های نفیس هم مانند طلا، ملک و خودرو، کالاهای باارزش اند که با تغییرات نوسانات ارز، دچار افت ارزش نمی شوند. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور و انواع تحریم ها که به اقتصاد خانواده ها هجوم آورده است. بسیاری از خانواده ها به دنبال راه های تبدیل درآمد خود به کالاهای باارزش هستند. یکی از این کالاها می تواند قالی ابریشم باشد که بعد از چند سال برای شما سرمایه ای گرانبها شود. در ادامه با راهنمای خرید این هنرن لاکچری آشنا می شوید.

فرش دستباف پازیریک
فرش
فرش دستباف پازیریک

اسکای اسکرپر

راهنمای خرید فرش ابریشم

همه توریست ها از خارج برای خرید فرش ابریشم به ایران می آیند تا از نزدیک به محل خلق این آثار هنری آشنا شوند. از طرفی قالی های ابریشم یکی از بخش های مهم صادرات غیر نفتی  کشور را تشکیل می دهند. حال سوال اینجاست که اگر بخواهیم یک فرش ابریشم نفیس بخریم؛ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرش دستباف عرسین
فرش دستباف سلطان آباد
فرش دستباف عرسین

در خرید فرش ابریشم به چه عواملی توجه کنیم؟

  1. نوع گره ها 
  2. تعداد گره‌ها
  3. کیفیت الیاف
  4. رنگ الیاف
  5. عمر فرش
  6. انتخاب طرح و نقشه
  7. ابعاد و اندازه
  8. کاربرد فرش
  9. بودجه
  10. فروشنده معتبر

فرش ابریشم برای کجا خوب است؟

بسته به این که کاربری شما چه است می توانید فرش ابریشم را برای نصب روی دیوار یا کف منزل یا محل کارتان تهیه کنید. در صورتی که فرش را برای کف تهیه می کنید باید به اصول نگهداری آن هم توجه داشته باشید زیرا اگر زیاد پا بخورد یا کثیف شود به مرور ارزش خودد را از دست میدهد. یادتان باشد این کالا از انواع نفیس است و باید در نگهداری اش کوشا باشید.

گالری فرش و تابلو فرش جی
تابلو فرش جی
گالری فرش و تابلو فرش جی

گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ
فرش ابریشم کد 04 گالری فرش گل فرنگ
گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ

تابلو فرش های ابریشمی

این روز ها طراحی فرش آن قدر گسترده و با جزئیات شده که می توانید؛ تابلوی مد نظرتان را براساس دکوراسیون داخلی مدرن یا کلاسیک سفارش دهید و تابلو فرش مناسبی برای ان انتخاب کنید.

آقای فرش
تابلو فرش طرح گلدان
آقای فرش

طرح تابلو فرش ابریشم

تابلو فرش ابریشم می تواند طرج های گوناگونی داشته باشد از منظره و پرتره گرفته تا نقش های اصیل ایرانی. یکی از راه های زیبا سازی این تابلوفرش های نفیس نورپردازی ایده آل برای آنهاست.

[[nid:51587]]

تفاوت جنس نخ فرش های ابریشم

نخ ابریشم یا اکریلیک

فرش های اکریلیک بسیار زبراند و قیمت به مراتب ارزان تری دارند. اما فرش ابریشم یه خاطر بافت طبیعی و الیاف نرم اش برای کسانی که کودک دارند هم مناسب است و سبب حساسیت پوستی او نمی شود.

بزرگ ترین ایراد فرش های اکریلیک پرزدهی این فرش ها و تاحدی حساسیت زا بودن آن ها است، اما فرش های ابریشم علاوه بر این که کاملا ضد حساسیت هستند. رنگ و ظاهر بهتری دارند و به طور قابل ملاحظه ای زیباتر می باشند.

معمولا کارخانجات غیر معتبر به جای استفاده از الیاف ابریشم مصنوعی (پلی استر) یا اکریلیک از پلی پروپیلن استفاده می کنند که قیمت بسیار نازل تری در مقابل ابریشم و اکریلیک دارد. تنها راهی که می توانید متوجه شوید در نخ خواب فرش پلی پروپیلن استفاده شده، این است که مقداری پرز فرش را به آزمایشگاه برده و آن را آزمایش کنید.

در پایان

فرش ابریشم به لحاظ بافت لطیف خود غالبا حساس تر سایر فرش ها است و برای شست و شوی فرش های ابریشم بهتر است آن را به شرکت های متخصص شست و شوی فرش بسپارید. در کل اگر قرار باشد چند بار در طول زندگی خود فرش بخرید، بهتر است دور اندیش باشید و از حالا فرشهایی با بافت نفیس بخرید و یک عمر در قاب دکوراسیون داخلی تان نگاه دارید.

“برای خرید انواع فرش می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی

 کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟
فرش های ایرانی که با دکوراسیون مدرن شما ست می شوند!
نقش تماشایی فرش دستبافت ایرانی بر چهره دکوراسیون منزل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه