Chidaneh.com placeholder image

10 راه برای درخشش بیش‌تر پالت خنثی

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگهای خنثی:  با ترکیب درست بافت، شکل، و طرح به رنگ‌های خنثیِ بژ و خاکستری روح و جان بدهید. آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که یک پالت رنگی خنثی برای خانه خود انتخاب کرده‌اید و حالا دیگر برایتان جذاب نیست؟ پالت‌های خنثی فضایی آرامش‌بخش و شیک ایجاد می‌کنند، ولی باید نکات زیر را به یاد داشته باشید تا برایتان کسل‌کننده نشوند.
از سایه‌های مختلف رنگ خنثی مورد نظر استفاده کنید. این کار به اتاق شما عمق می‌دهد. برای مثال در این اتاق از چهار رنگ مختلف برای مبلمان استفاده شده است و دیوارها و پرده‌ها هم دارای رنگ‌های مختلفی هستند. رنگ چوب‌ها از روکش مبل‌ها تیره‌تر است.

 

چوب و هنر

از بافت‌های متضاد زیاد استفاده کنید. اگر همه مبل‌های این اتاق از یک جنس بودند، اتاق معمولی می‌شد. ولی مبل‌ها با هم متفاوتند و جنس روکش‌های آن‌ها تضاد خوبی با هم دارند. دیوارها و پرده‌ها از یک رنگ هستند، ولی دیوار مات و پرده براق است.از بافت‌های باکیفیت استفاده کنید. همان‌طور که در این اتاق می‌بینید مبلمان و وسایل اتاق از جنس‌های باکیفیت هستند و هر کدام به شیوه‌ای متفاوت نور را منعکس می‌کنند، پس باید اجناس باکیفیت را بشناسید و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

 

از شکل‌های جالب و زیبا استفاده کنید. حذف‌کردن رنگ از فضا باید با آوردن شکل‌ها به پیش‌زمینه همراه باشد و شکل‌ها در این اتاق واقعا جلب توجه می‌کنند. صندلی عثمانی منحصر به‌فردی کنار میز گذاشته شده است و میز عسلی طلایی‌رنگ نیز از صفحه‌های گرد تشکیل شده است.از ترکیب جنس‌ها و سطوح مختلف استفاده کنید. در این تصویر عسلی فلزیِ براقی می‌بینید که در کنار میز میکا قرار گرفته است. اگر این میز و عسلی از جنس چوب مبل‌ها انتخاب می‌شد، جذابیتی وجود نداشت و فضا کسل‌کننده می‌شد.

 

طرح را در دکور تلفیق کنید. طرح‌های درشت این رومبلی‌ها به اتاق جان داده‌اند. حتی قالی و پرده هم طرح‌دار هستند.

 

این اتاق از چند لحاظ جالب است و در مورد کاربرد رنگ‌های خنثی چیزهای زیادی می‌توان از آن یاد گرفت. سایه‌های مختلف یک‌رنگ، بافت‌های مختلف و باکیفیت، شکل‌های جالب، جنس‌های متفاوت، و طرح‌های زیبایی در آن به‌کار است.رنگ‌های خنثی را ترکیب کنید. اکثر مردم فکر می‌کنند که پالت رنگی خنثی فقط شامل بژ می‌شود، ولی رنگ‌های خنثی دیگری هم وجود دارد و می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کنید. در این اتاق رنگ‌های بژ و قهوه‌ای با سایه‌های مختلف خاکستری، نقره‌ای، و زغالی ترکیب شده‌اند. برای ایجاد نظم بیش‌تر رنگ سیاه به فضا اضافه کنید. در این اتاق مبل‌های پوست گاوی نظم بیش‌تری به فضا می‌دهند و قالی‌ها هم سیاه یا زغالی هستند. در واقع در اکثر تصاویر فوق هم رنگ سیاه وجود دارد. عناصری از طبیعت اضافه کنید تا توجه و صمیمیت بیش‌تری ایجاد شود. به پایه‌های آباژورهای اتاق فوق نگاهی بیاندازید. پالت رنگی خنثی می‌تواند کم‌رنگ و کرم، و یا می‌تواند پررنگ و جسورانه باشد.

 

آیا جرئت سیاه‌کردن دیوارها را دارید؟ اگر با جنس چوب، خاکستری تیره، و آینه فلزیِ نقره‌ای آن را طراحی کنید، ترکیب زیبایی پدید می‌آید.

 

پالت خنثی می‌تواند تماما طوسی باشد. اگر رنگ طوسی را انتخاب کردید، بهتر است از سایه‌های نزدیک به قهوه‌ای استفاده کنید.

 

لازم نیست رنگ شادی که انتخاب می‌کنید، به ‌اندازه قرمز کنتراست بالایی داشته باشد. آبی مایل به بنفش در تابلوی نقاشی این اتاق هم در میان رنگ‌های خنثی خودنمایی می‌کند.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه