Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون فضای باز، 7 ایده برای زیبایی حیاط خانه شما

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: این که خانه تان فضای سبز زیبایی داشته باشد باعث می شود که شما هم حس و حال بهتری داشته باشید، اما این حس و حال خوب مستقیما با طراحی دکوراسیون فضای باز تان مرتبط است و اگر این طراحی به خوبی صورت نگیرد، این حس و حال خوب تان کاملا بر عکس می شود. بیایید امروز با هم ایده هایی برای طراحی دکوراسیون فضای باز را بررسی کنیم و ببینیم چه کار هایی را می توانی انجام دهیم. در این راه شرکت آرامش سبز تهران نیز ما را همراهی می کند تا تجربه ها و پروژه های اجرا شده در این زمینه را در اختیار ما قرار دهند، پس تا انتهای این مطلب جذاب با چیدانه همراه باشید.

آرامش سبز تهران
طراحی و اجرای محوطه ویلا در دماوند
آرامش سبز تهران

قالیشویی ادیب

1. استفاده از آلاچیق ها در طراحی دکوراسیون فضای باز 

برای این که طراحی دکوراسیون فضای باز تان خوب از آب در بیاد، باید از عناصر مختلفی کمک بگیرید. یکی از این عناصر آلاچیق ها و پرگولا ها هستند که به کاربردی تر شدن محوطه بیرونی و طراحی دکوراسیون فضای باز تان کمک می کند. سبک دکوراسیونی آلاچیق ها می تواند با سبک دکوراسیونی داخل خانه تان یکی باشد، مثلا اگر خانه تان به سبک کلاسیک است آلاچیق ها هم می تواند به همان شکل باشد یا اگر بخواهید می توانید آن ها را با دو سبک متفاوت از هم درنظر بگیرید. 

آرامش سبز تهران
طراحی محوطه و فضای سبز در آبسرد دماوند
آرامش سبز تهران

2. اهمیت متریال ها در طراحی دکوراسیون فضای باز 

یکی از نکته های که حسابی بر طراحی دکوراسیون فضای باز خانه تان تاثیر گذار است، متریال ها و مواد و مصالح مصرفی هستند. هر چه متریال ها با کیفیت تر باشند، نتیجه کار شما نیز بهتر خواهد شد. علاوه بر کیفیت مواد و مصالح، رنگ های آن ها نیز بسیار بر طراحی دکوراسیون فضای باز خانه شما تاثیر گذار است. کارشناسان و طراحان شرکت آرامش سبز تهران معتقد اند، همان قدر که ترکیب رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مهم هستند، در طراحی فضای باز و محوطه هم هستند. 

آرامش سبز تهران
طراحی و اجرای محوطه و فضای سبز پروژه آتی ساز چمران
آرامش سبز تهران

3. استفاده از انواع و اقسام گل و گیاهان در طراحی دکوراسیون فضای باز 

برای بهتر شدن کیفیت طراحی دکوراسیون فضای باز خانه می توانید از انواع گل و گیاهان استفاده کنید. گل و گیاهانی که دارای رنگ های مختلفی هستند باعث می شوند تا محوطه بیرونی و فضای باز خانه شما زیباتر جلوه کند. البته به هماهنگی گل ها نیز باید دقت کنید و اگر قرار است سه نوع گل در باغچه تان کاشته شود، باید به شرایط نگه داری و خاک مناسب هر کدام هم توجه داشت. 

آرامش سبز تهران
محوطه سازی و فضای سبز ویلای دماوند
آرامش سبز تهران

4. توجه به مسیرهای دسترسی در طراحی دکوراسیون فضای باز 

مسیر های دسترسی از اصلی ترین مواردی هستند که در طراحی دکوراسیون فضای باز باید به آن ها توجه کرد. این؛ مسیرها هستند که شما را راهنمایی می کنند و باعث می شوند تا شما به مقصد مورد نظرتان هدایت شوید. پس شما برای این که یک طراحی دکوراسیون فضای باز موفق داشته باشید، باید کاری کنید تا افرادی که روی این مسیر ها قدم می گذارند، از قدم زدن و طی کردن مسیرها احساس رضایت کنند، نه این که بخواهند هر چه سرعتر آن را به پایان برسانند. 

آرامش سبز تهران
محوطه سازی و اجرای فضای سبز
آرامش سبز تهران

5. شکل دادن به گیاهان برای طراحی دکوراسیون فضای باز 

به گفته کارشناسان شرکت آرامش سبز تهران، یکی از کارهای بسیار بامزه ای که می توانید انجام دهید شکل دادن به گیاهان موجود در محوطه است. این گیاهان می توانند به شکل های بامزه ای هرس شوند، برای این کار باید از متخصصین این زمینه کمک بگیرید. 

آرامش سبز تهران
طراحی محوطه و باغچه فانتزی پروژه فرمانیه
آرامش سبز تهران

6. باغچه های فانتزی برای طراحی دکوراسیون فضای باز 

باغچه های فانتزی می توانند به شما کمک کنند که طراحی دکوراسیون فضای بازتان چهره ای متفاوت به خود بگیرد، این چهره اگر هوشمندانه طراحی شود می تواند حسابی دل شما را ببرد. مثلا باغچه های تان می تواند شکل پروانه به خود بگیرد، اگر نمی توانید با باغچه ها این کار را انجام دهید، با نحوه کاشتن گل ها این اشکال را پدید بیاورید. دست شما حسابی در این زمینه باز است. 

آرامش سبز تهران
طراحی آلاچیق و محوطه سازی پروژه ولنجک
آرامش سبز تهران

7. ترکیب نکات مختلف در طراحی دکوراسیون فضای باز 

عکس بالا به شما پروژه ای را نشان می دهد که در آن از تمامی نکات گفته شده استفاده شده است و شما می توانید تمام نکات گفته شده را ببینید. هم الاچیق ها، هم مسیر ها و هم نحوه طراحی باغچه ها. وقتی نکات و نحوه عمل کردن به آن ها را بدانید، مطمئن باشید که به جواب و نتایج خوبی هم می رسید. 

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر این گروه و به دست اوردن اطلاعات تماس آن ها می توانید به پروفایل اهالی فن شرکت ارامش سبز تهران در وبسایت چیدانه مراجعه نمایید.

نویسنده : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه