Chidaneh.com placeholder image

با باربیکیو خانگی از شب های بلند تابستان لذت ببرید!

به قلم: تحریریه چیدانه

بالکن، پاسیو، حیاط خلوت: شما برای شب های بلند تابستان خود چه برنامه ای دارید؟ دوست دارید یک شب خنک تابستانی را در کنار اعضای خانواده خود در فضای بیرونی خانه خود سپری کنید؟ برای کمتر ایرانی دورهمی و خوشگذارنی بدون خوردن کباب مزه میدهد! به همین دلیل مدت هاست باربیکیوها در محوطه ی بیرونی خانه های ایرانی نقش اساسی را بازی می کنند.امروز در چیدانه می خواهیم انواع باربیکیو ها را در فضای بیرونی خانه های ایرانی بررسی کنیم با ما همراه باشید.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
طراحی بام سبز رستاک
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

قالیشویی ادیب

باربیکیو ذغالی

 یکی از محبوب ترین انواع باربیکیو می باشد که در بیشتر خانه های ویلایی حضور دارد. باربیکیو ذغالی معمولا نظافت بیشتری را نسبت به سایر باربیکیو ها نیاز دارد چرا که ذغال در هنگام اشتعال خاکسترهای های زیادی را در هوا پراکنده می کند پس اگر آپارتمان نشین هستید و به دنبال یک باربیکیو بی دردسر می باشید این مدل برای شما مناسب نمی باشد.

خانه سرامیک فرزانه
کاشی و سرامیک فرزانه
خانه سرامیک فرزانه

باربیکیو آجری

 همان طور که در تصویر می بینید فضای محفوظ این باربیکیو مانع از پخش گرد و غبار ناشی از اشتعال زغال، چوب و… می شود، پس می توانید از باربیکیو آجری برای فضاهایی مانند بالکن، پاسیو و حیاط خلوت خود هم استفاده کنید.

کیش مهر آریا( زینکو)
بام سبز پروژه اداری ساختمان ناهید عباس آباد
کیش مهر آریا( زینکو)

باربیکیو گازی

 بهترین گزینه برای خانه های امروزی باربیکیو گازی است درست است به سادگی می توانید از این مدل برای فضاهایی مانند بام سبز، حیاط و تراس با خیال راحت استفاده کنید و آسوده باشید که این محصول به نسبت سایر مدل های خود نظافت کمتری را نیاز دارد.

[[nid:39472]]

باربیکیو گازی و ذغالی

باربیکیوهای گازی و ذغالی یکی از گزینه های ایده آل برای حیاط ویلای شما محسوب می شود چرا که این مدل چند منظوره می تواند تمام خواسته ی شما را فراهم آورد. می توانید آن را در فضای آلاچیق، پاسیو و یا حیاط خود قرار دهید و ظاهر آن را متحول کنید.

[[nid:35658]]

باربیکیو سنگی

باربیکیو سنگی گونه های متفاوتی دارد که می توانید بسته به نوع محوطه و فضای سبز خود یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید. باربیکیو از جنس گابیون می تواند چهره ی متفاوتی به فضای آلاچیق شما بدهد و ظاهر محوطه ی شما را منحصر به فرد نماید.
نکته: شاید با مفهوم گابیون آشنایی نداشته باشید و بخواهید بدانید گابیون چیست؟به همین منظور توضیح مختصری در این باره برای شما ارائه می دهیم، توری گابیون که گاهی به آن توری سنگی گفته می شود، سبد های سیمی پر از مطالح سنگی است که در زمینه های مختلف عمرانی کاربرد دارد. این سبد ها با به هم پیوستن و در کنار هم قرار گرفتن، سازه هایی با ابعاد بزرگ تشکیل می دهند. با توجه به کاربرد توری های گابیون، بایستی آن را از جنبه های مختلفی از قبیل خصوصیات رفتاری، شکل پذیری، استحکام، طراحی و محاسبه سازه ها مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. از لحاظ اقتصادی سازه های گابیون بسیار ارزانتر از سازه های مشابه است. توری های گابیون بیشتر در سدسازی، جاده سازی، ایجاد دیوارهای محافظ و حائل و نیز، کف آبراهه ها کاربرد زیادی دارد و البته به عنوان فنس و حصار نیز قابل استفاده است.

[[nid:35672]]

شومینه های سنگی عنصر منحصر به فرد دیگری است که می تواند علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای بیرونی شما در غالب یک باربیکیو هم از آن استفاده کنید و سیب زمینی کبابی منحصر به فردی در آن طبخ کنید و لذت ببرید.

[[nid:46476]]

شومینه های سنگی را می توانید در زیر پرگولا ها قرار دهید و به کمک آن ها چهره ی فضای بیرونی خود را منحصر به فرد کنید. حضور باربیکیو ها چه گازی و ذغالی و یا سنگی و… می تواند ظاهر لوکس و مجذوب کننده ای به فضای بیرونی شما ببخشد. 

نکته: بد نیست بدانید پرگولا چیست؟ سازه های مسقف و یا غیر مسقفی که در حیاط ها؛ باغها و یا روی بام و ایوان ساختمان ها ساخته می شود پرگولا نامیده می شوند .معمولا از این نوع سازه در کنار دیوارها و یا گذرگاه ها برای ایجاد نمادهای زیبای بصری و یا فضای سبز و یا سایه بان استفاده می نمایند. 

اگر بعد از دیدن این پیشنهادات به فکر مجهز کردن فضای بالکن، پاسیو یا حیاط خلوت خود افتادید، پیشنهاد می کنم ابتدا سری به بخش طراحی محوطه ی اهالی فن چیدانه بزنید و از بخش های مختلف آن و محصولات متنوع آن ها دیدن فرمایید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه