Chidaneh.com placeholder image

چطور می توانیم رنگ های موجود در عکس ها را به زندگی واقعی بیاوریم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: «تا به حال شده لباسی را به صورت آنلاین بخرید، و وقتی به دستتان می‌رسد رنگ آن با رنگی که در مانیتور دیدید متفاوت باشد؟».گفتگوی زیر با استارک،دیوید دانکن لیوینگتونِ عکاس، و جان وربریجِ طراح در مورد اینکه چگونه می‌توان بهترین و مناسب‌ترین رنگ را برای دیوارهای خانه انتخاب کرد انجام شده.

قالیشویی ادیب

چه چیزی رنگ را از فضایی به فضایی دیگر متفاوت می‌کند؟

حال‌وهوا، سیما، و حس یک رنگ کاملا به نورپردازی محیط و پیرامون آن وابسته است. کیفیت نور در اتاق و نحوه برخورد آن با هر شی موضوع بسیار مهمی است. لیوینگتون می‌گوید: «نور تغییرات زیادی در رنگ ایجاد می‌کند و این مسئله گاهی باعث بروز خطا در انتخاب رنگ می‌شود.»وربریج می‌گوید: «من معمولا رنگ نهایی اتاق را براساس زمانی از روز که بیش‌ترین زمان را در آن می‌گذرانم انتخاب می‌کنم.» هم‌چنین خریدن نمونه‌های رنگی کوچک آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است تا رنگ‌کردن کل اتاق و بعد فهمیدن این‌که این رنگ را دوست ندارید.»مبلمان، چارچوب‌ها، و وسایل تزئینی می‌توانند سیمای رنگ را از اتاقی به اتاق دیگر متفاوت کنند.

چرا رنگ‌ها در عکس‌ها و بر روی اینترنت متفاوت هستند؟

تغییر در رنگ و نور در اتاق‌های مختلف- همان‌طور که لیوینگتون در این عکس نشان داده است- به دلیل سیستم عکاسی است و معمولا غلوشده است. اگرچه عکاسان پس از عکاسی سعی می‌کنند این تغییرات را اصلاح کنند، اما عکس‌ها هم‌چنان در نمایش‌گرهای مختلف رنگ‌ها را متفاوت نشان می‌دهند. لیوینگتون می‌گوید: «وقتی یک تصویر در لپ‌تاپ، کاغذ مجله، و یا چاپ بر روی کاغذ عکاسی بازتولید می‌شود، رنگ هر خروجی کمی متفاوت است.»عکاسان رنگ مانیتورهای خود را طوری تنظیم می‌کنند که به رنگ اصلی بسیار نزدیک است. اما چنین استانداردی در همه نمایش‌گرها به کار نمی‌رود. استارک می‌گوید: «مشتریان معمولا در مانیتورهای تنظیم‌شده عکس را نگاه نمی‌کنند. من تا به شخصه رنگ اصلی را نبینم هیچ تصمیم مهمی نمی‌گیرم.»

چگونه رنگی را که به صورت آنلاین انتخاب کردم همان را دقیقا در خانه‌ام به کار ببرم؟

 اگرچه وربریج استفاده از فهرست رنگ‌های موجود در اینترنت و مجله‌ها را به دلیل تفاوت‌هایشان با رنگ اصلی توصیه نمی‌کند، اما راه‌هایی برای این کار وجود دارد؛ لیوینگستون می‌گوید: «رنگ واقعی را در کنار رنگ موجود در کنار صفحه مانیتور قرار دهید و با چشمان نیمه‌باز به آن‌ها نگاه کنید. اگر دو رنگ شبیه هم بودند می‌توانید به آن رنگ اعتماد کنید.» رنگ‌های مختلف را به این صورت امتحان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه