Chidaneh.com placeholder image

بهترین فرش برای ورودی آپارتمان های امروزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

ورودی و راهرو: ورودی ها یکی از مهمترین فضاهای دکوراسیون داخلی محسوب می شوند، این فضا به عنوان اولین فضایی که کاربر با آن مواجه می شود باید حالت دعوت کننده داشته باشد تا بتواند تاثیر خوبی در بدو ورود برای کاربران داشته باشد. در فضای ورودی معمولا مبلمان و عناصر روتینی همچون جاکفشی و چوب رختی و… وجود دارد که پیش در رابطه با آن ها با شما صحبت کرده ایم. امروز در چیدانه می خواهیم انواع فرش مناسب برای فضای ورودی را با هم بررسی کنیم با ما همراه باشید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون راهرو منزل در سوهانک تهران
عرفان شریف نژاد: عکاس

سرویس خواب بالسا

وقتی فضای ورودی شما را راهرویی عمیق و باریک تشکیل داده است بهترین انتخاب فرش برای این فضا فرش های رانر مانند است که فضای راهرو شما را بپوشاند و کاربر را به سمت فضای اصلی مانند نشیمن هدایت کند توجه داشته باشید که برای بزرگتر جلوه دادن این فضا آینه ها می توانند به خوبی برای شما کارسازباشند. برای روح بخشیدن به فضای کم نوری مانند راهروی ورودی استفاده از نور پردازی و انتخاب رنگ قرمز و تم ایرانی برای فرش بسیار هوشمندانه بوده است.

استودیو معماری آرش مدنی
طراحی کمد لباس مزون خانگی قلهک
استودیو معماری آرش مدنی

در انتخاب فرش ورودی دقت کنید که فرش شما ساده و ترجیحا بدون پرز باشد این کار به شما کمک می کند تا برای تمیز کردن آن دچار مشکل نشوید، فرش های پرز بلند و روشن غالبا آلودگی و کثیفی را زودتر به خود جذب و نمایان می کنند  به همین منظور بهتر است از فرش هایی با پرز های کوتاه و ساده که به سادگی قابل شستشو می باشند برای این فضا استفاده کنید.

دکوراسیون رامسین
بازسازی منزل مسکونی برج مهستان
دکوراسیون رامسین

گاهی فضای ورودی شما باز است و با فضایی مانند نشیمن ادغام شده است، در این موارد بهتر است فرشی را که با مبلمان و فرش نشمین هماهنگ و به اصلاح ست است را برای این فضا انتخاب کنید توجه داشته باشید که این هماهنگی می تواند در زمینه طرح و رنگ باشد نیاز نیست در نوع بافت و یا جنس با فرش نشیمن شما هماهنگ باشد.

روند سیال طرح
پروژه ی خانه 45 متری
روند سیال طرح

در چنین فضاهایی که ورودی با نشیمن ادغام شده است و به اصطلاح فضای ما کوچک است، بهتر است به حضور یک فرش برای این فضا بسنده کنیم و تا جای ممکن فضا را مفروش نکنیم چرا که مفروش کردن کامل فضا باعث می شود فضای شما کوچک تر از اندازه ی واقعی خودش به نظر برسد.

دفتر مهندسی ماکور-MAKORE
طراحی داخلی ساختمان پاسارگاد
دفتر مهندسی ماکور-MAKORE

در بسیاری که خانه های امروزی فضای سرویس بهداشتی در نزدیکی فضای ورودی قرار دارند به همین منظور بهتر است فرش این دو بخش یکپارچه انتخاب شود. این کار به فضای ورودی شما شخصیت می بخشد و از طرفی عمل پادری را برای سرویس بهداشتی شما به خوبی اجرا می کند.

مهندسین مشاور آراستان
طراحی فضای ورودی و راهرو
مهندسین مشاور آراستان

همان طور که در بند قبل توضیح داده شد بهتر است برای فضای ورودی که با سرویس بهداشتی ادغام شده است از یک فرش استفاده کنید. حضور یک پادری در فضای ورودی این چنینی چهره ی جذابی را برای دکوراسیون شما به وجود نخواهد آورد مگر آنکه این پادری ها برای درب های دیگر هم تکرار شوند تا فضا مذکور شخصیت یکپارچه ای پیدا کند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
آینه در دکوراسیون ورودی منزل
عرفان شریف نژاد: عکاس

در چنین فضایی که ورودی با نشیمن ادغام شده است و سرویس بهداشتی با این دو فضا همجوار است انتخاب پادری هماهنگ با فرش و مبلمان انتخاب هوشمندانه ای است.

مرکز طراحی کوثر
دکوراسیون راهرو
مرکز طراحی کوثر

با طراحی کفپوش ها به شکل فرش می توانید فضای ورودی خود را منحصر به فرد طراحی کنید. در واقع با مرز بندی کفپوش ها و طراحی آن ها مانند یک فرش می توانید ظاهر دعوت کننده و جذاب را به آن ببخشید بی آن که دردسرهای تمیز کردن فرش ورودی را داشته باشید.

اگر هنوز هم در انتخاب فرش ورودتان دچار مشکل هستید، می توانید به مشاوره دکوراسیون چیدانه سری بزنید و سوالات خود را با اهالی فن درمیان بگذارید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ارتین در تاریخ 12 شهریور 1396
سلام خسته نباشید منزل ما یه راهرو 11 متری داره به این صورت که درب ورودی وسط منزل که باز میشه از سمت راست یه راهرو 5 متری شروع بعد یک ستون هست و بعد کل هال فضای هال 8.5*5.5 .اشپز خانه به موازات راهرو هست . راهرو بعدی سمت چپ در ب ورودی بعد یک ستون میباشد تقریبا 6 متر که درب دستشویی و حمام و 3 تا خواب و جا کفشی توی این راهروهست .سوالم اینکه واسه این دو راهرو چه فرشی مناسبه و باید با فرش هال یکی باشه یا خیر . در حال حاضر فرش هال رنگ روشن و راهرو کرم خشتی از نوع گلیم میباشد که اصلا دوستش ندارم چون نرم نیست .لطفا راهنماییم کنید متشکرم

ثبت دیدگاه