Chidaneh.com placeholder image

خلاقیت خود را در فضای خانه به جریان اندازید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: خواه در حال دوختن، بافتن، رنگ‌کردن، نوشتن هستید، یا در حال ساختن چیزی در خانه، بسیار مهم است که از زمان خود خلاقانه استفاده کنید. بسیاری از زمان‌های خالی ما در کنار دیگران پر می‌شود اما همه ما دوست داریم ساعتی را در تنهایی به کاری خلاقانه مشغول شویم تا آن بخش از روح‌مان که نیازمند فعالیت‌های خلاقانه است آرام شود. در این مطلب 11 ایده را به شما معرفی می‌کنیم تا با کمک آن‌ها بتوانید خلاقیت خود را بروز دهید و فضاهایی جذاب بسازید.

 

chidaneh ad banner

از حواس‌پرتی دوری کنید و از حداقل زمان حداکثر استفاده را ببرید. حتی اگر 10 تا 15 دقیقه در روز وقت خالی دارید آن را از دست ندهید و اگر هر روز از این دقایق استفاده کنید خواهید دید که چقدر این دقایق برای انجام بعضی از کارها کافی خواهند بود. برای انجام برخی از کارها نیاز به زمان زیادی نداریم، و اگر با خود صادق باشیم می‌دانیم که جمله «وقت ندارم» نوعی پشت‌گوش‌اندازی است.اگر ساختن و خلاقیت برای شما مهم است، حتما چنین زمانی را در روز می‌توانید پیدا کنید. خود را برای موفقیت آماده کنید و همه وسایل برقی و به‌ویژه کامپیوتر را خاموش کرده و و مشغول کار شوید. به دیگران نشان دهید که چقدر این کار برای شما مهم است.

 

اگر به یک فضای باز و بزرگ نیاز دارید آن را ایجاد کنید. اگر برای انجام کارها نیاز به فضایی وسیع دارید و چنین فضایی را در اختیار ندارید از کار دست نکشید. می‌توانید از اتاق غذاخوری یا آشپزخانه برای انجام کارهایتان استفاده کنید و هنگام صرف غذا آن‌ها را جمع کنید. یک دراور یا کابینت در نزدیکی محل کارتان قرار دهید تا هنگام نیاز بتوانید وسایل روی میز را سریعا به کابینت یا دراور مورد نظر منتقل کنید.

 

احساس خستگی می‌کنید؟ زمانی را برای رفع خستگی کنار بگذارید. اگر هنگام کار خسته شدید یا احساس بدن‌درد کردید، کمی راه بروید و یا برای مدتی در حالت‌های یوگا قرار بگیرید. این کارها باعث می‌شوند تا ذهن شما استراحت کرده و آماده فعالیت دوباره شود. بهترین زمان استراحت هنگامی است که دیگر ایده‌ای به ذهن‌تان نمی‌رسد، بهتر است در این زمان از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید.

 

گوشه‌ای از خانه را به خود اختصاص دهید. فضای کار شما می‌تواند یک میز کوچک در جلوی پنجره، یک فضای کوچک که با پرده محصور شده است، و یا یک گوشه بیکار خانه باشد. مهم‌ترین ویژگی چنین فضایی این است که می‌توانید بر روی کار خود تمرکز کنید. وقت‌هایی هست که باید در میانه پروژه کار خود را قطع کنیم، و در چنین زمانی دیگر نیاز نیست که هر بار کل فضا را تمیزکنیم و می‌توانیم تعدادی از مواد و مصالح را در همان جا نگه داریم. اصلا نگران این‌که میز کار شما کمی شلوغ به نظر برسد نباشید، گاهی چنین چیزی برای انجام فعالیت خلاقانه لازم است.

 

مطمئن شوید که به مواد و مصالح دسترسی آسانی دارید. اگر هر بار که شروع به کاری می‌کنید زمان زیادی صرف پیداکردن ابزار و مواد و مصالح مورد نیاز خود می‌کنید دیگر نمی‌توانید از زمان خود بیش‌ترین استفاده را بکنید. سعی کنید ابزار و مواد و مصالح مورد نیازتان را به طور منظم در جایی مخصوص بگذارید تا هر وقت که به آن‌ها احتیاج داشتید بتوانید سریع و آسان به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

سعی کنید فضای خانه‌یتان بازتابی از سلیقه شما باشد. خوب است که فضایی از خانه را به کارهای هنری خود اختصاص دهید، اما این به این معنی نیست که نباید از این آثار در دیگر فضاهای خانه استفاده کرد. اتفاقا هر چه تعداد آثار هنری در مکان‌های مختلف خانه بیش‌تر باشد زیبایی خاصی به خانه می‌دهد. گیتار خود را در اتاق نشیمن بگذارید، از پارچه‌های زیبا بر روی سطوح مختلف خانه استفاده کنید، و دفترچه‌ها و خودکارهای جذابی را در کنار صندلی راحتی خود بگذارید.

 

فضای مخصوص به خود را داشته باشید. این نکته مخصوص کسانی است که با کودکان و یا هم‌اتاقی زندگی می‌کنند. حتی اگر در فضای بزرگی زندگی می‌کنید یا دیگران دائما با سوال پرسیدن یا حرف‌زدن مزاحم‌تان می‌شوند باید یک جای خصوصی برای خود داشته باشید. گذاشتن یک میز خوب و یک برد در جایی از اتاق خواب‌تان راه حل بسیار خوبی برای این مسئله است. حتی می‌توانید صبح‌های زود پیش از آن‌که کسی از خواب بیدار شود کارهایی که دوست دارید را بدون مزاحم انجام دهید.

 

فضای خلاقیت شما باید الهام‌بخش باشد. درست است که هنگام کار خلاقانه باید فضا را از هر چیز مزاحم خالی کنید، اما این مسئله لزوما به این معنی نیست که باید در یک اتاق خالی فعالیت کنید. اگر به موسیقی علاقه دارید می‌توانید یک استریو در فضای کار خود قرار دهید و از اشیایی تزئینی که خلاقیت شما را برمی‌انگیزند استفاده کنید. داشتن یک کتاب‌خانه کوچک یا یک برد برای نوشتن ایده‌ها بسیار لازم است. حتی یک کاغذدیواری جذاب یا کمی رنگ می‌تواند فضای اتاق کار شما را بی‌نهایت الهام‌بخش کند.

 

از جملات الهام‌بخش استفاده کنید. من بسیار به واژه‌ها اعتقاد دارم و یک جمله زیبا می‌تواند خستگی را از تنم دور کند. جملات، گفته‌ها، ترانه‌ها، و یا شعرهای مورد علاقه‌یتان را بر روی یک برد بنویسد یا آن را به دیوار بچسبانید.

 

چیزهای شادی‌بخش خلاقیت را افزایش می‌دهند. از وسایل و اشیای تزئینی در فضای خلاقیت خود استفاده کنید که وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید لبخند بر روی لبان‌تان نقش ببندد.

 

در همه جنبه‌های زندگی خود خلاق باشید. سعی کنید در همه جنبه‌های زندگی خود، از گفتگو با دوستان گرفته تا آماده‌کردن غذا برای خانواده، خلاق باشید. نگاه خلاق به فعالیت‌های روزانه زندگی ما را غتی‌تر و رضایت‌بخش خواهد کرد. 

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
bohr312 در تاریخ 17 بهمن 1392

مطلب جذابی بود

sa67baka در تاریخ 14 اسفند 1392
چه جالب منم رو دیوار اتاقم مثل همین تخت سیاه رو دارم که کلی از طراحم روشه

ثبت دیدگاه