Chidaneh.com placeholder image

درب ضد سرقت ، امنیت در آپارتمان های امروزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

درب و پنجره: با گسترش شهر نشینی و ادغام شدن فرهنگ ها با همدیگر اتفاقات زیادی باعث کاهش امنیت بخصوص در شهرها شد، به همن منظور متخصصین شروع به ساخت موادی برای استفاده در ساختمان کردند که بتواند امنیت را برای افراد جامعه به ارمغان بیاورد. درب ضد سرقت یکی از آن المان ها بود که برای بهبود امنیت روانی افراد جامعه ساخته شد. بیشتر ما با درب های ضد سرقت و عملکرد آن ها آشنا هستیم، پیش هم در مطلب درب ضد سرقت و آنچه باید بدانید! به طور کامل این درب ها رو برای شما معرفی کرده ایم ، امروز در چیدانه می خواهیم از زاویه ی دیگری به این درب ها و عملکرد آن ها نگاه کنیم با ما همراه باشید.

مهرداد سلامزاده سلماسی
درب های ضد سرقت آتار 1
مهرداد سلامزاده سلماسی

تابلو فرش ریحان

ساختار درب ضد سرقت چیست؟

همان طور که می دانید درب ضد سرقت با درب معمولی تفاوت های زیادی دارد. بطور کلی درب معمولی از ام دی اف با روکش پی وی سی یا روکش چوب طبیعی به همراه رنگ پلی استر تشکیل شده است. البته باید بیان کرد که جدیدا روکش های ای بی اس نیز به عنوان رویه ضد آب کننده در بازار متداول شده است که این لایه ها رویه زیبایی ندارند و کمتر در ساختمان سازی های امروزی از این لایه ها استفاده می کنند. درب های معمولی نیز همانند رویه ها اچ دی اف از هانی کام برای مقاوم کردن ساختمان آن و متخلخل کردن دو لایه اچ دی اف استفاده می کنند. هانی کام باعث می شود که درب داخلی در برابر ضربات فشاری مقاومت بهتری از خود نشان دهد و در حقیقت فشار موضعی را با طرف دیگر لایه پخش کند. درب ضد سرقت دارای ساختار پیچیده تری نسبت به درب معمولی می باشد. استفاده از فلز یکی از مشخصه های اصلی درب ضد سرقت می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت درب ضد سرقت با ساختار فلزی غیرقابل نفوذتر می باشد.

مهرداد سلامزاده سلماسی
آیا نصب درب ضد سرقت بر روی چهارچوب فلزی امکان پذیر است؟
مهرداد سلامزاده سلماسی

استاندارد درب ضد سرقت چگونه است؟

استاندارد درب ضد سرقت اکثرا داخل با داخل فریم ۱۰۷*۲۱۳ می باشد. که پرواز به پرواز درب ضد سرقت ۱۱۰*۲۱۵ می باشد. اگر درب ضد سرقت دارای رکوب باشد چهارچوب درب ضد سرقت بدون پرواز می باشد و در حقیقت پشت و جلوی چهارچوب باید به یک اندازه باشد و رکوب بر روی چهارچوب نصب می شود و در قسمت بالای چهارچوب نیز تاج نصب می شود. تاج ها دارای انواع مختلفی می باشند که تنوع در این حوزه زیاد می باشد. می توان گفت که درب ضد سرقت با تاج کمی سبک کلاسیک به خانه می بخشند و افرادی که دوست دارند در دکوراسیون داخلی خود از سبک مدرن استفاده کنند می توان از همان رکوب به جای چهارچوب استفاده کنند. رویه درب ضد سرقت باید با متریال زیبایی پوشش داده شود.

مهرداد سلامزاده سلماسی
درب ضد سرقت ترک
مهرداد سلامزاده سلماسی

چگونه درب ضد سرقت را انتخاب کنیم؟

درب های ضد سرقت بستگی به میزان اهمیت امنیت محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد باید انتخاب شود. بطور مثال در فضایی که به امنیت بالایی نیاز دارد باید از درب ضد سرقتی استفاده شود که سرتیفیکیت های ضد دزد را از مراجع ذی صلاح بین المللی داشته باشد. در این صورت می توان امنیت آن محیط را حداقل از درب ورودی تضمین کرد. اخیرا درب ضد سرقت ترکیه توانسته اند در مقابل درب ضد سرقت چینی و یا درب ضد سرقت ایرانی نظر بسیاری از مخاطبان را جلب نمایند چرا که درب های تولیدی این شرکت ها دارای سرتیفیکیت ضد دزد می باشند که با انواع مختلف مثل پتک و عبور ماشین و فشار تست شده اند و از نظر امنیت و مقاومت جز درب های تاپ بین المللی به حساب می آیند. پس می توانید با توجه به میزان حساسیت درب ضد سرقت مناسب فضای خود را انتخاب نمایید اما توجه نمایید که نصب این درب ها نیز باید با دقت بالایی انجام گیرد چرا که عدم رگلاژ مناسب این درب ها باعث افت کیفت در باز و بسته شدن درب می شود و برای شما مشکل آفرین خواهد بود.

گروه صنعتی آسیل
درب ضد سرقت لوکس
گروه صنعتی آسیل
درب ضد سرقت
درب ضد سرقت کد 05
درب ضد سرقت
فر چوب
درب ضد سرقت کد 4 فر چوب
فر چوب

متریال داخلی درب ضد سرقت چیست؟

لایه های داخلی درب ضد سرقت معمولا با موادی پر می شوند که خاصیت آکوستیک بودن به درب ضد سرقت بدهد. در درب ضد سرقت ترکیه لایه ی میانی با فوم تزریق شده پر شده است که نه تنها درب آکوستیک صوتی محسوب می شود بلکه از طرفی دیگر عایق حرارتی نیز محسوب می شود. به طور کلی پشم سنگ ، یونولیت و فوم تزریقی از موادی می باشند که در درب ضد سرقت استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. پشم سنگ به عنوان عایق در درب ضد حریق نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از مواردی که باعث می شود استفاده از پشم سنگ محبوب برای تولید درب ضد سرقت باشد خاصیت آنتی باکتری بودن و دفع آفت پشم سنگ می باشد و در حقیقت داخل درب ضد سرقت مرکزی برای تجمع آفات نخواهد بود. البته پشم سنگ مورد استفاده در درب ضد سرقت نباید همچون پشم شیشه در معرض رطوبت قرار بگیرد.

مهرداد سلامزاده سلماسی
درب ضد حریق چوبی ، درب ضد حریق فلزی
مهرداد سلامزاده سلماسی

تفاوت درب ضد سرقت و ضد حریق چیست؟

به طور کلی و از حیث ماهیت درب ضد سرقت و درب ضد حریق تعریف متفاوتی با یکدیگر دارند. درب ضد حریق به دلیل نوع عملکردشان باید بدون هر گونه قفل و عامل نگه دارنده ای باشد تا در هنگام وقوع حادثه به سادگی باز شده و بتوان از آن گریخت اما درب ضد سرقت نیاز به قفل و بست های منحصر به فردی دارد که امکان نفوذ به آن ها میسر نباشد.به طور کلی  چهارچوب درب ضد حریق از نوع ورق آهنی الکتروگالوانیزه با ضخامت 2 میلیمتر و لنگه های آن از ورق الکتروگالوانیزه با ضخامت 1.5 میلیمتر می باشد.داخل درب ها با پشم سنگ بصورت فشرده پر شده که تا حدود 4 ساعت و با دمای 800 درجه سانتیگراد قابلیت ضد حریق را دارد.درب های ضد حریق دارای لاستیک درزگیر نسوز بوده که با افزایش دمای محیط منبسط شده و مانع عبور دود می گردد پس فضای مناسبی برای جلوگیری از نفوذ حرارت و آتش به سایر بخش ها ایجاد می کند.

[[nid:32578]][[nid:32580]]

صنایع چوبی ارجان
درب ضد سرقت 2 ارجان سازه
صنایع چوبی ارجان

همان طور که گفته شد درب های ضد سرقت به طور کلی از ورق های  MDF با ضخامت حدود 10 میلیمتر با روکش پی وی سی چوب طبیعی مانند گردو و زیتون و… ساخته شده است که در دو طرف درب کار می شود که با توجه به تنوع بسیار زیاد و طرح های روز دنیا برای این درب ها در نظر گرفته می شود تا در کنار ایمنی بالا پاسخگوی سلایق مختلف کاربران خود نیز باشد .در تمامی درب های ضد سرقت از قفل ایمنی استفاده شده است که این قفل ها به سه صورت مرکزی، هوک یا چنگکی و مونو ارائه می شوند، پس قابلیت عدم نفوذ بودن را برای فضای مذکور ایجاد می کنند.

اگر برای خرید درب های ضد سرقت احتیاج به کمک و مشاوره دارید، در قسمت اهالی فن چیدانه می توانید لیستی از شرکت های فعال در زمینه ساخت و فروش درب های ضد سرقت را پیدا کرده و با آن ها تماس بگیرید. 

گردآوری در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه