Chidaneh.com placeholder image

با گلخانه خانگی گیاهان محبوب تان را در خانه پرورش دهید!

به قلم: تحریریه چیدانه

گل ها و گیاهان همیشه باعث می شوند تا ما حال خوشی داشته باشیم، آن ها به فضای داخلی خانه های ما شادابی و طراوت می بخشند، هوای خانه را تصویه می کنند و محیطی با کیفیت هوایی بالاتری را در اختیار ما قرار می دهند، ضمن آن که زیبایی ظاهری آن ها هم پارامتر مهم دیگری است که باعث می شود تا ما به استفاده از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایمان ترغیب شویم. اما این گیاهان هم نیاز به محیطی دارند که بتوانند در آن به خوبی رشد و نمو کنند، فضایی که هر آن چه را که آن ها نیاز دارند در اختیارشان قرار دهد. فضایی مانند گلخانه های خانگی. اما خود این گلخانه های خانگی هم باید شرایط خاصی داشته باشند که بتوانند به گیاهان برای جلوه گری کمک کنند. این مطلب می خواهد به شما بگوید که شرایط لازم برای این گلخانه ها چیست. و در این راه از تجربه های گروه گلخانه های خانگی آداک استفاده می کنیم، پس تا انتهای آن با چیدانه همراه باشید. 

گلخانه خانگی آداک
گلخانه پیش ساخته آداک
گلخانه خانگی آداک

چوب و هنر

گلخانه چیست؟ 

گلخانه فضایی است که شرایط مطلوب رشد گیاه را در فصول مختلف سال فراهم می کند. این فضا این امکان را به شما می دهد که شرایط درونی آن را کنترل کنید و مطابق نیاز گیاه تان آن را تغییر دهید تا گیاهان مورد علاقه تان آسیب نبیند و بتواند اصطلاحا بتواند به بار بنشیند. 

گلخانه خانگی آداک
نمونه گلخانه های آداک
گلخانه خانگی آداک

انواع گلخانه ها 

گلخانه ها هم دارای انواع مختلفی هستند، اما به صورت کلی گلخانه های خانگی به دو دسته ی ثابت و متحرک تقسیم می شوند. گلخانه های ثابت معمولا از مصالح با دوام تری ساخته می شوند یعنی به نسبت گلخانه های خانگی متحرک دارای طول عمر بیشتری هستند. در تولید گلخانه ها مصالح نقش بسیار مهمی دارند. 

گلخانه خانگی آداک
نمونه گلخانه های پیش ساخته آداک
گلخانه خانگی آداک

گلخانه ها را کجا بنا کنیم؟ 

محل احداث گلخانه ها بسیار مهم است. گلخانه های خانگی می توانند یک واحد مستقل باشند، یا می توانند در ارتباط با ساختمان ها باشند. این بسته به میزان فضایی دارد که شما در اختیار دارید. 

گلخانه خانگی آداک
نمونه گلخانه آداک
گلخانه خانگی آداک

گلخانه های خانگی 

وقتی از گلخانه ها صحبت می کنیم، شما در تصورتان یک مزرعه را در نظر می گیرید با یک حجم سفید مات بزرگ در وسط آن. اما این نوع گلخانه ها امکان آن را ندارند تا در خانه های امروزی با آن فضاهای کوچک شان مورد استفاده قرار بگیرند. بنابر این باید از نوع خانگی این گلخانه ها استفاده کرد. گلخانه های خانگی دقیقا همان چیزی است که شما به آن ها احتیاج دارید. این گلخانه ها دارای ابعاد و اندازه هیا کوچکی هستند و می توانند مطابق فضای شما طراحی و اجرا شوند، شرکت گلخانه های خانگی اداک یکی از شرکت هایی است که می تواند در این امر به شما کمک کند.  

گلخانه خانگی آداک
نمونه گلخانه های پیش ساخته آداک
گلخانه خانگی آداک

انواع پوشش گلخانه های خانگی 

گلخانه های خانگی هم مانند هر فضای دیگری دارای پوشش های مختلفی از جمله شیشه و پلاستیک هستند که در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم. 

  • پوشش شیشه ای برای گلخانه های خانگی: این نوع پوشش باعث می شود تا گلخانه شما کمی پر هزینه شود، چرا که اولا باید از مواد و مصالح محکم برای اسکلت آن استفاده کرد، دوم این که این نوع پوشش مصرف سوخت گلخانه ها را بالا می برد. 
  • پوشش پلاستیکی برای گلخانه های خانگی: درست است که این نوع پوشش ها دوام پوشش های شیشه ای را ندارند، اما هزینه های گرمایش آن 40% به نسبت پوشش های شیشه ای کمتر است. البته که این نوع پوشش دارای محبوبیت خاصی نیز هست. 

گلخانه خانگی آداک
گلخانه کلاسیک آداک
گلخانه خانگی آداک

جریان هوا در گلخانه های خانگی

گردش هوا در گلخانه ضروری است. وقتی که یک گیاه در معرض جریان هوای تازه در خارج از گلخانه باشد، هوای تازه در نزدیکی برگ ها تأمین شده و گیاه می تواند اکسیژن پس داده و از دی اکسید کربن تازه استفاده کنند. جریان هوا همچنین به پایین نگه داشتن رطوبت نسبی و کنترل دما در گلخانه کمک می کند. گلخانه های تجاری به همه نیازمندی های اشاره شده نیاز دارند اما در گلخانه های خانگی جریان هوا می تواند با باز و بسته کردن درب گلخانه تامین شود و نیاز به تاسیسات خاصی ندارد. 

گلخانه خانگی آداک
نمونه گلخانه های آداک
گلخانه خانگی آداک

اگر به گل ها و گیاهان تان اهمیت می دهید و دل تان می خواهد همیشه آن ها را شاداب و سالم ببینید و در ضمن به یک عنصر تزیین زیبا در خانه تان نیاز دارید بهترین گزینه گلخانه های خانگی هستند. این گلخانه های خانگی زیبا می توانند بر حسب نیاز شما در متراژهای بزرگ یا کوچک طراحی شوند. فقط کافی است تا با یکی از طراحان گروه گلخانه های خانگی آداک تماس بگیرید و مشخصات حیاط و یا محلی را که می خواهید گلخانه ها را درآن قرار دهید به آن ها بگویید تا شما را برای انتخاب بهتر راهنمایی کنند.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و همچنین دریافت اطلاعات تماس این گروه می توانید به پروفایل اهالی فن گروه گلخانه های خانگی آداک در وبسایت چیدانه مراجعه نمایید.

گردآوری در تحریریه چیدانه  

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه