Chidaneh.com placeholder image

خانه آبشار فرانک لوید رایت معمار معروف آمریکایی

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته : شاید خیلی‌ها در طول این سال‌ها از خانه فالینگ واتر دیدن کرده‌اند، خانه‌ای که در تپه‌های پنسیلوانیای غربی واقع شده است. فرانک لوید رایت این خانه را برای ادگار کافمن، در اوایل دهه 1930 طراحی کرد که در سال 1991 عنوان «بهترین اثر در معماری آمریکا» به آن داده شد. در سال 1963 پسر کافمن، ادگار جِی.آر، خانه، زمین، و مبلمان اصلی آن را به سازمان حفاظت از منابع طبیعی پنسیلوانیای غربی، که اکنون مسئول نگهداری از این خانه است، واگذار کرد. این خانه اکنون به عنوان موزه پذیرای بازدیدکنندگان است. با چیدانه همراه شوید تا در مورد خانه آبشار بیشتر بدانید.

تابلو فرش ریحان

از فضای بیرونی این خانه زیبا با قدم‌زدنی کوتاه می‌توان به فضای داخلی رفت. خانه‌ای که بسیار با طبیعت پیرامون خود دوست و هم‌یار است. ویژگی که نکته اصلی و برجسته آثار لوید رایت است و آن «معماری ارگانیک» است.

این خانه بر فراز آبشار قرار گرفته است و این طراحی باعث شده است این خانه از یک نمای بیرونی فوق‌العاده زیبا سود ببرد. گفته می‌شود خانم کافمن از روی راه‌پله‌ها ماهی‌گیری می‌کرده است.

ویژگی فضای نشمین اصلی این خانه پنجره‌های سرتاسری و کف سنگی آن است. تراس بر روی آبشار قرار دارد و از چپ و راست فضای نشیمن می‌توان به آن دسترسی داشت. اگرچه این خانه بسیار بزرگ است اما خیلی راحت و دنج است. این ویژگی کار رایت است که آن‌قدر مقیاس‌ها را دست‌کاری می‌کند تا به تاثیر دل‌خواه برسد.

در سبک رایت، نشمین‌های پیش‌ساخته فضایی آرام را برای چرت روزانه، خواندن کتاب، و یا گذران وقت با خانواده و دوستان فراهم می‌کنند.

پوشش‌های روی راه‌پله که اتاق نشمین اصلی را به آبشار وصل می‌کند در این عکس دیده می‌شود. وقتی این فضا باز است صدای آبشار تمام خانه را در بر می‌گیرد و وقتی بسته است یک پس زمینه آرام و زیبا از صدای آب در خانه طنین‌انداز می‌شود.

 

هسته مرکزی و عمودی این خانه از سنگ محلی ساخته شده است و در هر طبقه یک شومینه وجود دارد؛ البته شومینه اتاق نشیمن اصلی از همه بزرگ‌تر و زیباتر است. این شومینه، فضایی خوشایند و گرم را به خانه می‌بخشد. این سنگ بزرگ در قسمت مرکزی این فضا قدمتی هزارساله دارد که خانه را به زمینی که در آن ساخته شده متصل می‌کند.

تقریبا در تمامی اتاق‌ها نشانی از سنگ مرکزی که از زمین ساختمان بیرون زده دیده می‌شود. صندلی راحتی برای بازیابی و استراحت در این فضا طراحی شده است. این اتاق، اتاق تعطیلات خانواده کافمن بوده است.

همین‌طور که در چوب‌های موجود در کمد می‌بینید توجه به جزئیات در این خانه فوق‌العاده است: نمونه‌ای شاخص در همکاری نزدیک معمار و مشتری.

چه مکانی بهتر از این اتاق برای نشستن و نوشتن نامه‌ای به یک دوست عزیز و دیدن منظره زیبای روبه‌رو.

مطالب مرتبط: زاها حدید و هتل برج شهر رویاها

لذت سرسره بازی در بزرگ ترین شرکت های دنیا

کلبه ییلاقی هوشنگ سیحون در دل کوه!

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
rezaa در تاریخ 14 اسفند 1392
واقعا زیباست..........
avina در تاریخ 20 اسفند 1392
آدم پول داشته باشه یه خونه قشنگ تر از این برای خودش بسازه
Parastoo_S در تاریخ 28 تیر 1393
خیلی زیباست!

ثبت دیدگاه