Chidaneh.com placeholder image

پرده شید رومی زینت بخش دکوراسیون منزل شما

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: شما برای پوشش پنجره های خود از چه سبک پرده ای استفاده می کنید؟ همه ی ما می دانیم پرده ها چه تاثیر منحصر به فردی بر روی دکوراسیون داخلی منزل ما دارند و به سادگی با تغییر آن ها می توانیم چهره ی دکوراسیون خود را متحول کنیم. پرده شید ها یکی از گزینه های انتخابی شما برای پوشش پنجره هایتان می باشد به خصوص برای فضاهای شخصی تر مثل اتاق خواب ها شید ها بهترین گزینه می باشند. امروز در چیدانه می خواهیم با پرده شید ها بیشتر آشنا شویم با ما همراه باشید.

رومن شید

چوب و هنر

انتخاب یک شید رومی برای فضایی مانند اتاق خواب علاوه بر ایجاد جذابیت در دکوراسیون این فضا گزینه ی مقرون به صرفه ای برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید که انتخاب شید هایی به رنگ خنثی به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای تغییر روتختی و یا فرش اتاق خواب خود اقدام کنید بدون آنکه تاثیری در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما ایجاد شود.

پرده شید در دکوراسیون داخلی

با ترکیب رومن شید ها و پرده های ساده به راحتی می توانید به فضای خود عمق ببخشید. در واقع پرده شید ها می تواند در قالب یک پشت پرده ای در فضاهایی که نیاز به محرمیت بیشتر و یا کنترل نور دارید عمل کند. برای آنکه پوشش پنجره ی شما تاثیر بهتری در دکوراسیون داخلی شما داشته باشد بهتر است پرده ی ترکیبی ب شید از جنس حریر و یا جنسی ملایم تر نسبت به شید انتخاب شود تا این تضاد تعادل را در محیط شما برقرار سازد.

پرده شید در دکوراسیون نشیمن

اگر می خواهید از پرده شید ها در فضاهای عمومی تر مانند نشیمن استفاده کنید علاوه بر توجه به سبک دکوراسیون به محل قرار گیری پنجره در فضای خود توجه کنید، اگر پنجره شما در نقطه ی کانونی دکوراسیون شما قرار دارد بهتر است از سبک پرده هایی خاص تر و یا بار طرح های جذاب تر استفاده کنید تا جلوه ی بیشتری در دکوراسیون شما ایجاد نماید.

شید رومی

برای خاص تر کردن ظاهر پرده شید ها می توانید خودتان دست به کار شوید با الحاق جزییات ساده به آن ها ظاهر آن ها را متحول کنید، این گزینه ها می تواند یک نوار باریک به رنگ متضاد اما هماهنگ با رنگ زمینه باشد تا بتواند تاثیر چشم گیری در شید رومی شما و دکوراسیون داخلی تان ایجاد نماید.

ست کردن و پرده و مبل

همان طور که می دانید هماهنگ کردن طرح پرده با مبلمان یکی از راه های جلوه بخشیدن به دکوراسیون نشیمن شماست، می توانید طرح پرده شید خود را با پارچه رو مبلی یا کوسن خود هماهنگ کنید و ظاهر منحصر به فردی به فضای داخلی خود ببخشید. علاوه بر آن این انتخاب شما می تواند ظاهر منسجم تری به فضای داخلی شما ببخشد.

شید آشپزخانه

پرده شید ها یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون آشپزخانه ها محسوب می شود، چرا که به راحتی می توانید آن ها را برای داشتن نور مطلوب تنظیم کنید و با کمک آن ها چهره دکوراسیون داخلی خود را منحصر به فرد تر تزیین کنید.

رومن شید در اتاق خواب

برای اتاق خواب ها و یا  فضاهای مردانه پرده شید هایی با بافت های طبیعی و یا طرح های راه راه و تیره رنگ می تواند گزینه ی مناسبی باشد، این مدل از شید رومی به خوبی می تواند در دکوراسیون شما سبک مدرنی را به وجود آورد که طراحی ایده آلی برای بیشتر مردان امروزی محسوب می شود.

ست کردن پرده شید و فرش

همان طور که در بندهای پیش به آن اشاره شد هماهنگی پرده و فرش می تواند چهره ی جذابی را در فضای دکوراسیون شما به وجود بیاورد این هماهنگی را با به استفاده از رنگ های مکمل در فرش و پرده شید و یا حتی استفاده از رنگ های یکسان برای هر دو این عناصر استفاده کرد. همان طور که در تصویر می بینید طراح رنگ صورتی موجود در موکت را در کنار رنگ هایی مانند بژ و قهوه ای سوخته در شید به کار برده است و توانسته است جلوه ی ساده و جذابی را به دکوراسیون اتاق کودک ببخشد.

اگر شما هم از پرده هایی با پارچه های زیاد و لایه لایه خسته شده اید و به دنبال ایده های نو برای دکوراسیون منزل خود شدید کافی است به اهالی فن چیدانه در بخش پرده، کرکره و تزیینات پارچه ای سری بزنید و از آن ها کمک بخواهید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه