Chidaneh.com placeholder image

الهام از طبیعت در به کارگیری رنگ سفید

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ سفید: به سفیدی برف تازه باریده، به مرموزی مهتاب، به راحتی و غنی بودن پشم گوسفند: این‌ها همه سفید هستند و از ملال به دورند. سفید دوست قدیمی معماران و طراحان است و مناسب هر حال و هوا و سبکی است، شکل‌ها و بافت‌ها را از هر رنگی بهتر برجسته می‌کند، و می‌توان آن را با رنگ‌های دیگر به خوبی ترکیب کرد. از دریچه طبیعت به رنگ سفید نگاه کنید تا بتوانید ایده‌های زیادی از آن بگیرید.

تابلو فرش ریحان

سفید در طبیعت.

سفید در طبیعت جذاب و گاهی مرموز است: به یک اسب سفید، قوهای سفید در دریاچه، استخوان‌های قدیمی در بیابان، سفیدی کفی که از موج باقی می‌ماند، مه معلق در دره، صخره‌های ناهموار سفید، و نور مهتاب فکر کنید.

 

سفید مینی‌مالیستی.

سفید یک رنگ رویایی مینی‌مالیستی و سرزنده و چشم‌گیر است. هر چه تعداد رنگ در خانه کم‌تر باشد چشم راحت‌تر به معماری و فرم‌ها توجه می‌کند. سفید هم‌چنین رنگ خوبی برای افراد خلاقی است که در طول روز با تصاویر زیادی سر و کار دارند. وجود فضای سفید در خانه باعث استراحت چشم می‌شود و به بازیابی نیروی خلاقیت کمک می‌کند.

 

سفید برفی.

برف تازه باریده، آسمان روزهای زمستان، و دانه‌های برفی که به روی زمین می‌نشینند… سفید برفی تمیزترین نوع از رنگ سفید است. معمولا سفید در طبیعت جلوه‌های مختلفی دارد و خالص نیست و معمولا کمی آبی، خاکستری، یا زرد در آن دیده می‌شود. البته مراقب استفاده بیش از حد از رنگ سفید در خانه خود باشید چراکه این نوع استفاده باعث ایجاد حس گیر افتادن در کولاک می‌شود.

 

سفید مدرن.

همه فضاهای سفید، از ساده و خالص گرفته تا براق و سرزنده، با دنیای مدرن ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند. در عکس بالا قسمت‌های مختلف سفید رنگ با چوب طبیعی ترکیب شده و باعث شده فضا از یک‌نواختی و کسل‌کنندگی دور شود. استفاده از پالت رنگی ساده این امکان را فراهم کرده تا شکل لوسترهای دکوراتیو و صندلی‌های میز غذاخوری در فضا بدرخشند.

 

سفید خاکی.

به یک گوسفند پشمالو، پوست سیر، شیر چرب، سفیدی تخم‌مرغ، گل مروارید، و گل رز سفید فکر کنید. سفید خاکی تنوع زیادی دارد و نسبت به رنگ‌های سفید خالص راحت‌تر با دیگر رنگ‌های خنثی مانند قرمز یا فیروزه‌ای ترکیب می‌شود.

 

سفید با چوب روشن و فلز.

اگر از رنگ آن گوسفند پشمالو استفاده می‌کردید احتمالا اتاق شما شبیه اتاق بالا می‌شد. مبلمان سفید با چوب‌های طبیعی در رنگ‌های روشن متنوع ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.چراغ های فلزی و یک ساعت بزرگ ساده ظاهر این اتاق را کامل کرده است. وقتی رنگ اصلی سفید است، جزئیات بافت‌دار، مانند کف‌پوش‌های با طرح‌های جناقی و الوارهای روی دیوار، بیش‌تر به چشم می‌آیند.

 

رنگ‌های سفید گرم و آنتیک.

تنالیته‌های غنی‌تر و کرم‌تر سفید، مانند سرشیر، حسی از سادگی و راحتی را به وجود می‌آورند. از رنگ‌های سفید آنتیک می‌توان در پارچه‌های موجود در اتاق استفاده کرد. این تنالیته‌ها شریک رنگ‌های خنثی گرم، مانند بژ، خاکستری و قهوه‌ای گرم، هستند.

 

سفید در باغچه.

اگر به گل‌ها توجه کنید، مانند گل‌های ادریسی که درعکس بالا می‌بینید، متوجه رنگ‌مایه‌های سبز، گاهی آبی و یا صورتی متمایل به آبی می‌شوید. تمام این ترکیب‌های رنگی جلوه زیبایی در خانه خواهند داشت ولی بهتر است رنگ سفید را به عنوان رنگ اصلی در نظر بگیرید و دیگر رنگ‌ها را در کنار آن قرار دهید. 

 

سفید تابستانی.

سفید در تابستان به نور خورشید وسعت می‌بخشد و مانند یک ساحل شنی می‌شود. سفید در تابستان جلوه ساده و زنده‌ای دارد. آیا وقتی در تابستان روی کاناپه لم داده‌اید متوجه غرق شدن خانه در لایه‌های نوری می شوید؟ سعی کنید از پرده‌های سفید روشن، کفپوش‌های سفید، و مبلمان سفید استفاده کنید.

 

سفید متناسب با توان مالی.

طراحی با رنگ سفید ساده و ارزان قیمت است. آیا یک مبل در سمساری پیدا کرده‌اید؟ آن را به رنگ سفید درآورید و کوسن‌های سفید روی آن بگذارید. همین‌طور می‌توان از پرده‌های سفید، ظروف چینی، حوله و پتوی سفید، و نیز وسایل تزئینی سفید، مانند گلدان‌های سفید، استفاده کرد.

 

سفید ساده.

هیچ اتاقی ساده‌تر از یک اتاق سفید رنگ با کفپوش‌های سفید، دیوارهای سفید، و پارچه‌های سفید نیست. اگر می‌خواهید خانه شما ساده باشید از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ سفید، کلاسیک و نامیرا است و در هر سبک و دوره‌ای می‌توان از آن در فضاهای داخلی خانه استفاده کرد.

به ما بگویید: چه چیزی در مورد طراحی با رنگ سفید شما را به خود جلب می‌کند؟ از انواع‌های رنگ‌های سفیدی که در این مطلب به آن اشاره شد کدام یک را بیش‌تر می‌پسندید؟

منبع: HOUZZ | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه