Chidaneh.com placeholder image

چیدمان لباس در کمد، لباس هایی مثل روز اول داشته باشید!

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: تا به حال شده است که آستین لباس مورد علاقه تان کشده شده و فرم اولیه خودش را از دست داده باشد و یا پیراهن اتو شده تان پر از چین و چروک از کشو بیرون کشیده باشید! در این مواقع است که به اهمیت طبقه بندی و نظم دهی و چیدمان لباس در کمد خود پی می برید. تغییر فصول زمان خوبی برای بررسی مجدد کمد لباس و مرتب کردن آن است. پس با این مطلب از چیدانه همراه شوید تا راه حل چیدمان لباس در کمد را به شما بگوییم.

مرتب کردن کمد دیواری

سرویس خواب بالسا

در مرحله اول مرتب کردن کمد دیواری هر کدام از لباس هایتان که در صورت تا شدن حالت اولیه خود را از دست نمی دهند تا کنید، این لباس ها می تواند البسه کشباف، تی شرت ها و شلوارهای استرچ و یا جین ها باشد با این کار با خیال راحت فضا را برای باقی البسه خود باز می کنید. حالا پوشاکی به سادگی حالت اولیه خود را از دست می دهند و چروک می شوند مثل لباس های نخی و یا پیراهن را روی چوب لباسی قرار دهید و آویزان کنید. استفاده از کمدها و باکس های همانند تصویر به شما این امکان را می دهد که به سادگی فضای داخل کمد را در یک نگاه ببینید و لباس های خود را به راحت دسته بندی کنید.

چیدمان لباس در کمد

شاید برای شما جالب باشد بدانید بهترین روش تا کردن البسه که مانع از چروک شدن آن ها می شود چگونه است. با توجه به تصویر می توانید لباس های خود را بهترین روش مرتب کنید و از فضای داخلی خود بیشترین استفاده را نمایید. در هنگام تا کردن البسه سعی کنید لبه های لباس را به سمت داخل جمع کنید و آن را به شکل یک مسطتیل در بیاورید حالا همانند تصویر مسطتیل ایجاد شده را تا نیمه و سپس تا یک یک سوم تا بزنید مطمئن باشید با کمی تمرین این عمل را به سادگی انجام خواهید داد.

چیدمان لباس در کمد

توجه داشته باشید که لباس های ظریف مانند روش قبل به سادگی تا می شوند اما برای البسه و ژاکت های پشمی کافی است مسطتیل را تا نیمه تا کنید و فضای بیشتری در کمد خود به دلیل حجمشان به آن ها اختصاص دهید.

چیدمان داخل کمد لباس

برای طبقه بندی جوراب ها و لباس های کوچک خود بهتر است از تقسیم بندی فضای کشو خود استفاده نمایید تا به راحتی همیشه آن ها را مرتب در اختیار داشته باشید و چیدمان داخل کمد لباس را اصولی انجام دهید.بهترین ایده ها برای جاجورابی و لباس های کوچک مطلبی است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

چیدمان لباس در کمد

برای آویزان کردن البسه ای که نیاز به آویزان شدن دارند باید توجه داشته باشید که نوع قرار گرفتن آن ها روی چوب رختی به درستی انجام شده باشد چرا که این لباس ها به جهت حساس بودن الیافشان حالت طبیعی خودشان را پس از مدتی از دست می دهند. بنابراین بهتر است شلوارها از خط اتو روی هم قرار گریند و سپس روی چوب رختی قرار داده شوند برای پیراهن ها باید دکمه های آن ها را ببندید تا شکل اولیه لباس حفظ شود. توجه کنید که از قرار دادن چندین لباس روی هم خود داری کنید چرا که علاوه بر ایجاد چین وچروک سبب سنگینی و شکستن چوب رختی شما هم می شود.

چیدمان لباس در کمد

برای چیدمان لباس در کمد در انتخاب چوب لباسی دقت کنید بهتر است از چوب رختی های محکم و استاندارد استفاده کنید و برای کت شلوارها چوب رختی های چوبی که فرم شانه ها را در طراحی خود دارند بهترین گزینه است. برای لباس هایی مانند دامن ها از چوب رختی هی مخصوص که گیره ی نگه دارنده ی دامن ها را دارند استفاده نمایید.
نکته: با استفاده از دو حلقه کش در اطراف چوب لباسی می توانید مانع از حرکت لباس روی چوب لباسی شوید.

چیدمان لباس در کمد

برای تمیز کردن فضای داخل کمد خود از پاک کننده های شیمیمایی استفاده نکنید چرا که این مواد حساسیت زا هستند و می توانید آسیب های پوستی بسیاری را برای شما ایجاد نمایند بهتر است با یک دستمال مرطوب فضای داخلی کمد خود را تمیز کنید و سپس خشک نمایید.

چیدمان  داخل کمد لباس

برای چیدمان داخل کمد لباس در خارج از فصل بهتر است فضای جداگانه ای را در نظر بگیرید، فضایی مانند انباری که به حد کافی تاریک و خنک باشد. این فضا باید به حد کافی در دسترس باشد که ممکن است برخی از این لباس ها را به عنوان لباس های میان فصلی دوباره استفاده نمایید مثل یک ژاکت که ممکن است در اوایل بهار یا پاییز بخواهید از آن دوباره استفاده نمایید، شما می توانید این لباس ها را در فضایی مانند زیر تخت و یا کمد راهرو ها قرار دهید تا همیشه در دسترس باشند.

چیدمان داخل کمد لباس

برای نگه داری البسه خرج از فصل به خصوص آن ها که از الیاف طبیعی ساخته شده اند نیاز به نگهداری خاص به دور از گرد و غبار دارند. استفاده از کاور های پلاستیکی برای این لباس ها توصیه نمی شود ،کیف های برزنتی بهترین گزینه برای آن ها محسوب می شوند. برای ژاکت ها پشمی و کش بافت جعبه های نگهداری بهترین گزینه محسوب می شوند. برای نگهداری کفش های خارج از فصل چکمه ها و … اول آن ها را تمیز کنید سپس داخل آن ها کمی جوش شیرین بریزید سپس داخلش را با روزنامه یا کاغذ روغنی پر کنید تا حالت اولیه خود را از دست ندهد.

چیدمان لباس در کمد

اگر فضای کافی دارید و به شما اجازه می دهد می تواند تمام موارد بالا را در فضای اتاق کمد خود جای دهید و این روش بهترین روش مراقبت از البسه ی شماست و همه ی آن ها کنار هم در اختیار خواهید داشت. اما اگر فضای شما کوچک است می توانید میله های آویز را داخل کمد قرار دهید و جعبه های ذخیره سازی را زیر تخت قرار دهید و فضای کمد خود را نظم ببخشید.

به ما بگویید…
نظرتان درباره ی چیدمان لباس و نظم بخشیدن به کمدها چیست و چه توصیه هایی دارید؟ سوالات و مشکلات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Houzz |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه