Chidaneh.com placeholder image

نگاهی به کاربرد رنگ سیاه در طراحی داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت رنگی: اگر رنگ سیاه به درستی برای تزئین اتاق پذیرایی به‌کار رود، دیگر رنگی معمولی و پیش‌پاافتاده نخواهد بود، بلکه شیک‌ترین فضا را ایجاد می‌کند. رنگ سفید در دکوراسیون بیش از پیش محبوب شده است، ولی این بار می‌خواهیم رنگ سیاه را برای اتاق پذیرایی‌تان پیشنهاد کنیم. هرچه بیش‌تر سیاه به‌کار ببرید، محیط بیش‌تر شیک و مجلسی می‌شود. ولی قبل از آن‌که کل اتاق را سیاه کنید به راهنمایی‌های زیر دقت کنید تا بتوانید از آن‌ها الهام بگیرید.تحمل دیوار تمام‌سیاه کمی سخت است. بنابراین باید نور زیادی فراهم کنید تا از حالت خسته‌کننده و طاقت‌فرسای آن بکاهید. ولی اگر فقط بخشی از دیوار را سیاه کنید و این کار را هوش‌مندانه انجام دهید، دیگر احساس در غار بودن به شما دست نخواهد داد.

چوب و هنر

 

کف‌پوش سیاه برای محیط منزل مناسب است و خانه را شیک نشان می‌دهد. بهتر است از وسایل دیگری که کمی ‌رنگ سیاه در آن‌ها به‌کار رفته هم استفاده کنید و در کنارش وسایل دیگری با رنگ‌های سفید به‌کار ببرید تا نمای کلی را روشن‌تر کند. مثلا از آثار هنری یا تابلوهای زرد مانند تصویر استفاده کنید.

 

در این تصویر هم می‌بینید که کف‌پوش سیاه و دیوارها سفید هستند و این ترکیب نه تنها سنگین نیست، بلکه دل‌پذیر است. کسانی که به رنگ سفید در دکوراسیون خانه علاقه دارند بهتر است به رنگی سیاه هم فکر کنند و در خانه ترکیبی از این دو را به کار ببرند.

 

در این اتاق پذیرایی هم یک دیوار کاملا سیاه شده است. این فضا نور زیادی دارد که استفاده از رنگ سفید فضا را باز و دل‌پذیر کرده است. رنگ سیاه نور را جذب می‌کند، پس با ترکیب آن با رنگ‌های درخشان، می‌توانید جلا و زیبایی دل‌خواه را به دست آورید.

 

اگر در خانه خود جزئیات معمارانه جالبی دارید که می‌توانید بر آن‌ها تاکید کنید، از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده کنید تا این جزئیات را از هم متمایز کنید. در این تصویر در نگاه اول می‌توانید زیبایی سقف طاقی و رنگ‌های متضاد را تشخیص دهید.

 

معمولا شما دوست دارید که فضای اتاق پذیرایی‌تان صمیمی و راحت باشد. اگر سقف اتاق بلند است، می‌توانید از لحاظ بصری آن را پایین بیاورید و با استفاده از رنگ سیاه صمیمیت بیش‌تری ایجاد کنید. باید نور مناسبی نیز فراهم کنید تا فضا زیادی تاریک نباشد.

 

کمی هم از اشیای قدیمی استفاده کنید. به‌دنبال فضاهایی باشید که بتوانید رنگ سیاه را به آن‌ها تزریق کنید، مثلا در را سیاه کنید یا چوبه‌کاری‌ها یا لوستر را سیاه انتخاب کنید. درهای سیاه، آینه‌های قاب سیاه، و آویزهای بزرگ سیاه، نقاط مرکزی در این اتاق پذیرایی هستند.

 

همه شرکت‌های رنگ‌سازی، انواع مختلف رنگ‌های سیاه را تولید می‌کنند و می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. بعضی از آن‌ها سایه‌های آبی یا سبز دارند و بعضی دیگر حالت قهوه‌ای دارند و رنگ‌های گرم‌تری هستند. با مقایسه آن‌ها می‌توانید انتخاب درستی انجام دهید.

منبع: برترین ها گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 14 اسفند 1392
مرسی از مطلبجالبتون. ولی به نظر من مشکی، اصلا برای طراحی داخلی رنگ مناسبی نیست.

ثبت دیدگاه