Chidaneh.com placeholder image

رنگ سال 2014 سرخابی درخشان

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ: کمپانی پانتون، رنگ سال 2014 را «سرخابی درخشان» (Radiant Orchid) اعلام کرد. سال گذشته پانتون رنگ سال را زمردی اعلام کرده بود و شاید خیلی‌ها این رنگ را دوست نداشتند، ولی رنگ امسال مانند گل ارکیده بسیار شاد، باطراوت، و دل‌پذیر است.از خودتان می‌پرسید که «سرخابی درخشان» دیگر چیست؟ لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پانتون، می‌گوید: «این رنگ ‌هارمونی مسحورکننده‌ای بین ته‌رنگ‌های فوشیا، بنفش، و صورتی است و الهام‌بخش اعتماد‌به‌نفس، شادی و نشاط فراوان، عشق، و سلامتی است.».آیزمن در تحقیقی که در میان دوستانش در شبکه‌های اجتماعی انجام داد، نظرات متفاوتی در مورد این رنگ دریافت کرد. اکثرا بر این عقیده بودند که اگر این رنگ در ترکیب با رنگ‌های خنثی استفاده شود، دکور منزل را شاد می‌کند.

 

سرویس خواب بالسا

در این‌جا نمونه‌ای از کاربرد رنگ سرخابی را در یک اتاق می‌بینید. قالی این اتاق به رنگی جسورانه ولی شاد انتخاب شده است که به رنگ گرم چوب جلوه خاصی می‌بخشد. ما طرف‌دار این نیستیم که هر سال با تغییر رنگ سال، دکور منزل را عوض کنید، ولی قالی یکی از آن عناصر منزل است که دکور منزل را دگرگون می‌کند و اگر از رنگ آن خسته شدید به‌راحتی می‌توانید آن را عوض کنید. 

 

با آن‌که ما اصلا توصیه نمی‌کنیم هر چهار دیوار اتاق را سرخابی کنید، ولی اگر فقط یکی از دیوارها را به‌عنوان دیوار نمونه سرخابی کنید، تاثیر زیادی در دکور دارد. در کنار این دیوار بقیه چیزها باید به رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری باشد تا تضاد ایجاد کند. 

 

در اتاق خواب شما آزادی عمل بیش‌تری دارید و می‌توانید در حجم بیش‌تری از این رنگ استفاده کنید و ته‌رنگ‌های دیگر را نیز با آن ترکیب کنید. یادتان نرود که از اشیای جسورانه و پرجلوه مانند آینه و لوستر و کوسن هم استفاده کنید.

 

اگر خواستید رنگ‌های شاد دیگر را با سرخابی سِت کنید، قرمز و آبی بهترین انتخاب‌ها هستند. این پالت رنگی همان هارمونی مطلوب شما را در اختیارتان می‌گذارد. 

 

برای آن‌که جلوه پنهانی ولی شیکی در فضای آشپزخانه ایجاد کنید که به رنگ‌های خنثی نشاط بیش‌تری بدهد، می‌توانید یکی از دیوارهای پشت کابینت‌ها را سرخابی کنید. این کار به آشپزخانه هویت و شخصیت می‌دهد. 

 

رنگ‌های دیگر نزدیک به سرخابی، بنفش روشن، و یاسی هستند که می‌توانند گزینه دیگری به‌جای سرخابی باشند. 

 

با این وجود مجبور نیستید این رنگ را به قالی یا رنگ دیوار محدود کنید، می‌توانید از ترکیب دو رنگ صورتی و بنفش در جاهایی غیرعادی مانند لوستر و غیره بهره ببرید. 

 

گذشته از موارد فوق، مبلمان را فراموش نکنید. روکش مبلمان گزینه بسیار مطلوبی برای اضافه‌کردن رنگ‌های شاد، به‌خصوص سرخابی، به دکور منزل است.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 21 اسفند 1392
بسسسسسسسسسسسسسسسسسیار عالی

ثبت دیدگاه