Chidaneh.com placeholder image

اتاق زیر شیروانی را به اتاق رویایی خود تبدیل کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: شاید شما هم جز آن دسته افرادی هستید که در فضای خانه ی خود یک اتاق زیر شیروانی دارید، همه ی ما تمایل به بزرگ تر کردن فضای داخلی دکوراسیون خود داریم و می خواهیم از تک تک فضاهای داخلی خود استفاده ی بهینه داشته باشیم. اتاق زیر شیروانی همان فضایی است که می تواند تبدیل به بخشی از دکوراسیون داخلی شما بشود و فضای داخلی تان را گسترش دهد. اگر شما هم دوست دارید از اتاق زیر شیروانی خود استفاده ای بهینه تر از یک انباری داشته باشید با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

قالیشویی ادیب

همان طور که در تصویر می بینید اتاق زیر شیروانی تبدیل به اتاق کودک شده است و طراح با استفاده از پوشاندن قناصی های فضا و تبدیل آن به کم توانسته است ظاهر ایده آلی را برای فضای زیر شیروانی به وجود آورد همچنین استفاده از رنگ سفید به بزرگنمایی فضا کمک بسیاری کرده است و رنگ بنفش پویایی و سرزندگی را در این فضا به وجود آورده است.

اتاق زیر شیروانی

حضور نور کافی در هر فضایی بسیار اهمیت دارد بخصوص در فضای زیر شیروانی که حضور نور بسیار مهم است. به خوبی می توانید از فضای زیر پنجره ها با ایجاد شلف ها و قفسه برای نگهداری لوازم و وسایل خود استفاده نمایید. همان طور که می بینید در این فضا حضور این شلف ها توانسته است از بلند و باریک شدن راهروی موجود در زیر شیروانی جلوگیری نماید. 

اتاق زیر شیروانی

اگر می خواهید فضای اتاق زیر شیروانی شما دوبرابر شود و از آن به عنوان یک اتاق لباس استفاده کنید کافی است پس از قفسه بندی و طراحی کمد برای این فضا، رو کش درب ها را آینه در نظر بگیرید و فضای زیر شیروانی خود را روشن تر و بزرگ تر کنید. 

دکوراسیون اتاق شیروانی

برای اتاق زیر شیروانی خود یک طراحی منحصر به فرد در نظر بگیرید. شاید در یک طراحی سفارشی پر هزینه باشد اما نتیجه و آسایش شما ارزش این موضوع را خواهد داشت. کافی است اتاق زیر شیروانی خود را به یک متخصص بسپارید و نیازهای خود را با او مطرح کنید تا طراحی منحصر به فردی برای شما ایجاد نماید.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

با توجه به محدودیت های ارتفاعی در یک اتاق زیر شیروانی بهتر است جزییات اضافه شده به این فضا به صورت افقی و در سطح زمین یا حتی به صورت شناور قرار گیرند تا علاوه بر بزرگ تر جلوه دادن فضا مانع از حضور نور طبیعی در محیط نشود. 

اتاق زیر شیروانی

در شیروانی هایی که ارتفاع بیشتری دارند می توانید با یک ترفند هوشمندانه مانند جای دادن دراور لباس زیر تخت خواب تمام جزییات یک دکوراسیون اتاق خواب کامل در آن جای دهید. کافی است همانند تصویر از لوازم و وسایل کم جا برای این منظور استفاده نمایید. 

اتاق زیر شیروانی

اگر ارتفاع سقف شیروانی شما بلند است سعی کنید با استفاده از یک طراحی مناسب آن را تبدیل به یک اتاق کامل نمایید می توانید به سادگی فضای زیر تخت خود را تبدیل به یک میز، شلف و …. نمایید و اتاق زیر شیروانی خود را تبدیل به یک اتاق منحصر به فرد برای نوجوانان خود کنید. 

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اتاق زیر شیروانی بهترین فضا برای تبدیل شدن به اتاق کار می باشد چرا که به دلیل رفت و آمد کمتر و دور بودن از بخش های مختلف خانه تمرکز و آرامش بیشتری را در خود دارد. اگر می خواهید این فضا را تبدیل به اتاق کار خود کنید از رنگ سفید استفاده نمایید تا محدود بودن فضای شما را مشخص نشود و با استفاده از کمد های تک و قابل حمل می توانید فضای مناسبی برای سر و سامان دادن به لوازم و وسایل خود ایجاد نمایید. 

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

به سادگی می توانید تمام لوازم و وسایل خود را در یک بخش از فضای اتاق زیر شیروانی جای دهید.درست همانند تصویر که بخشی از دیوار به عنوان کمد و شلف طراحی شده است و تخت خواب کنار آن با فاصله ی کمی قرار گرفته است. 

اتاق شیروانی

اگر شما بودجه ی کافی برای طراحی و سپردن فضای اتاق زیر شیروانی خود به یک متخصص ندارید به سادگی می توانید از ایده ی مقرون به صرفه استفاده از سبدهای حصیری یا چوبی برای جای دادن لوازم و وسایل خود استفاده نمایید و چهره ی متفاوتی به دکوراسیون اتاق زیر شیروانی خود ببخشید.

به ما بگویید….
شما برای دکوراسیون اتاق زیر شیروانی خود چه ایده هایی دارید…..؟سوالات و مشکلات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Houzz |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه