Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون از جنس همه سبک ها، 3 راز سبک تلفیقی!

به قلم: گلنار

سبک تلفیقی سبکی که همه قانون‌ها را پشت سر می‌گذارد و آنها را از نو می‌نویسد؛ نو و کهنه، شرق و غرب، لوکس و محقر، پرزرق‌وبرق و خاموش را در هم می‌آمیزد و از تو می‌خواهد خانه‌ات را با هر آنچه دوست داری بیارایی؛ اما نباید اجازه دهی این آزادی در انتخاب، به جای جذابیت بخشیدن به دکوراسیون منزل تو آن را به هرج‌ومرج بکشاند؛ در این ویدیو با ما همراه باشید تا این سبک جذاب را دقیق تر بررسی کنیم.

سرویس خواب بالسا

سبک تلفیقی در دکوراسیون

خیلی وقت ها نمی توانیم بین دو یا چند سبک بگوییم که دقیقا کدام یک را دوست داریم، به طور مثلا دلمان می خواهد دکوراسیون مدرن داشته باشیم اما در کنارش از وسایل آنتیک و قدیمی مادربزرگ هم استفاده کنیم. سبک تلفیقی، یه عوان دکوراسیونی از جنس همه سبک ها، این امکان را به ما می دهید اگرچه باید اصول و ترفندهایی را نیز برای به کار بردنش بدانیم. این ترفند هار ار می توان در:

  • مبلمان در سبک تلفیقی
  • انتخاب فرش و پرده در سبک تلفیقی
  • اکسسوری مورد نیاز سبک تلفیقی

بررسی نماییم.

لوستر ستامنس
مبل ال چستر فيلد
لوستر ستامنس

لوستر ستامنس
مبلمان کلاسیک لوکس در تهران
لوستر ستامنس

مبلمان در سبک تلفیقی

در مورد انتخاب برای دکوراسیون به سبک تلفیقی دو روش را می توانیم بررسی کنیم:

مبلمان در نشیمن و پذیرایی سرهم:

این ایده مناسب خانه هایی است که متراژ کوچی داشته و نشیمن و پذیرایی سرهم هستند. در این صورت می توان مبلمان با سیک های مختلف را در کنار هم چیدمان کرد. به طور مثال یک مبل چستر راحتی در کنار یک کاناپه نئوکلاسیک قرار می گیرد. 

مبلمان در نشیمن و پذیرایی جدا:

اما حالت دوم برای زمانی مناسب است که فضای بزرگ تری در اختیاز داشته و می توانیم قسمت نشیمن و پذیرایی را تفکیک کنیم. در این صورت خیلی راحت یک سبک مبلمان را برای پذیرایی و سبک دیگری را برای نشیمن انتخاب کنید.

در هر دوصورت، با رنگ پارچه رومبلی و حتی رنگ چوب می توانیم هماهنگی بین دو سبک را به وجود بیاوریم.

لوستر ستامنس
اکسسوری دکوری منزل
لوستر ستامنس

فرش و پرده در سبک تلفیقی

بهتر است فرش و پرده در دکراسیون تلفیقی را با یکی از سبک هایی که داریم ست کنیم، در ین صورت از شلوغ شدن بیش از حد فضا جلوگیری شده و می توانیم میزان رنگ و نقش مورد نیازمان را کنترل نماییم.

لوستر ستامنس
طراحی و تجهيز سرويس بهداشتی
لوستر ستامنس

لوستر ستامنس
ديوايدر وينتيج
لوستر ستامنس

رنگ و اکسسوی های سبک تلفیقی

برای انتخاب رنگ در این سبک بهتر است اول یک پالت رنگی خنثی بین همه قسمت ها درنظر بگیریم، زیرا سبک ها به اندازه کافی تفاوت را وارد فضا می کنند. در نهایت یک یا دو رنگ را با فرش، اکسسوری یا حتی رنگ آمیزی دیوار وارد فضا کنیم. اکسسوری ها هم می توانند هماهنگ با مبلمان و یا با سبکی کاملا متفاوت درنظر گرفته شوند. به طور مثال کتابخانه روستیک در کنار مبل راحتی چستر.

لوستر ستامنس
ویترین کلاسیک
لوستر ستامنس

ترفند مهم در سبک تلفیقی

یک نکته خیلی مهم برای عملی شدن سبک تلیفقی در دکوراسیون این است که، یک شکل یا نقش یا متریال را در قسمت های مختلف دکوراسیون تکرار کنید. مثلا اگر مبل شما فرم گرد و منحنی دارد، می توانید میز کنار مبلی، بوفه، آینه یا هر چیز دیگهری را هم گرد انتخاب کنید. این کار باعث می شود یک المان مشخص در بین همه سبک ها تکرار شده و هماهنگی ایجاد نماید.

“برای مشاهده انواع مدل های مبلمان و اکسسوری می توانید به اهالی فن چیدانه مراجعه نمایید"
 

مطالب پیشنهادی:

مجری : آلاله جعفری فرد | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه