Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه دو خوابه، تلفیقی از سادگی و زیبایی در شیراز + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

باید اعتراف کرد که در بیشتر موارد، سادگی بهتری انتخاب است. به خصوص اگر بتوانیم آن را در فضای خانه نیز حفظ کنیم. انتخاب های دیگری همچون ترکیب و تلفیق رنگ ها، انتخاب سبک مناسب و… نیز می تواند سادگی موجود در فضای خانه شما را تکمیل کرده و آن را زیباتر و شکیل تر نماید. در این مطلب از تور خانه گردی به شیراز می رویم و خانه ای را می بینیم که در عین حال که سادگی خود را حفظ کرده، فضای بسیار ایده آل و زیبایی نیز دارد. این خانه با انتخاب دکوراسیون تلفیقی حرف هایی برای گفتن دارد. دکوراسیون منزل ایرانی به سبک تلفیقی را می توانید در خانه خانم مریم ابطحی و خانواده ببینید:

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

سرویس خواب بالسا

خانه مریم در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • شغل خانم خانه: خانه دار/ شغل همسر: مهندس پتروشیمی
  • موقعیت شهر: شیراز / محله: معالی آباد
  • متراژ فضا: 124 متر مربع
  • سال ساخت: 1387
  • طبقه: اول
  • ملک استیجاری
  • تعداد اتاق خواب: 2 خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: قهوه ای، زرد و سبز
  • ویژگی برجسته طراحی: نور طبیعی و سادگی
  • طراح: مریم ابطحی و همسر
  • مدت زمان طراحی: به مرور زمان

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

انتخاب دکوراسیون خانه دو خوابه

مهم ترین معیارها در چیدمان منزل شما چه بود؟

در چیدمان منزل ما هیچ کسی دخالت نکرد و تمامی کارها را خودم و همسرم انجام دادیم. سعی کردیم که همه وسایل و همین طور مبلمان را در ساده ترین حد ممکن انتخاب کنیم. از آنجایی که شلوغی در خانه را اصلا دوست نداشتیم این سادگی را در خانه ایجاد کردیم. به سراغ رنگ های زرد و قهوه ای رفتیم تا از گرمای آنها در فضای خانه استفاده کنیم، در کنار این نیز وجود پنجره سرتاسری در خانه حال و هوای آن را بهتر و کامل تر کرد. در سال های اول به نظر می رسید که عنصر رنگ در فضای خانه کم است، به همین دلیل نیز کوسن و کاناپه رنگی را به دکوراسیون منزل خود اضافه کردیم. 

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

فکر من و شوهرم برای طراحی داخلی منزل نسبت به هم متفاوت است. همسرم رنگ های سرد و خاکستری را دوست دارد و من رنگ های گرم. مبل قبلی خانه رنگ خاکستری داشت، من فکر می کنم رنگ های خنثی به مرور زمان خسته کننده می شود و حس خوبی هم به فضای خانه نمی دهد. به همین دلیل هم بود که این تغییر را در فضای خانه ایجاد کردم.

فروزان رحمانی
گل و گیاه در خانه
فروزان رحمانی

کدام بخش از منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

فضای مورد علاقه من آشپزخانهاست. من همیشه دوست داشتم قسمت سینک ظرفشویی پنجره رو به بیرون داشته باشد تا بتوانم از نور و زیبایی منظره آن استفاده کرده و لذت ببرم. علاوه بر این باید بگویم که قسمت دیگر محبوب خانه برای من کتابخانه است. می خواهم در آینده یک اتاق کامل را به کتابخانه اختصاص بدهم.

فروزان رحمانی
چوب در دکوراسیون منزل
فروزان رحمانی

مبلمان و وسایل خود را از کجا خریداری کرده اید؟

میز ناهارخوری و تخت خواب را 12 سال پیش از مغازه نت در ستارخان شیراز و با برند یاتاش ترکیه خریدیم که در زمان خودش گران قیمت بود. مبلمان را 4 سال پیش از فروشگاه نشیمن و با قیمت 4 میلیون تومان خریدیم. میز چوبی آشپزخانه که به عنوان میز گلدان ها استفاده می شود را با قیمت 570 هزار تومان و از فروشگاه نشیمن خریدیم. لوازم برقی را از محله نمازی تهیه کردیم. همه وسایل از یک برند نیستند چون به این نتیجه رسیده ایم که هر برند در یک وسیله به خصوص بهتر و قوی تر است.

فروزان رحمانی
طراحی کتابخانه خانگی
فروزان رحمانی

کدام ویژگی از خانه خود را دوست ندارید؟

باید اعتراف کنم که در خانه ما میز ناهارخوری در قسمت تاریک و کور خانه قرار دارد. به همین دلیل مجبور شدم آباژور قرار دهم تا روشنایی و نورپردازی آن بخش را تامین کند. در نتیجه این ویژگی نیز قابل حل بوده و برطرف شده است. 

بر اساس مطلب «خانه‌ی کم نور؛ چطور روشن‌تر به نظر بیاد؟» راه حل های متفاوتی اعم از استفاده از رنگ سفید و روشن در خانه کم نور، بهره گیری از لامپ های بیشتر، روشن‌تر شدن اتاق با استفاده از آینه، استفاده از پرده های سبک، عدم استفاده از وسایل بزرگ و… می تواند در روشن تر شدن فضاهای تاریک به شما کمک کند. 

فروزان رحمانی
کتابخانه در اتاق نشیمن
فروزان رحمانی

چگونه از گیاهان آپارتمانی خود نگهداری می کنید؟

برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید مهارت داشت. وقتی به یک گیاه دل می بندی و از روی نا آگاهی از بین می رود، ناراحت کننده است. حضور گیاهان در خانه برای سلامتی مفید است و سبز بودن حس خوبی می دهد. گیاهانی مانند پوتوس، لیندا و کاج مطبق از جمله گیاهان خانه ما هستند. من پوتوس را به دلیل رشد زیاد آن قلمه می زنم و ریشه دار می کنم.

پیش از این در مطلب با عنوان «گیاه آپارتمانی پوتوس، این قلب سبز برای شما!» در رابطه با این گیاه چنین گفته ایم که گیاه پوتوس از گیاهان آپارتمانی زیبایی است که اتفاقا نیاز چندانی به نگهداری ندارد، به همین دلیل جزء اولین انتخاب های بسیاری از افرادی است که حوصله و یا زمان چندانی را برای نگهداری از گیاهان ندارند. گیاه پوتوس به آسیای جنوبی باز می گردد و مهم ترین ویژگی آن نیز زیبایی خیره کننده برگ هایش است. پوتوی یکی از انواع گیاهان پیچکی به شمار می آید و می تواند با رشد چشمگیر خود خانه تان را نونوار کند. لازم به ذکر است که طول این گیاه معمولا 180 تا 330 سانتی متر خواهد و در نتیجه تاثیر بسیاری در زیبایی خانه شما خواهد داشت، اما حتما باید برای آن فضایی کافی برای رشد قائل شوید.

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

رنگ در دکوراسیون خانه دو خوابه

در رابطه با انتخاب رنگ اتاق خواب خود برایمان بگویید.

دکوراسیون اتاق خواب دارای سرویس خواب چوبی به رنگ قهوه ای تیره است. روتختی کرم قهوه ای رنگی هماهنگ با سرویس خواب دارد و در کنار فرش قرمز ترکیب رنگی را تغییر داده است.

در مطلب «نگاهی دوباره به رنگ قهوه ای» گفته شده که  قهوه‌ای عموما به ‌عنوان رنگی مردانه شناخته می شود که احساسی از قدرت و دوام را بر می انگیزد. هم‌چنین از این رنگ به‌عنوان نمادی از اعتماد و دردسترس‌بودن یاد می شود. این رنگ کاربردی از ترکیب قرمز، زرد، و آبی ساخته می شود. رنگ‌های قهوه‌ ای ملایم و عسلی گرم و رنگ ‌های قهوه ‌ای-قرمز تیره لوکس هستند. با این حال، هنگام استفاده از این رنگ دقت کنید. استفاده بیش از حد یا اشتباه از قهوه‌ ای حسی از غم و دلتنگی را به وجود می آورد.

فروزان رحمانی
دکوراسیون اتاق کودک
فروزان رحمانی

چه شد که این طراحی را برای اتاق کودک خود در نظر گرفتید؟

به طور کلی می توان گفت که اتاق خواب رنگی و شاد کاملا گویای شخصیت فردی است که از فضای موردنظر استفاده می کند. استفاده از طرح های فانتزی و عروسکی در دکوراسیون اتاق کودک با روحیه کودک سازگاری دارد و فضایی مناسب برای او بوجود آورده است. به همین دلیل هم ما این طراحی را برای اتاق فرزند خود در نظر گرفتیم. 

شما می توانید با مطالعه مطلب «طراحی اتاق کودک، از خردسالی تا نوجوانی!» اطلاعات خود در رابطه با دکوراسیون اتاق کودک را تکمیل کنید.

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

سبک دکوراسیون خانه دو خوابه

چه سبکی را برای دکوراسیون نشیمن خود انتخاب کردید؟

طبیعی است که ترکیب رنگی سبز، زرد و قهوه ای به خوبی در دکوراسیون نشیمن بانو مریم دیده می شود. مبلمان راحتی به سبک مدرن با کوسن های سفید و زرد با طرح چهارخانه و همچنین رنگ قرمز در قالب کوسن در فضا حضور دارد. فرش دستبافت ایرانی در کنار مبلمان مدرن است که دکوراسیون به سبک تلفیقی را می سازد. پنجره های سرتاسری نور مناسب طبیعی را به دکوراسیون نشیمن وارد می کند و البته حضور کتابخانه ای پر از کنار کتاب را در حس مثبت دکوراسیون منزل نمی توان نادیده گرفت. به همین دلیل هم می توان گفت که سبک تلفیقی انتخاب اصلی این خانواده به شمار می رود. 

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

پیش از این در مطلب «سبک تلفیقی، دکوراسیون بی قانون!» به این موضوع پرداخته ایم که سبک تلفیقی به دلیل ماهیتش تعریف روشن و مشخصی ندارد. اما شاید بتوان گفت که ترکیب ماهرانه انواع سبک های دکوراسیونی با یکدیگر، جامع ترین تعریف سبک تلفیقی است. این سبک مانند سبک‌ مدرن، روستیک و یا کلاسیک به سرعت قابل تشخیص نیست.ولی در عوض آن فضای داخلی کاملا منحصر به فردی را ایجاد می کند که تماما متعلق به شخص مالک است و کس دیگری نمی توان ادعایی بر آن داشته باشد، چرا که تماما با سلیقه خود مالک به وجود آمده است. 

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

حس راحتی و آرامشی که در فضاهایی به سبک تلفیقی وجود دارد به این دلیل است که مبلمان ها و همه عناصر موجود در دکوراسیون داخلی آن بدون هیچ گونه قضاوتی و صرفا به دلیل همنشینی های زیبا و دل نشینی که با یکدیگر دارند، در کنار هم قرارداده شده اند، ممکن است هر کدامشان متعلق به یک سبک دکوراسیونی خاص باشند، مثلا پرده ها به سبک کلاسیک، مبلمان روستیک و حتی فرش های مدرن باشد.

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

کمی از دکوراسیون ناهارخوری تان برایمان بگویید

میز و صندلی چوبی ناهارخوری به سبک مدرن است. صندلی های کرم رنگ با روکش پارچه ای، رنگ قهوه ای فضا را شکسته و همچنان فضای گرم را حفظ کرده است. استفاده از رنگ قرمز در لوازم دکوری ترکیب رنگی متفاوتی رقم زده است.

ویدئوی زیر را ببینید تا با تصویر کلی طراحی داخلی خانه شیراز به سبک تلفیقی بیشتر آشنا شوید:

 

 

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه