Chidaneh.com placeholder image

طراحی ورودی بر اساس سبک زندگی شما

به قلم: تحریریه چیدانه
ورودی و راهرو : ساده است که فکر کنی برای این‌که خانه تمیز و زیبایی داشته باشی باید مانند یک ربات زندگی کنی، اما این‌گونه نیست. طراحی خانه شما همیشه باید دربردارنده سبک زندگی منحصربه‌فرد شما باشد. طراحی خانه‌ای که هماهنگ با زندگی شما باشد کار ساده‌ای است، فقط کافی است که به نحوه زندگی‌کردن‌تان توجه کنید.
 
جاکفشی
 من همیشه مشتریانم را تشویق می‌کنم که فعالیت‌های روزانه خود را یادداشت کنند تا بتوانیم با هم بهترین فضای ممکن را طراحی کنیم. آیا هیچ‌وقت کفش‌هایتان منظم و در جای خود قرار نگرفته‌اند؟ آیا کیف‌ها و کوله‌پشتی‌هایتان روی زمین و در کناری افتاده‌اند؟ آیا کت‌هایتان در جایی بر روی مبلی ول شده‌اند؟ خود را سرزنش نکنید. فقط توجه کنید. با توصیه‌های من می‌توانید طراحی مورد علاقه خود را در خانه اعمال کنید، و زندگی خود را آسان‌تر، کم‌استرس‌تر، و البته از نظر زیبایی‌شناسی خوشایندتر کنید.

 

سرویس خواب بالسا

فضای ورودی خانه‌یتان را بسنجید

آیا کفش‌ها، کوله‌پشتی‌ها، و شال‌ها بر روی هم تلنبار شده‌اند؟ آیا کوهی از نامه‌ها روی هم جمع شده‌اند؟ آیا نمی‌توانید کلیدهای خود را به‌راحتی پیدا کنید؟ به این توجه کنید که هنگام ترک خانه به چه چیزهایی نیاز دارید و هنگام برگشت چه کارهایی انجام می‌دهید. قضاوت نکنید؛ فقط مشاهده کنید.

 

اگر وقتی به خانه می‌آیید همه چیز را در نزدیک‌ترین جای ممکن می‌اندازید، نیاز دارید که فکری اساسی در مورد فضای ورودی خانه خود کنید تا از تلنبارشدن اشیا و لباس‌ها جلوگیری شود.  

 

به‌ندرت پیش می‌آید که افراد شیوه غالب زندگی‌شان را تغییر دهند. خیلی طول می‌کشد تا عادات‌مان را ترک کنیم. می‌توانید به خود قول دهید که حتما همراه با نامه‌هایتان به اتاق کار خود می‌روید و آن‌ها را مانند یک انسان مسئول سازمان‌دهی می‌کنید. ‌چرا خود را آماده شکست می‌کنید؟ خود واقعی‌تان را بپذیرید و خانه‌یتان را بر این اساس طراحی کنید.
 

سیستم مناسبی را برای وسایل خود انتخاب کنید .

 یک‌بار بنشینید و چگونگی استفاده از فضایتان را مشخص کنید، بدین ترتیب می‌توانید سیستم‌ها و ابزارهایی را انتخاب کنید که همه عادات‌تان را در خود جای می‌دهند.افراد معمولا با سازمان‌دهی‌کردن و نظم‌دادن به اشیایی مانند کفش‌ها، کیف‌ها، کوله‌پشتی‌ها، چترها، نامه‌ها، و کت‌ها مشکل دارند. سازمان‌دهی‌کردن کار آسانی است، اما باید در این کار با خود صادق باشید.

 

به نیازها و چیدمان خانه‌یتان توجه کنید.

 شاید خانه‌یتان دارای فضای ورودی پشتی نباشد و یکی از نیازهای شما یک ورودی است که بتواند به‌عنوان فضایی برای نگهداری از وسایل هم کار کند. آرام باشید، داشتن هر دو امکان پذیر است.

 

کت‌ها.

شاید فکر کنید راه‌حل جلوگیری از تلنبارشدن کت‌ها آویزان‌کردن آن‌ها در کمد لباس است. اما آیا در عمل این اتفاق می‌افتد؟ شاید عمل بازکردن در، بیرون‌آوردن یک چوب‌لباسی، قراردادن کت بر روی آن، و بعد آویزان‌کردن دوباره آن در کمد با یک راه ساده‌تر و آن قرار دادن کت بر روی صندلی جای‌گزین شود.

اگر از این مسئله در خود آگاه هستید از گزینه رخت‌آویز یک‌مرحله‌ای یعنی قلاب‌ها استفاده کنید.
 

کفش‌ها.

شاید قراردادن کفش‌ها در کمدهای اتاق‌خواب چیزی نرمالی به نظر برسد، اما چه کسی اهمیت می‌دهد؟ خانه متعلق به شماست، و اگر فضای کافی برای تمامی کفش‌هایتان در نزدیکی در ورودی دارید بهتر است از این فضا استفاده کنید.

البته بیش‌تر خانه‌ها چنین فضایی را در خود ندارند، اما می‌توانید چند قفسه یا یک میله برای آویزان‌کردن کفش‌هایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید اضافه کنید. 
 

نامه‌ها.

من یک مشتری دارم که از چند سبد، مانند چیزی که در تصویر می‌بینید، در فضای ورودی خانه‌اش استفاده می‌کند؛ او تمام کاتالوگ‌ها و مجله‌هایی را که در طول هفته برایش می‌رسد را در این سبدها قرار می‌دهد. صبح‌های شنبه او سبدها را به آشپزخانه می‌برد و در حین نوشیدن قهوه مشغول خواندن آن‌ها می‌شود. با این کار و با کم‌ترین تلاش نامه‌های او سازماندهی‌شده باقی می‌مانند.
 

شیای کوچک.

جعبه‌ها، همان‌طور که در تصویرمی‌بینید، ابزار بسیار خوبی هستند. جعبه‌ها هر چیزی را می‌توانند در خود جای دهند: کلیدها، نامه‌ها، و حتی لوازم آرایش. البته باز هم این موضوع به نیازهای شما بستگی دارد. اگر از آن دسته خانم های کارمندی هستید که صبح‌ها به سرعت از خانه خارج می شوید، گذاشتن ریمل‌ها در نزدیکی در ایده بسیار خوبی است، چه کسی می‌تواند بگوید این کار غلط است؟
 

استراتژی‌های خود را اجرا کنید –  

وقتی همه نیازهایتان را شناختید و ابزاری که نیاز دارید را انتخاب کردید اکنون نوبت آن است که همه آن‌ها را در کنار هم جمع کنید.

 

انعطاف‌پذیر باشید.

هنگامی که نوبت به برطرف‌کردن نیازهایتان می‌رسد از تفکر خلاقانه نترسید. مشتری‌ای دارم که همه مولتی‌ویتامین‌های خانواده را در نزدیکی در نگهداری می‌کند. اگر هنگام خارج‌شدن از در آن‌ها را برندارند دیگر نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
 

این‌جا جایی نیست که اکثر مردم ویتامین‌ها را نگهداری می‌کنند، اما این فضا بهترین فضا برای این خانواده است.
 

از سبک خود پیروی کنید.

اگر می‌خواهید چیزهایی را در بیرون نگه دارید این کار را به سبک خود انجام دهید.

شما نمی‌توانید ببینید اما نامه‌ها، کلید‌ها، لوازم آرایش، و مولتی‌ویتامین‌ها در درون این دِراورها پنهان شده‌اند.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 05 فروردین 1393
به نظرم ایده های جالبی دادید ولی بعید این تغییرات را بتونیم در خونه هامون اجرا کنیم .چون تغییر برای همه سخته بخصوص اگه همگانی نباشه

ثبت دیدگاه