Chidaneh.com placeholder image

رنگ های تابستانی در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ترکیب رنگی: با شروع فصل تابستان بازار رنگ‌های شاد هم حسابی داغ می‌شود و این شادابی و تازگی را می‌توان به داخل منزل آورد و با تغییراتی هر چند کوچک شادابی و طراوت را در فضای خانه هم احیا کرد. با چیدانه همراه باشید تا با ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون تابستانی بیشتر آشنا شوید.

باتیک
مبلمان مدرن باتیک
باتیک

تابلو فرش ریحان

درواقع  استفاده از رنگ مناسب علاوه بر اینکه فضای منزل‌تان را زنده می‌کند، می‌توان بر روحیه خود شما هم تاثیرگزار باشد و در صورتی که به‌درستی اجرا شود، تاثیرات بسزایی هم در کاهش گرما دارد و لذت روزهای بلند تابستان را برای شما چندین برابر می‌کند. بیایید با هم نگاهی بیندازیم به همنشینی رنگ‌ها در فصل داغ تابستان.

دکوراسیون خانه آرا
طراحی کابینت مدرن آشپزخانه
دکوراسیون خانه آرا

یک آشپزخانه تابستانی بسازید

وقتی صحبت از تغییر دکور آشپزخانه می‌شود، ذهن افراد ناخودآگاه به سمت تعویض کابینت‌ها و میز ناهارخوری می‌رود؛ در حالی‌که می توان با اجرای تغییرات جزیی در زیر بشقابی‌ها یا دستمال‌های رنگی درون بشقاب یا یک گلدان خوشرنگ و زیبا فضای آشپزخانه را دلنشین‌تر کرد یا وجود یک قالیچه گلیمی خوشرنگ و جدید می‌تواند کل فضای آشپزخانه  شما را زیباتر کند.

استودیو معماری بوژگان
دکوراسیون آشپزخانه مدرن ساختمان عارف
استودیو معماری بوژگان

همچنین می‌توانید از تلفیق رنگ‌های تند و شادی مثل بنفش، نارنجی، قرمز، زرد و هلویی با رنگ‌های سفید و کرم استفاده کنید تا حس خنک آبمیوه‌ها و بستنی‌های خوشمزه‌ای که در فصل تابستان نوش جان می‌کنید را به شما بدهد.

گروه مبلمان یاشیل
مبل راحتی یاشیل در دکوراسیون نشیمن
گروه مبلمان یاشیل

چگونه نشیمنی تابستانی داشته باشیم

یکی از تغییرات رنگی که می‌تواند در تابستان به شما حس خنکی و طراوت را القا کند، استفاده از رنگ‌های سبز روشن، آبی روشن، سفید و فیروزه‌ای است. شما می‌توانید پارچه‌های خنک و ارزان تابستانی را جایگزین روکش‌های مخملی و پشمی کوسن‌ها کنید یا به جای پرده‌های ضخیم از حریرهای رنگی استفاده کنید یا اینکه فرش‌های ضخیم و پرزدار را به صورت موقتی با موکت‌های ساده رنگی تعویض کنید و حتی در صورتی که کف خانه شما سنگ یا سرامیک است، قالی‌های اضافه را موقتا جمع کنید تا حس خنکی بیشتری به فضای اتاق‌های‌تان ببخشید.‌

مانی فرم
آینه و کنسول مدرن در اتاق خواب
مانی فرم

اتاق خوابی با تم تابستان

 تابستان بهترین زمان برای استفاده از رنگ‌های تازه در خانه است. در روزهای بلند تابستانی اتاق خواب‌تان یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر اتاق‌تان پنجره دارد، پرده‌ای با رنگ روشن و آرامش‌بخش برای آن انتخاب کنید و با رنگ‌هایی مثل خاکستری، سفید و آبی دریایی تمی ساحلی به آنجا ببخشید. در نهایت، حال و هوای تعطیلات را با یک‌سری اکسسوری‌های ساحلی مانند صدف و ستاره دریایی یا کوسن‌های با طرح‌های ساحلی مهمان اتاق‌تان کنید. مهم نیست نزدیک به دریا زندگی می‌کنید یا دور از آن، با این کار می‌توانید حس  ساحل را به خانه‌تان بیاورید.

گلگون عصر تابستان در بالکن‌های نقلی

اگر بالکنی هرچند کوچک دارید، می‌توانید با گذاشتن چند گلدان جدید، یک صندلی راحتی برای استراحت یا یک سایبان رنگی مکانی برای استراحت عصرهای‌تان ایجاد کنید یا در صورتی که بالکن شما جایی برای میز کوچک خانواده دو نفره شما دارد، شام‌تان را در فضای آزاد میل کنید.

پرده کرکره سان وی ایران
طراحی دکوراسیون با پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

حرف آخر؛ خلاقیت داشته باشید

این موضوع را در نظر داشته باشید که وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی فصلی می‌شود  قرار نیست اصول اصلی منزل شما تغییر کند و تنها تغییرات جزیی می‌تواند آن تغییر و نشاطی را که به‌دنبالش هستید، ایجاد کند. تنها کافی است کمی ابتکار و خلاقیت به خرج دهید و این را در نظر داشته باشید که هیچ قانون فراگیری برای دکوراسیون داخلی منازل وجود ندارد و این موضوع تنها به سلیقه شخصی و همچنین خلاقیت شما وابسته است.

به خاطر داشته باشید در ترکیب رنگ های مناسب برای دکوراسیون تابستانی رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌هایی که استفاده می‌کنید باید با همخوانی داشته باشند در غیر این صورت تنها موجب شلوغی و آشفتگی فضا خواهد شد.

مجله منزل
مجله منزل :شماره 96 مرداد ماه ۱۳۹5
مجله منزل

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: نازنین کاسبی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه