Chidaneh.com placeholder image

8 ایده شگفت انگیز برای طراحی حیاط کوچک خانه !

به قلم: تحریریه چیدانه

بالکن، پاسیو، حیاط خلوت: شاید شما هم عاشق حیاط های وسیع و دلباز و با طراحی چشم نواز هستید اما همیشه از داشتنشان محروم بوده اید. اما باید بدانید این که شما یک حیاط و یا پاسیو کوچک و جمع و جور دارید دلیل بر آن نمی شود که آن را تبدیل به یک انباری کنید و یا خیال طراحی آن را از سر بیرون کنید! با کمی خلاقیت و برنامه ریزی به سادگی می توانید طراحی حیاط کوچک خانه تان را انجام دهید و از داشتنش لذت ببرید. پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم ایده های طراحی حیاط کوچک را با هم مرور کنیم با ما همراه باشید.

مبلمان آل یاسین

طراحی حیاط کوچک: سبک مدرن

سرویس خواب بالسا

طراحی حیاط کوچک: سبک مدرن

با یک طراحی ساده و دلپذیر و با کمک پانل های چوبی مدرن به سادگی می توانید فضایی گرم و چشم نوازی را در حیاط خود ایجاد نمایید، با نصب یک آینه بزرگ در در چنین فضایی علاوه بر بزرگ جلوه دادن فضا زیبایی باغ را دو چندان کرده و نور آن را افزایش می دهد.

طراحی حیاط کوچک با استفاده از گیاهان شهری

طراحی حیاط کوچک: استفاده از گیاهان شهری

با استفاده از گیاهان ساده و مطابق با آب و هوای شهری به سادگی می توانید طراحی باغچه کوچک خود را تبدیل به یک فضای سرسبز و خاص نمایید، با کمک بامبوهای بلند به راحتی می توانید علاوه بر طراحی باغچه کوچک خود از آن به عنوان حایل و وسیله کور کردن دید همسایه استفاده کنید.

طراحی حیاط کوچک با استفاده از فضاهای باریک

طراحی حیاط کوچک: استفاده از فضاهای باریک

شاید داشتن و طراحی چنین حیاطی در نگاه اول دشوار و غیر ممکن به نظر به رسد و فکر کنید که تبدیل آن به یک انباری پر از ضایعات پر کاربردتر است. اما باید بگوییم که کاملا اشتباه است با کمک گیاهان رونده می توانید سطج دیوارها را بپوشانید و حتی در این فضا میز پیک نیک ساده قرار دهید. با چراغ های رشته ای فضای خود را بیش از بیش زیبا و رویایی نمایید، چای بنوشید کتاب بخوانید، عکاسی کنید و از داشتن این فضا نهایت لذت را ببرید.

ایده های بیشتر در مطلب: ۸ ایده طراحی جذاب برای فضاهای کم عرض در حیاط

طراحی حیاط کوچک با ایجاد اختلاف سطح

طراحی حیاط کوچک: ایجاد اختلاف سطح

در طراحی حیاط کوچک تان با کمک اختلاف سطح ها می توانید آن را تبدیل به باغی سرسبز جمع و جور و شگفت انگیز نمایید. کافی است کمی هوشمندانه به فضای حیاط خود نگاه کنید و اختلاف سطح های هدفمند و معقولانه را در آن به وجود آورید.

طراحی حیاط کوچک با ایجاد باغچه

طراحی حیاط کوچک: ایجاد باغچه

تمام زیبایی و جذابیت هر حیاطی به باغچه ی آن است! اصلا هیچ حیاطی بدون باغچه حیاط نمی شود. پس ایجاد باغچه را در طراحی حیاط کوچک خانه تان فراموش نکنید. کافی است برای این منظور می توانید از پالت های چوبی ساده و ظریف استفاده کنید.

طراحی حیاط کوچک با ایجاد چمن

طراحی حیاط کوچک: استفاده از چمن

برای طراحی حیاط کوچک خانه تان چمن را فراموش نکنید. استفاده از چمن می تواند تا حد زیادی احساس شادابی و نشاط و سرزندگی را به فضای حیاط شما منتقل کند پس استفاده از آن را در طراحی حیاط کوچک خانه تان هر چند محدود فراموش نکنید.

طراحی حیاط کوچک با ایجاد باربیکیو

طراحی حیاط کوچک: ایجاد باربیکیو

شاید فکر کنید که در طراحی حیاط کوچک خود باید از داشتن خیلی از المان های کاربردی و یا چشم نواز خودداری کنید. اما با کمی خلاقیت به سادگی می توانید تمام آنچه را که دوست دارید در حیاط کوچک خود داشته باشید را برای خود فراهم کنید.

طراحی حیاط کوچک: طراحی ورودی

طراحی حیاط کوچک: طراحی ورودی

مسیر ورودی حیاطتان را طراحی کنید همین طراحی ساده به خوبی می تواند فضای کوچک حیاطتان را زیر و رو کند. با استفاده از سنگ ریزه های ساده و مقرون به صرفه می توانید کفپوش منحصر به فردی برای حیاتتان ایجاد کنید و از داشتنش لذت ببرید.

اگر به دنبال طراحی حیاط کوچک منزل تان هستید، پیشنهاد می کنم به شرکت های طراحی محوطه و فضای سبز که از زیرگروه های اهالی فن چیدانه هستند، سری بزنید و نمونه کار های آن ها را ببینید.

منبع: Houzz |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه