Chidaneh.com placeholder image

7 قانون طراحی دکوراسیون داخلی که باید آن ها را بشکنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: قوانین خوب هستند و عمل کردن به آن ها قطعا زندگی را برای ما آسان تر می کند، اما بعضی از قوانین هم هستند که شکستن آن ها نتیجه بهتری را در پی دارد. طراحی دکوراسیون داخلی یکی از همان جاهایی است که می توان برخی قوانین را شکست و نتیجه ای متفاوت تر گرفت. بیاید با هم 7 قانون طراحی دکوراسیون داخلی که باید آن را بشکنید تا از شر یکنواختی خلاص شوید را با هم بررسی کنیم. تا انتهای این مطلب جذاب با چیدانه همراه باشید. 

چوب و هنر

1. قوانین طراحی دکوراسیون داخلی را بشکنید: رنگ های گرم به جای رنگ های خنثی برای فضاهای کوچک 

خیلی از افراد فکر می کنند با استفاده از رنگ های روشن و خنثی فضاهای کوچک کمی بزرگ تر جلوه می کند، بله این نکته کاملا درست است، اما دلیل نمی شود که طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک را برای همیشه از نعمت داشتن رنگ ها گرم محروم سازید، اگر با خانه کوچک تان مشکلی ندارید و نمی خواهید آن را بزرگ تر جلوه دهید هیچ اشکالی ندارد که از رنگ های گرم استفاده کنید. پیشنهاد می کنم که حتما مطلب ۵ ترکیب رنگ خیره کننده در دکوراسیون منزل را بخوانید. 

2. قوانین طراحی دکوراسیون داخلی را بشکنید: کاشی ها فقط مختص حمام و آشپزخانه هستند 

مگر می شود مواد و مصالح را فقط به یک فضا اختصاص داد؟ اصلا من دلم می خواهد از کاشی ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خانه ام به جای حمام و آشپزخانه استفاده کنم. هیچ مشکلی هم ایجاد نمی شود و فقط کمی تفاوت را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ام تجربه خواهم کرد، عکس بلا نتیجه این کار را به شما نشان خواهد داد، اگر عکس به مذاقتان خوش آمد می توانید شما هم این قانون نانوشته را بشکنید و از کاشی ها در دیگر فضاهای داخلی خانه تان نیز استفاده کنید. 

3. قوانین طراحی دکوراسیون داخلی را بشکنید: آشپزخانه های کاغذ دیواری شده 

همان طور که می توانید از مواد و مصالح مثل کاشی ها در طراحی دکوراسیون دیگر فضاهای خانه استفاده کنید، از مواد و مصالح و متریال هایی که معمولا از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن ها استفاده می کنیم می توانید برای آشپزخانه ها بهره ببرید. مثلا اگر کاشی ها را به نشیمن خانه بردید، کاغذ دیواری ها را به آشپزخانه تان بیاورید؛ بالاخره این رابطه باید دو طرفه باشد تا شما را به نتیجه دلخواه تان برساند. 

4. قوانین طراحی دکوراسیون داخلی را بشکنید: آشپزخانه باید همیشه تمیز و مرتب باشه 

نظم و ترتیب خوب است و هیچ کس هم نمی تواند منکر آن شود، اما لزومی ندارد که این نظم و ترتیب همه جا به یک شکل دیده شود. شما می توانید نوع نظم دهی و طبقه بندی به انواع و اقسام وسیله های تان را خودتان تعیین کنید. مثلا برای آشپزخانه می توانید قفسه های باز در نظر بگیرید و ظرف و ظروف زیبایتان را آنجا بچینید، شاید در نگاه اول کمی این قفسه ها نامنظم به چشم بیایند اما زیبایی آن ها چیزی نیست که بتوان از آن ها به راحتی گذشت. 

5. قوانین طراحی دکوراسیون داخلی را بشکنید: اتاق خواب باید همیشه متقارن و آرام باشد 

خیلی از طراحان و دکوراتورها معتقداند که اتاق خواب چون فضایی است که نیاز به آرامش در آن به شدت حس می شود، پس باید دکوراسیونی با رنگ های خنثی و سرد داشته باشد، حتما هم باید طبق اصول فنگ شویی این طراحی دکوراسیون به صورت متقارن شکل بگیرد، اما خب شاید من آرامش را در رنگ های گرم و جیغ و وسیله هایی نامتقارن پیدا کنم. بهتر است برای چنین تصمیم هایی به سلیقه تان رجوع کنید تا قانون های نانوشته دکوراسیونی. 

6. قوانین طراحی دکوراسیون داخلی را بشکنید: صندلی های ناهار خوری باید یک شکل باشند. 

اگر مطلب صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید را به خاطر داشته باشید حتما یادتان می آید که در آن مطلب به صندلی های میز غذاخوری اشاره کردیم که هر کدام از آن ها شکل و رنگی متفاوت داشتند و اتفاقا این ترفند دکوراسیونی مورد پسند خیلی از شما هم قرار گرفت. پس اگر نمی توانید چهره یک شکل صندلی های میز غذاخوری تان را تحمل کنید، می توانید به فکر انتخاب صندلی های متفاوت و مختلف الشکل بگردید. 

7. قوانین طراحی دکوراسیون داخلی را بشکنید: آثار هنری مختص دیوار هستند 

درست است که تابلوهای هنری اگر به دیوار آویزان شوند بهتر دیده می شوند اما می توان برای این که توجه افرد را به قسمت خاصی از طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان جلب کنید از تابلوهای هنری استفاده کنید. مثلا می توانید به جای آویزان کردن آن ها روی دیوار آن ها را روی کنسول خانه بگذارید یا اصلا این آثار هنری به وسیله فرش ها می تواند به خانه تان وارد شوند. 

اگر هنوز هم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان با مشکل مواجه هستید بهترین جا برای مطرح کردن سوالاتتان مشاوره دکوراسیون چیدانه است. 

منبع : HOUZZ | نویسنده: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه