Chidaneh.com placeholder image

چیدمان مبل برای دکوراسیون زیباتر، 7 نکته مهم!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: تقارن آفت طراحی دکوراسیون داخلی است، هر قدر که یک دکوراسیون دارای تقارن بیشتر باشد کم کارتر و کم اهمیت تر به نظر می رسد، حل این مساله و چالش بر عهده طراح و دکوراتور است او باید با استفاده از وسیله ها و مبلمان ها این موضوع را حل کند. امروز در چیدانه قصد داریم تا به بررسی راهکار حل مشکل تقارن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به وسیله مبلمان ها بپردازیم و البته در این راه از کمک ها و راهکارهای گروه مبلمان آرامیس نیز بهره می گیریم. پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید. 

مبلمان آرامیس
مبل راحتی طرح لایف مبلمان آرامیس
مبلمان آرامیس

قالیشویی ادیب

1. نحوه چیدمان مبلمان: حذف قرینه بودن مبل ها 

به گفته کارشناسان گروه مبلمان آرامیس معمولا ست های مبلمان به صورتی تولید می شوند که در چیدمان آن ها قرینگی ایجاد نشود، اما باز هم این مساله به خود شما و نحوه چیدمان این مبل ها بستگی دارد. به طور مثال وقتی ست مبلمان شما از یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو مبل تک نفره بهترین نحوه چیدمان همینی است که در عکس بالا  آن را می ببینید. 

مبلمان آرامیس
مبل ال راحتی
مبلمان آرامیس

2. نحوه چیدمان مبلمان: مبل های ال شکل 

اگر فکر می کنید که هر کاری هم که انجام می دهید باز هم فضای تان قرینه می شود، می توانید از مبل های ال شکل کمک بگیرید. این مبل های قسمت بزرگی از دکوراسیون داخلی فضای خانه تان را پر می کند و به شما اجازه می دهد که راحت تر در مورد دیگر مبلمان های منزل تان تصمیم بگیرید.

مبلمان آرامیس
مبلمان راحتی مدل فیونا
مبلمان آرامیس

3. نحوه چیدمان مبلمان: تعادل در چیدمان مبلمان

سعی کنید در کنار مبل هایی که ابعاد و اندازه بزرگی دارند، از مبل های کوچک تر استفاده کنید. این کار باعث می شود تا تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان پدیدی بیاید. اگر مبل سه نفره ای در دکوراسیون داخلی خانه تان دارید، می توانید در یک طرف آن مبل تک نفره تان را بگذارید و در طرف دیگرش یک مبل دو نفره با این کار هم طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان از قرینگی نجات پیدا می کند و هم تعادل در خانه تان برقرار می شود. 

مبلمان آرامیس
مبلمان خاص دردکوراسیون نشیمن
مبلمان آرامیس

4. نحوه چیدمان مبلمان: توجه به محور های دکوراسیونی 

اگر دو محور متقاطع در طراحی دکوراسیون داخلی دارید، یکی از آن ها باید به نسبت دیگری قدرتمندتر باشد و محور دیگر آن را به تعادل برساند. به عنوان مثال در عکس بالا که جزو مبلمان های تولید شده توسط گروه مبلمان آرامیس است، می توانید ببینید که مبل دو نفره ای که روبرویش میز جلو مبلی و بعد هم کنسول سفید قرار گرفته محور قوی را تشکیل داده اند و مبل های تک نفره ای که فاصله بین آن ها با میز بغل مبلی پر شده است قدرت این محور را شکسته و باعث شده تا این فضا اصلا سنگین و کسل کننده به نظر نیاید. 

مبلمان آرامیس
مبلمان آبنوس
مبلمان آرامیس

5. نحوه چیدمان مبلمان: طراحی دکوراسیون داخلی 

اگر نمی توانید تقارن هر دو محور را بشکنید سعی کنید دست کم تقارن یکی از آن ها را از بین ببرید، آن هم با کمک گرفتن از مبلمان های دیگر. به طور مثال در عکس بالا می توانید ببینید که چاره دیگری برای قرار دادن مبل های تک نفره وجود نداشت، به همین دلیل تصمیم گرفته شد که برای روبروی مبل سه نفره یک کاناپه کوچک تر در نظر گرفته شود تا طراحی دکوراسیون داخلی فضا محدود به یک مربع متقارن نشود و دست کم در یکی از ضلع های آن یک مدل متفاوت دیده شود. 

مبلمان آرامیس
گالری قصر طلایی
مبلمان آرامیس

6. نحوه چیدمان مبلمان: استفاده از صندلی های تک 

استفاده از صندلی های تک هم می تواند به شما در طراحی دکوراسیون داخلی خانه کمک کند. توجه کنید که صندلی های تک نفره و مبل های تک نفره با هم تفاوت دارند و شما می توانید این دو مبلمان جذاب را با هم ترکیب کنید، یعنی در واقع از هر دو آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان بهره ببرید، گرچه صندلی ها به تنهایی هم توانایی آن را دارند که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان تغییرات شگرفی ایجاد کنند. 

مبلمان آرامیس
مبلمان طرح چستر مبلمان آرامیس
مبلمان آرامیس

7. نحوه چیدمان مبلمان: مبل های روبروی تلویزیون

حتما که نباید بزرگ ترین و تاثیر گذارترین مبل تان را روبروی تلویزیون قرار دهید، باید ببینید که فضای داخلی خانه تان چه اجازه ای به شما می دهد و سپس بنا بر آن دکوراسیون داخلی خانه تان را بچینید. اگر لازم است به جای مبل سه نفره تان، مبل دو نفره و یا حتی دو تا از مبل های تک نفره تان را در جلوی تلویزیون جانمایی کنید، قوانینی نا نوشته را بشکنید و خود را درگیر قواعد این چنینی نکنید.

مبلمان آرامیس
مبلمان کلاسیک طرح والنسیا مبلمان آرامیس
مبلمان آرامیس
مبلمان آرامیس
کاناپه ال طرح مونتا کرنر مبلمان آرامیس
مبلمان آرامیس
مبلمان آرامیس
مبل ال طرح مونتل کرنر مبلمان آرامیس
مبلمان آرامیس

در این قسمت می توانید با تعدادی از محصولات گروه مبلمان آرامیس که می توانید از آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان بهره ببرید به نمایش در آمده است. 

برای دیدن محصولات بیشتر و هم چنین به دست آوردن اطلاعات تماس این گروه می توانید به وبسایت گروه مبلمان آرامیس مراجعه نمایید.

نویسنده: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه  

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه