Chidaneh.com placeholder image

شیک ترین نرده ها برای آپارتمان های دوبلکس امروزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

راه پله: برای اغلب طراحان نرده ها فقط وسیله هایی هستند که وظیفه حفاظت را در راه پله ها به عهده دارند، اما غافل از این که این نرده ها می توانند حسابی در زیبایی راه پله ها خانه شما تاثیر گذار باشند و چهره آن ها را از این رو به آن رو کنند. اگر دوست دارید تا دکوراسیون داخلی خانه تان از هر حیث کامل و زیبا باشد، باید حتی به طراحی عناصری مانند نرده ها نیز توجه کنید، در این مطلب می خواهیم با شما ایده هایی را برای طراحی نرده در خانه های دوبلکس را در میان بگذایم، پس این مطلب جذاب را از دست ندهید و تا انتهای آن با چیدانه همراه باشید. 

معماران رویداد : زهرا آرمند | مصطفی امیدبخش
نرده شیشه ای پله در دکوراسیون مدرن
معماران رویداد : زهرا آرمند | مصطفی امیدبخش

chidaneh ad banner

1. طراحی نرده خانه های دوبلکس: نرده های تمام شیشه 

نرده تمام شیشه ای در راه پله های مدرن عنصری برجسته است. در ساختمان مسکونی مینا که توسط گروه معماران رویداد طراحی شده نیز از این نوع نرده و حفاظ پله استفاده شده است. نرده های شیشه ای پر طرفدار ترین نرده برای خانه های دوبلکس هستند، البته نباید نگران شکستن این شیشه ها باشید، معمولا برای طراحی نرده های شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می شود. در مطلب شیشه سکوریت، امن ترین شیشه در دکوراسیون داخلی می توانید بیشتر با این نوع شیشه آشنا شوید.

امیر صادقی
راه پله گرد در دکوراسیون منزل ایرانی
امیر صادقی

2. طراحی نرده خانه های دوبلکس: نرده های چوبی 

مسلما هر نرده ای باید با توجه به دکوراسیون داخلی آن خانه انتخاب شود. مسلما نرده های چویب برای خانه هایی با سبک کلاسیک و یا حتی روستیک مناسب هستند. البته در برخی از خانه های دوبلکس ایرانی که دکوراسیون سنتی دارند نیز می توانید حضور نرده های چوبی را ببینید، این نرده ها می توانند در انواع و اقسام مدل ها حضور داشته باشند، از ساده گرفته تا حکاکی شده و کار شده. 

گروه معماری آفر بنا
طراحی راه پله با نرده های فلزی
گروه معماری آفر بنا

3. طراحی نرده خانه های دوبلکس: نرده های فلزی 

نرده های فلزی نیز یکی دیگر از نرده های مناسب برای خانه های دوبلکس هستند. این نرده ها نیز همانند دیگر نرده ها می توانند ظاهرهایی خاص و منحصر به فرد داشته باشند. روی بدنه آن ها می توان مانند چوب ها حکاکی کرد و نقش های زیبایی را به وجود آورد. این نوع از نرده ها حتی می توانند از فرفورژه های زیبا نیز تهیه شوند. 

استیل نگار باران
نرده استیل
استیل نگار باران

4. طراحی نرده خانه های دوبلکس: نرده های استیل 

نرده های استیل نیز از جمله نرده های مدرنی هستند که میت وان از آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس بهره برد. این نوع نرده ها ظاهر متفاوتی به خانه شما می بخشند. ترکیب نرده های استیل و شیشه ها می تواند جذابیت زیادی را به راه پله های شما بخشد. نرده های استیل می توانند در دو حالت مستقیم و مارپیچ یا همان گرد در راه پله خانه های دوبلکس مورد استفاده قرار بگیرد. 

مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners
فضای ورودی ویلای کوی نارنج
مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners

5. طراحی نرده خانه های دوبلکس: نرده های بتنی 

برخی از طراحان ترجیح می دهند تا به جای نرده های شفاف از نرده های صلب و توپر استفاده کنند و کاملا فضای راه پله را ببندند، این نوع نرده ها دارای ظاهری دیوار مانند هستند و معمولا هم جنس آن ها بتنی است. البته ممکن است که این نرده ها از جنس ها و مواد و مصالح دیگری نیز ساخته شوند، به هر جهت این نوع نرده ها هم جزو نرده هایی هستند که در خانه های دوبلکس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته که کمی هم متفاوت هستند و می تواند راه پله را شاخص تر از قبل نیز جلوه دهد. 

شرکت معماری دکوکو
راه پله و نمای داخلی منزل
شرکت معماری دکوکو

6. طراحی نرده خانه های دوبلکس: نرده های فانتزی 

نرده های فانتزی نرده های هستند که دارای اشکال مختلفی هستند، آن ها می توانند شبیه درخت باشند و یا حتی برگ گیاهان، مهم نیست که این نرده ها از چه متریال و مواد و مصالحی تهیه می شوند، اما می توانند دارای ظاهری کاملا متفاوت باشند. درست مثل نرده هایی که در عکس بالا به شما نشان داده شده است. 

گروه معماری آفر بنا
طراحی راه پله به سبک اسلامی
گروه معماری آفر بنا

7. طراحی نرده خانه های دوبلکس: نرده های سفالی 

اگر طراح خلاق و باهوشی باشید، می توانید از مواد و مصالح و هم چنین تکنیک متفاوت تری برای ایجاد نرده های زیبای خانه های دوبلکس استفاده کنید. به طور مثال در عکس بالا می توانید ببینید که طراح این خانه از بلوک های سفالی مجوف که تکرار آن ها در کنار هم نقوش زیبایی هم چون پنجره های قدیمی را به وجود می آورد برای درست کردن نرده خانه دوبلکس استفاده کرد.

با مراجعه به بخش اهالی فن چیدانه می توانید با شرکت های متخصص در زمینه طراحی و اجرای پله آشنا شوید و از آن ها برای طراحی راه پله هایی خاص و منحصر به فرد کمک و راهنمایی بخواهید. 

نویسنده : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه