Chidaneh.com placeholder image

کودک شما منحصر به فرد است

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید فقط یک بار  اتاق کودک خود را طراحی کنید پس از نظرات کودکان در  آن استفاده  نمایید. اتاق کودکان فضایی فوق‌العاده برای کارهای خلاقانه است. به اتاق‌های الهام‌بخش موجود در این مطلب نگاهی بیاندازید و به کمک‌ آن‌ها اتاق کودک خود را تبدیل به فضایی جادویی کنید تا آن‌ها از این فضا لذت ببرند و در آینده با افتخار از آن یاد کنند. یک خانه  رنگ‌شده روی درخت، یک اتاق بازی، و یک طراحی داخلی فوق‌العاده برای  کودک را در این مطلب می‌بینید. تمامی عناصر موجود در این عکس‌ها به شما می‌گویند که در طراحی یک اتاق کودک چقدر می‌توانید خلاق عمل کنید.

 

قالیشویی ادیب

اتاق همه‌کاره. اتاقی که در عکس می‌بینید برای یک کودک بسیار پرسروصدا و بی‌نظم طراحی شده است. یک پل متحرک، سرسره، و یک طبقه فوقانی فضایی راحت را برای بازی بی‌وفقه کودک فراهم می‌کند و خیال شما را تا حدودی در مورد کودک‌تان راحت می‌کند.

 

هنر دیواری. چند قوطی رنگ و یک ایده کافی هستند تا بتوانید دیوار اتاق کودک خود را تبدیل به یک فضای جذاب کنید. اگر طراحی دیوار را ساده بگیرید در زمانی کوتاه و با تلاش و هزینه‌ای اندک می‌توانید این فضا را تبدیل به یک اتاق دوست داشتنی برای کودک تان کنید . بیش‌ترین مزیت چنین اتاقی چیست؟ می‌توانید با تغییر ذائقه کودک خود به‌راحتی رنگ‌ها و طرح‌های روی دیوار را عوض کنید. 

 

اتاق بازی. آیا کودکی وجود دارد که عاشق این اتاق نباشد؟ این اتاق بازی فانتزی تمام چیزهایی که یک کودک به آن نیاز دارد را در خود دارد: یک فضای راحت، قسمتی دنج برای استراحت، و یک سرسره. البته هزینه چنین طراحی زیاد است اما مطمئن باشید امکاناتی که برای کودک شما فراهم می‌کند بی‌قیمت است.

 

سرگرمی ورزشی. یک فضای ورزشی در اتاق کودک خود طراحی کنید که کودک شما بی‌شک از آن لذت خواهد برد. همه‌چیز در این اتاق وجود دارد و یادآور یک فضای ورزشی است: یک تخت‌خواب زیبا با یک سرسره، چراغ‌هایی شبیه چوب بیس‌بال، صندلی شبیه دست‌کش بیس‌بال، موکتی شبیه چمن. می‌توان چنین فضایی را با توجه به ورزش مورد علاقه کودک طراحی کرد.

 

مخفی‌گاهی الهام‌گرفته از طبیعت. این اتاق خواب که الهام‌گرفته از اتاق‌های روی درخت است بسیار مناسب کودکانی است که عاشق طبیعت هستند. سقف بلند باعث شده است تا راه‌پله (که نقش کتاب‌خانه هم دارد) و سایه‌بان روی سقف به‌خوبی در فضا جای بگیرند، در حالی که یک کاناپه زیبا فضای مناسب را برای استراحت و آرامش کودک مهیا می‌کند. دیوار که با الهام از طبیعت طراحی شده حسی آرامش‌بخش و عنصری ارگانیک را وارد فضای اتاق کرده است.

 

معلق‌بودن. چنین چیدمان خلاقانه‌ای مانند عکس بالا فضایی لذت‌بخش برای دو کودک فراهم می‌کند. هیچ‌کس دوست ندارد اتاق خود را با کسی تقسیم کند، اما چنین تخت‌خواب تاب‌مانندی برای هر کودکی جذاب و سرگرم‌کننده است. تم‌های رنگی نارنجی با خطوطی ساده به این فضا حسی کلاسیک داده است، گرچه تخت‌خواب‌های آن کمی نامتعارف هستند.

 

سبک پیچیده. بعضی از دختران دوست دارند برای همیشه پرنسس باقی بمانند. اگر پرنسس کوچک شما عاشق طراحی‌های دخترانه است، این اتاق جذاب می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد. در این طراحی یک کاناپه لوکس، یک تخت‌خواب زیبا با سایه‌بان در کنار تم کلی سفید به اتاق فضایی خاص بخشیده اند.

 

اتاق زیرشیروانی. اگر کودک شما عاشق تنهایی و خلوت است، یک اتاق زیرشیروانی می‌تواند فضایی باشد که او بتواند در آن استراحت کند، با دوستان خود معاشرت کند، و یا مطالعه کند. اتاق زیرشیروانی در حقیقت فقط یک راه‌پله با فضای اصلی خانه فاصله دارد پس از تنها ماندن کودک تان در آن نترسید.  این فضا را با بالش‌های راحت، صندلی‌های راحتی، و چراغ‌های مناسب تبدیل به اتاقی دنج و راحت کنید.

 

منبع: houzz | ترجمه شده  توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
hesam در تاریخ 27 فروردین 1393
خوش به حا ل کودک های امروزییی
Tarane در تاریخ 27 فروردین 1393
سومین عکس عالی بود. واقعا همین الا نم دوس داشتم اتاقم اینطوری بود :)))))))
melikan2000 در تاریخ 28 اردیبهشت 1393
به به چه اتاق هایی!واقعا محشراند.

ثبت دیدگاه