Chidaneh.com placeholder image

بهترین مبل و صندلی کودک برای دکوراسیون اتاق دلبندتان!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: در جوامع امروزی توجه به کودکان از شاخصه های توسعه قلمداد شده و فرزند محوری از اصول تربیتی خانواده ها به شمار می رود. استفاده از وسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون، ماهواره و اینترنت در خانه ها باعث شده تا مرز بین کودکی و بزرگسالی برداشته شده و کودک امروز عاقل تر از گذشته، و دارای مطالبات جدیدتری متناسب با نیازهایش باشد. تغییر سبک زندگی و فراگیر شدن استفاده از وسایل تکنولوژیک در کنار توجه روز افزون به کودکان، سبب شده تمام عناصر مرتبط با آنها دارای اهمیت باشد. با معطوف شدن توجه خانواده ها به کودکان و نوجوانان و رشد تک فرزندی، اهمیتِ داشتن اتاق جداگانه بیشتر شده و فرزندان دارای وسایلی مثل لپ تاپ،کامپیوتر رومیزی، تبلت و موبایل شخصی هستند. در واقع کودک امروز متفاوت از کودک دیروز است و بهتر است فضای اطراف کودکان نیز به حد کافی جذاب و همسان با خواسته هایشان باشد تا آنها را برای انجام بهتر تکالیف مدرسه، مطالعه و یا بازی های سالم، آماده سازد.

مبلمان نیلپر
طراحی اتاق کودک با صندلی کودک
مبلمان نیلپر

چوب و هنر

شرکت نیلپر پس از توسعه موفق محصولات خود در گروه های خانگی، رستورانی، صندلی های کار و … به عنوان یک مجموعه پیشرو و با توجه به توان تولیدی، برای پوشش دادن بخشی از نیاز بازار، بر آن شد تا با ورود به این حوزه، طراحی و ارائه صندلی چرخدار و مبلمان کودک و نوجوان را عملیاتی کند. رنج سنی متناسب با محصولات در سبد کودک و نوجوان نیلپر تقریبا بین 5 تا 14 سال است. دلیل انتخاب این رنج سنی این است که کودک وارد مرحله آموزش پیش دبستان، آمادگی و مدرسه می شود و نیاز به میز تحریر و به طبع آن، صندلی احساس می شود. میزهای تحریر عموما تابع سن خاصی نیستند و با ابعاد استاندارد (ارتفاع 70 سانتیمتری) از دوره اول نوجوانی (از 7 سال) تا دانشگاه کاربرد دارند. ولی با توجه به تغییر ابعاد اندام برای سنین کودک و نوجوان صندلی مناسبی وجود ندارد تا با میزهای موجود در بازار ست شود. طراحی صندلی ها به گونه ای انجام پذیرفت که بتواند با رشد کودک و نوجوان هماهنگ شده و برای چندین سال قابل استفاده باشد. از این صندلیها می توان برای استفاده پشت میز تحریر و نوشتن تکالیف و درس خواندن، کار با کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کرد.

مبلمان نیلپر
صندلی کودک
مبلمان نیلپر

در حوزه فعالیت نیلپر اهمیت به سلامت جسمانی کودک گامی مهم در جهت توجه به کودک امروز تلقی می گردد و از آنجا که تنوع رفتاری و عملکردی کودکان نسبت به نسل‌های قبل بسیار کمتر شده است و به جای پرداختن به فعالیت‌های متنوع ورزشی یا انجام بازی‌های پر جنب و جوش، تمایل دارند ساعات طولانی از وقت خود را در خانه و مقابل کامپیوتر، تبلت، موبایل و تلویزیون سپری کنند، این کم تحرکی و نشستن های طولانی مدت باعث ضعف عضلات شده و در صورت عدم استفاده از صندلی های ارگونومیک، باعث ایجاد انحراف در ستون فقرات و ایجاد مشکل در آینده خواهد شد. با مشاهده بازار می توان گفت محصول مناسبی جهت این گروه از کاربران وجود نداشته و مشتری ها جهت رفع نیاز خود صندلی های اداری با ابعاد کوچکتر بازار را جهت گروه کودک و نوجوان خریداری می کرده اند.

مبلمان نیلپر
مبل کودک طرح حیوانات
مبلمان نیلپر

رویکرد طراحی محصول در واحد طراحی شرکت نیلپر رویکرد طراحی ارگونومیک جهت شکل دهی صحیح بدن کودک و نوجوانان بوده و در طراحی صندلی حذف و رفع عادات اشتباه نشستن لحاظ گردیده است. با بررسی و مطالعه رفتار کودکان در استفاده از صندلی، عمده عادات اشتباه کودکان و نوجوانان شامل موارد زیر است:

  • نشستن در قسمت جلویی نشیمن به علت زیاد بودن عمق نشیمن و در نتیجه فاصله افتادن بین کمر و تکیه گاه پشتی
  • ایستادن و یا قوز کردن به علت ارتفاع نامناسب صندلی و عدم هماهنگی ارتفاع صندلی با میز
  • جمع کردن پا بر روی صندلی یا آویزان بودن آن به علت نبودن مکان مناسب برای قرارگیری پا

برای اصلاح این عادات اشتباه، نیلپر بر آن شد تا با طراحی و تولید محصولات متناسب با ابعاد بدن کودکان و نوجوانان، با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم عمق نشیمن و تنظیم برامدگی گودی کمر گامی در جهت بهبود وضعیت جسمانی نسل جدید بردارد. 

مبلمان نیلپر
صندلی کودک
مبلمان نیلپر

در انتخاب صندلی و یا سایر موارد مربوط به کودک و نوجوان، تصمیم گیری بصورت مشارکتی انجام می شود، ولی می توان گفت در نسل جدید تاثیرگذاری کودک و نوجوان کمی بیشتر است، لذا توجه به مواردی که کودک و نوجوان برایشان اهمیت دارد ضروری بنظر می رسد. صندلی کودک و نوجوان پسرانه و دخترانه هر کدام سبک و طرح و رنگ و روکش خاص خود و متناسب با ست اتاق و متفاوت از یکدیگر را دارند. رنگ روکش و بدنه صندلی به میزان زیادی می تواند یک صندلی را دخترانه و یا پسرانه نمایش دهد. مهمترین شاخصی که برای صندلی کودک و نوجوان مطرح میشود رنگ روکش و ظاهر فانتزی صندلی است. بنابراین شرکت نیلپر با ارائه روکش های متناسب با سلیقه کودک و نوجوان و استفاده از کاراکترهای محبوب سعی در جلب رضایت مشتریان برداشته است و طراحی به گونه ای صورت پذیرفت که احساس لذت، رضایت و خوشایندی از دیدن و لمس اجزا، قطعات و بافت به کار رفته در محصول، در مشتری ایجاد شود.

مبلمان نیلپر
صندلی کودک
مبلمان نیلپر

شرکت نیلپر با توجه به نیاز صندلی ویژه کودک و نوجوان در کشور اقدام به طراحی و تکمیل سبدی کامل از این محصولات نمود . در ادامه به شرح مبلمان و صندلی های چرخدار کودک و نوجوان نیلپر خواهیم پرداخت .

[[nid:68178]]

صندلی کودک مدل SN518

صندلی کودک و نوجوان SN518 نیلپر به لحاظ ظاهری مناسب سن 4-5 سال تا 14 سال است و با توجه به ابعاد و قابلیت تنظیم ارتفاع نشیمن تا 18 سال نیز قابل استفاده می باشد هرچه کودک کم سن و سال تر باشد میبایست برای نگه داشت پا، پای خود را بر روی پایه پلاستیکی قرار دهد تا پای کودک آویزان نباشد. پنج پر پلاستیکی نسبت به پنج پر آبکاری کروم شده عریض تر بوده و حس سردی آن را نیز ندارد. و به عنوان جاپایی قابل استفاده است. صندلی چرخ دار SN518 مناسب استفاده پشت میز کامپیوتر و میز تحریر و سایت مدارس می باشد. و بدین سبب برای تطبیق ظاهری بیشتر با گروه کودک و نوجوان با شخصیت کارتونی مرد عنکبوتی، توپ بسکتبال و همچنین با ترکیب کالیته کودک و رنگ پلاستیک مربوط به خود ارائه گردید.

[[nid:68195]]

صندلی کودک مدل SN415 و SN515

این صندلی به لحاظ ابعادی و ظاهری و با توجه به ارتفاع نشیمن و عمق نشیمن مناسب سنین 7 تا 18 سال است . صندلی چرخ دار SN415 مناسب استفاده پشت میز کامپیوتر و میز تحریر و سایت مدارس می باشد. این  صندلی در طرح های گوناگون کارتونی شامل مدل های “کیتی" ، “مک کویین" و “باب اسفنجی" است . در این صندلی از بالابر مخصوص کودک ونوجوان برای تغییر ارتفاع صندلی بهره گرفته شده است.

[[nid:68180]]

صندلی کودک مدل SN505

صندلی SN505 نیلپر با طراحی زیبا و فرم دوار آن بسیار مناسب برای اتاق کودک و نوجوان است . این محصول با روکش های کارتونی شامل مدل های “کیتی" ، “مک کویین" و “باب اسفنجی" عرضه می شود جهت کم کردن عمق نشیمن و متناسب شدن صندلی با فیزیک کودکان از کوسن های زیبا متناسب با پارچه کارتونی صندلی بر روی آن بهره گرفته شده است . صندلی چرخ دار SN505 مناسب استفاده پشت میز کامپیوتر و میز تحریر کودک و نوجوان است . همچنین در این صندلی از بالابر مخصوص کودک و نوجوان استفاده شده است.

[[nid:68175]]

صندلی کودک مدل SN104

صندلی SN104 نیلپر به لحاظ ظاهری مناسب سن 4-5 سال تا 14 سال است و با توجه به ابعاد و با توجه به تنظیم ارتفاع نشیمن تا 18 سال نیز قابل استفاده می باشد هرچه کودک کم سن و سال تر باشد می بایست برای نگه داشت پا، آن را بر روی پنج پر پلاستیکی قرار دهد تا پای او آویزان نباشد.پایه پنج پر پلاستیکی نسبت به پنج پر آبکاری کروم شده عریضتر بوده و حس سردی نیز ندارد. و به عنوان جا پایی قابل استفاده است. صندلی SN104 برای تطبیق ظاهری با گروه کودک و نوجوان با دو شخصیت کارتونی “کیتی"  که کاراکتر محبوب بین دختر ها است برای دختران و مدل “مینیون" برای پسران عرضه می شود.

مبلمان نیلپر
صندلی کودک
مبلمان نیلپر

صندلی کودک مدل SN336

صندلی SN336 شرکت نیلپر با طراحی شکل فانتزی و کودک پسند و با رنگ های شاد مناسب گروه کودک و نوجوان می باشد، این صندلی برای استفاده پشت میز تحریر و میز کامپیوتر در خانه ها و سایت مدارس متناسب بوده و صندلی به لحاظ ظاهری بیشتر مناسب سن 7 تا 14 سال می باشد (و با توجه به تنظیم پذیری و ابعاد، این بازه از 6 سال تا 17سال نیز تلرانس داشته و قابل استفاده می باشد). این صندلی علاوه بر داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع نشیمن دارای قابلیت تنظیم عمق نشیمن و قابلیت تنظیم ارتفاع پشتی است . این تنظیمات برای تطبیق صندلی مطابق با رشد فیزیکی کودک طراحی شده اند . قابلیت حرکت و چرخش پشتی به میزان کم و حرکت آزاد آن منطبق با کمر کودک و نوجوان راحتی بیشتری را هنگام کار پشت میز برای او فراهم می کند . پایه ستاره ای شکل آن محدوده ای جهت قرارگیری پا (فوترینگ) ایجاد کرده و ظاهر آن متناسب با اتاق کودکان و نوجوانان می باشد. برای این صندلی نیز از روکش های متنوع کارتونی برای تناسب بیشتر با اتاق کودک و نوجوان بهره گرفته شده است. همچنین این روکش از جنسی نرم و لطیف پارچه ای با قابلیت جدا شدن روکش جهت شستشو و جنس کشی برای کشیده شدن آسانتر روی صندلی در نظر گرفته شده است.

مبلمان نیلپر
صندلی کودک
مبلمان نیلپر

صندلی کودک مدل SN422

صندلی SN422 نیلپر با شکل مدرن، به روز  و تکنولوژیک و ارگونومیک طراحی و عرضه شده است ، در طراحی این صندلی سعی شده تا نهایت تنظیم پذیری و راحتی برای کاربر کودک و نوجوان فراهم شود . این صندلی برای استفاده پشت میز تحریر و میز کامپیوتر در اتاق های لوکس کودک و نوجوان مناسب است . صندلی SN422 نیلپر به لحاظ ابعادی و با توجه به تنظیم پذیری آن مناسب سنین 6 تا 18 سال می باشد. از ویژگی های بارز صندلی SN422 نیلپر می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع نشیمن و پشتی متناسب با قد کودک و رشد او اشاره کرد .  همچنین صندلی SN422 نیلپر با بهره گیری از قابلیت تنظیم عمق نشیمن جهت تطبیق با بدن کودک در هنگام رشد در سنین مختلف در بازار منحصر به فرد است . پایه پنج پر پلاستیکی برای راحتی بیشتر کودک در منزل در صندلی SN422 استفاده شده است .  از ویژگی های خاص این صندلی می توان به قابلیت قفل صندلی برای ایجاد قابلیت چرخش برای کودکانی که وزن آنها برای چرخاندن صندلی با چرخ آن کم است اشاره کرد .
یکی دیگر از شاخصه های بارز صندلی کودک و نوجوان SN422 نیلپر بهره گیری از نشیمن با شیب 2 درجه برای قرار گیری صحیح تر ستون فقرات در حین نشستن است. صندلی SN422 نیلپر دارای دسته در پشت بدنه آن برای جابجایی آسان صندلی است و روکش پارچه ای  نرم و لطیف و ضد لک با قابلیت نظافت از رو از دیگر شاخصه های بارز آن در برابر سایر صندلی های موجود در بازار می باشد. 

مبلمان نیلپر
مبل کودک مدل FD434P نیلپر
مبلمان نیلپر

صندلی کودک مدل FD434

مبل کودک سری حیوانات با ساختار و کاراکتر های متفاوت ارائه می گردد و در طرح های خرس ساده و خرس پاندا  با ساختار چوبی تقریبا سبک با روکش چرم و قابلیت نظافت آسان برای استفاده کودکان طراحی شده است. این مبل ایمن، بدون محل های تیز و بدون آسیب برای کودکان است. ابعاد و ظاهر آن متناسب با سنین 2.5 تا 7 سال، قابلیت استفاده در منازل، اتاق کودک، مهدها و آتلیه های عکاسی کودک را دارد . این مبل ها بدون دسته برای آزادی بیشتر کودک حین استفاده طراحی شده اند و قابلیت چیدمان ردیفی در مهدهای کودک را داراست.

مبلمان نیلپر
مبل کودک
مبلمان نیلپر

صندلی کودک مدل FD343

مبل های بین بگ (BeanBag) امروزه نقش پررنگی در نشستن ایفا می نمایند. این گونه نشیمن ها به اشکال مختلف دوخته شده و توسط دانه های  استایروفوم (یونولیت) پر می شود. و به لحاظ قیمتی از مبل های دیگر ارزانتر و به سبب وزن سبک نسبت به حجم، قابلیت جابجایی در فضای خانه دارد و کودک می تواند هنگام تماشای تلویزیون و کارتون آن را در منزل جابجا کند . این مبل کوچک با پارچه های پلی استر ضد آب و لک و ضد خش در 6رنگ آبی، نارنجی، قرمز، زرد و سبز صورتی عرضه می گردد.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر این گروه می توانید به وبسایت گروه مبلمان نیلپر مراجعه کنید. 

نویسنده: گروه مبلمان نیلپر | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sndekorisa در تاریخ 10 اسفند 1395
اگر میخواهید اتاق فرزندتون رو اصولی و خلاقانه بچینید، قبل از هر کاری با کارشناسان دکوریسا، رایگان! مشورت کنید: 021-66577515 0919-0755457 www.dekorisa.com تیم پرحوصله و با سلیقه دکوریسا در ساعات اداری از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی تمام شما عزیزان خواهد بود!

ثبت دیدگاه