Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل پر نور و دلباز شیوا در شیراز

فضاهای مسکونی: حضور نور در خانه نعمت است، گرما و انرژی که از آفتاب مستقیم روی مبلمان و وسایل خانه می نشیند، دلنشینی خانه را بیشتر می کند. هر روز بنشینید و گیاهانی را ببینید که از این نور لذت می برند و روز به روز بزرگ می شوند، خانه آرامترین مکان دنیا است.خوشا شیراز و وصف بی مثالش! دکوراسیون خانه خانم شیوا کرم پور را در شهر شیراز دنبال کنید. جایی که تمام ویژگی های خانه ای گرم و دلچسب را به چشم می بینید.

 اولین تغییری که در دکوراسیون خانه صورت گرفته، رنگ دیوارهاست. پیش از آن یکی از دیوارها به رنگ تیره بوده که هماهنگی سخت تری با مبلمان و وسایل خانه داشته است. با دیوار روشن رنگ بیشتری می توان در فضای خانه استفاده کرد از کوسن گرفته تا فرش.

کی پلاس

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

حضور گیاهان و چوب در دکوراسیون خانه

علاقه شیوا به گل و گیاه در خانه کاملا مشهود است و شاید دلیل آن در بچگی او باشد چرا که پدر او در زمینه گل و گیاه فعالیت داشته است. “همیشه سعی می کنم هواشون رو داشته باشم!" خانه جنوبی و آفتابگیر او، نور بسیار خوبی دارد و برای گیاهان مناسب است. " دوست دارم چوب و گل و گیاه به عنوان حضوری از طبیعت در خانه باشد."

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، مطلب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون اتاق نشیمن را بخوانید!

فروزان رحمانی
دکوراسیون چوبی منزلی در شیراز
فروزان رحمانی

سبک در دکوراسیون نشیمن خانه شیراز

فضای نشیمن و مقابل تلویزیون را با دقت نگاه کنید؛ متوجه ظرافتی که در انتخاب دکوراسیون و اجزای آن وجود داشته است می شوید! میز تلویزیون ساده چوبی که به علت علاقه خانم کرم پور به چوب بوده است، نشان از راحتی انتخاب آنهاست. مبلمان این خانه که از فروشگاه نشیمن شیراز و همینطور ایکیا خریداری شده است، سادگی و شیک بودن را به خوبی نشان می دهند.

فروزان رحمانی
دکوراسیون چوبی نشیمن
فروزان رحمانی

یک سمت نشیمن، مبل چوبی دو نفره ای وجود دارد که روی آن پارچه کتانی انداخته شده است چون رنگ قرمز تند آن خسته کننده شده بود و نیاز به تنوع بود. با در نظر گرفتن علاقه خانم کرم پور به رنگ در خانه، گلیم و کوسن های رنگی، مسئول تنوع دادن و رنگ بخشیدن به این فضا هستند. گلدان زیبای بنجامین ابلق با حساسیت بالایی که دارد، کاملا گویای رسیدگی و توجه خانم خانه به دکوراسیون منزل است.

شما هم می توانید درختچه های زینتی مناسب آپارتمان را به دکوراسیون خانه خود وارد کنید!

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

" کنار هم قرار گیری سبک سنتی و کلاسیک را دوست دارم." در ادامه این عقیده می بینید که هم نشینی مبلمان مدرن در کنار اجزای سنتی فضای جذابی را خلق کرده است. اجزایی مانند گردسوز، چرتکه قدیمی، هاون و ظروف برنجی طوری کنار تکنولوژی جدید قرار گرفته اند، که گویی از اول با هم بوده اند!

سیم و وسایل اضافی که همیشه آواره اند و ممکن است نظم فضای شما را بر هم بزنند، درون سبد و صندوقچه های حصیری زیر میز تلویزیون جمع شده اند! و حالا خبری از ریخت و پاش های هر روزه نیست!

پیشنهاد چیدانه به شما این است که با ایده هایی جذاب حصیر را در دکوراسیون داخلی بکار ببرید!

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

گیاه حسن یوسفی که روی میز چوبی می بینید، با برگهای زیبای خود انرژی خوبی به فضای نشیمن داده است. تعدادی ظروف قدیمی، بشقاب های سرامیکی و کاسه حصیری مجموعه جذابی در دکوراسیون نشیمن ایجاد کرده است. قالیچه زیبای سنتی هم که حرفی برای گفتن نمی گذارد!

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

سنت در دکوراسیون غذاخوری خانه شیراز

رومیزی روی میز غذاخوری که از بازار وکیل تهیه شده است، سنت محض است! میز چوبی با میز و نیمکت مخملی به رنگ تیره ترکیبی هماهنگ با دکوراسیون خانه دارند. ظروف چوبی با رنگ روشنی را روی میز می بینید که نشان از حضور چوب در بخشهای مختلف خانه است. اجزای بخش غذا خوری از قوانین دکوراسیون خانه تبعیت کرده اند و حس فضایی مشترکی را به شما القا می کنند.

فروزان رحمانی
دکوراسیون داخلی نشیمن با گل و گیاه
فروزان رحمانی

یکی دیگر از فضاهای جذاب و انرژی بخش خانه شیوا، فضای کوچکی است که مختص کتابخوانی و نوشیدن چایی گرم است. مبلمانی که برای فضای مطالعه انتخاب شده هم از مبلمان فضای نشیمن خانه است و بر روی آنها نیز از گلیم کوچک و کوسن های مختلفی استفاده شده است. با وجود نور زیاد در خانه، پرده های تیره می توانند میزان نور مناسب را فیلتر کنند.

22 ایده جذاب برای کتابخوان ها، شما را پر از خلاقیت می کند!

“وسایل چوبی را خیلی دوست دارم، خصوصا چوب روشن و چوب روس! این نوع چوب به علت روشنی حالت گرم و خوبی به خانه می دهد." پوتوس رونده روی میز و گلدان های بزرگ این فضا شما را به اعماق کتابی که می خوانید فرو می برند! 

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

المانی که جذابیت این فضا را چند برابر کرده است، مجله هاست! چوب لباس های چوبی که روی پایه فلزی قرار دارند، این بار مجله های متنوعی را آویزان کرده اند و خبری از لباس روی آنها نیست! این ایده خلاقانه را چگونه باید تحسین کرد؟!

فروزان رحمانی
طراحی کتابخانه خانگی
فروزان رحمانی

نقش کتاب و مجله در دکوراسیون خانه

کمی که به جزییات خانه شیوا دقت کنید، خواهید دید که کتاب و به معنای کلی مطالعه جایگاه مهمی در دکوراسیون خانه دارد. در کنار اوپن آشپزخانه آویزی متفاوت برای کتاب و مجلات روی دیوار نصب شده که انتخاب بسیار خوبی برای جایگیری آنهاست. قفسه چوبی ساده ای در بخش زیرین آن می بینید که کتابهای زیادی را در خود جای داده است. میز و صندلی فلزی مدرنی هم در کنار قفسه دکوراسیون وجود دارد، در حال خواندن کتاب مورد علاقه خوردن وعده غذایی هم خالی از لطف نیست!

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

کفپوش لمینت هم حضوری از چوب در فضای داخلی منزل است. این عکس را با دقت ببینید، بله باز هم جایگاه جدیدی برای مجله و کتاب، زنبیل خرید حصیری! قالیچه های سنتی هم نشانی از سبک سنتی دکوراسیون خانه است. در هر گوشه این خانه المانی خاص نشسته است تا توجه شما را جلب کند!

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

در کنج اتاق نشیمن، شومینه ای را می بینید که غرق نور است، طاقچه روی آن پر است از وسایل و تزییناتی که قطعا داستانی پشت آنهاست. یکی از این وسایل یک آجر است. “قبل از رنگ کردن دیوارها می خواستیم آن را آجر کنیم، ولی چون فضا را کوچک می کرد انجام نشد. فرم آجر را دوست دارم و شاید به دلیل یادی از انتخاب به سر انجام نرسیده است که آن را استفاده کردم."

اگر فکر می کنید که چگونه آجر را به دکوراسیون داخلی خانه وارد کنیم، ما به شما می گوییم!

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

ظروف مسی و برنجی را می بینید که وسایلی را درون خود به همراه دارند. از آنجایی که شیوا کرم پور هنر نقاشی را خوب می شناسد و انجام می دهد، قلموهای گوناگونی در این ظروف وجود دارد. گیاه و گلدان های زیبا هم که از اجزای جدانشدنی هر فضا است.

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

نورپردازی در طراحی خانه شیراز

یکی دیگر از جذابیت های خانه شیراز نوع استفاده از روشنایی در دکوراسیون منزل است. رشته های نوری از مرکز سقف به شکل شعاعی به نقطه های مختلف خانه کشیده شده است. سیم هایی ساده یا لامپ هایی ساده تر بدون تزیینات تجمل گرایانه تنها به وظیفه خود عمل کرده و هر بخش از خانه را نورپردازی می کنند.

فروزان رحمانی
خانه خانم شیوا کرم پور شیراز
فروزان رحمانی

با اینکه فضای آشپزخانه تغییر چندانی نداشته و دارای ظاهری مدرن است، ولی نظم و سادگی که در آن دیده می شود هیچ تناقضی با دکوراسیون خانه ندارد. لوسترهای مینیمال درون قاب چوبی کابینت اوپن قرار دارند و نور خوبی را برای آشپزخانه تامین می کند.

اگر در مورد نحوه استفاده از سبک های دکوراسیون در متزل خود دچار تردید هستید، می توانید پرسش های خود را در بخش مشاوره دکوراسیون مطرح کنید و بهترین انتخاب را برای خانه داشته باشید!

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: فروزان رحمانی | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران
Armita در تاریخ 15 شهریور 1395
ممنون از گزارش خوبتون. اگر اشتباه نکرده باشم این همان منزل آبی است که دکوراسیون آن اندکی تفاوت پیدا کرده .

ثبت دیدگاه