Chidaneh.com placeholder image

14 راه حل عالی برای نظم دهی به فضاها!

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: برای سال‌ها کشوها جاهای مشخصی در خانه‌ها داشتند. آن‌ها با وسایل مختلف در آشپزخانه، لباس‌ها و پولیورها در اتاق خواب، و خودکارها و کاغذها در اتاق کار پر می شدند. اما طراحان کم‌کم متوجه انعطاف‌پذیری این عنصر طراحی شدند. هیچ‌‌چیز بهتر از یک کشوی در دسترس برای سامان‌دادن به وسایل زندگی نیست. در این مطلب به چند ایده جالب در استفاده از کشوها و طبقات اشاره می کنیم.

 

تابلو فرش ریحان

راه‌پله باریک این خانه فضای هوش‌مندانه‌ای را برای نگهداری از وسایل فراهم کرده است: دو قسمت از این پله به صورت دراور کشویی طراحی شده است تا جایی مناسب برای نگهداری از کفش‌ها فراهم کند.

 

از نظم‌دادن به تلفن‌ها، تبلت‌ها، و لپ‌تاپ‌ها در حال شارژ خسته شده‌اید؟ یک سه‌راهی در داخل یک کشو قرار دهید و از آن به‌عنوان محل شارژ وسایل الکترونیکی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که این کشو از کشوهای معمولی کوچک‌تر است و فضای کافی برای قرارگرفتن سیم سه‌راهی در خود دارد.

 

از خوردنی ها در طراحی استفاده کنید: ماکارونی و حبوبات خود را از طریق یک دراور شیشه‌ای نمایش دهید. خوردنی ها رنگ‌های مختلفی دارند (غلات قرمز و پاستای اسفناجی) و به همین دلیل ظاهر زیبایی به کشوها می دهند.

 

به‌جای این‌که هر بار که می خواهید لباسی را اتو بزنید برای درآوردن میز اتو از کمد دچار مشکل شوید از مدل تاشوی آن در داخل یک کشو استفاده کنید.

 

حتی سگ‌ها هم از یک فضای غذاخوری مخصوص به خود قدردانی می کنند. کاسه های آن‌ها را از کف زمین جمع کنید و آن‌ها را در داخل دراورها بگذارید.

 

دوست ندارید حوله‌ها را در حمام یا روی صندلی ها خشک کنید؟ این کشوها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می توانید از آن‌ها برای خشک‌کردن حوله‌ها استفاده کنید. هوا به‌راحتی از داخل آن‌ها عبور می کند و حوله شما پیش از آن‌که به آن‌ نیاز داشته باشید خشک شده‌ است.

 

لباس‌ها، ملحفه‌ها، و پادریها را در کشوهای زیر تخت‌خواب‌ها نگه‌داری کنید. این نوع تخت‌خواب‌ها در فضاهای بسیار کوچک که جای کافی برای قراردادن کمد لباس را ندارند بسیار مناسب‌اند.

 

اگر می خواهید از هر فضایی در آشپزخانه استفاده کنید از فضای زیر کابینت‌ها بهره ببرید. استفاده از این کشو‌های موجود در زیر کابینت‌ها از کشوهای دیگر سخت‌تر است اما می توانید سینی ها یا ورقه های کیک پزی را در آن ها نگه داری کنید.

 

راهروی ورودی را تمیز کنید و لباس‌های بیرون خود را در کشوها مخفی کنید. در عکس بالا لباس‌های زیادی در کشوهای موجود در فضای راه‌پله مخفی شده‌اند.

 

به‌جای استفاده از یک نردبان برای دسترسی به طبقه دوم اتاق‌های کودکان از دراورهای هوش‌مندانه‌ای استفاده کنید که نقش یک راه‌پله را نیز بازی می کنند.

 

به فضاهای بیش‌تری برای مهمانان نیاز دارید؟ یک تخت‌خواب در دراوری قرار دهید که در زیر نشیمن زیر پنجره قرار دارد و هر گاه نیاز بود آن را بیرون بکشید و از آن استفاده کنید.

 

لوله‌های زیر سینک آشپزخانه تمیزکردن این فضا را معمولا سخت و دشوار می کنند. این کشوها که دارای سبدهای U شکل است متناسب با لوله‌ها طراحی شده است و  به همین دلیل می توانید به‌راحتی به اسپری ها، اسفنج‌ها، و مسواک‌های مخصوص تمیزکاری دسترسی پیدا کنید.

 

نشیمن‌های کنار پنجره موجود در آشپزخانه نه تنها فضای راحتی برای نشستن هستند، بلکه می توان از فضای زیرین آن‌ها برای مخفی کردن وسایل آشپزخانه استفاده کرد.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 14 اسفند 1392
ایده های خیلی جالبین ولی بعضی هاشون با فضاهای اپارتمانی کوچک مخصوصا در تهران سنخیتی ندارد. بازم ممنون
avina در تاریخ 27 اسفند 1392
خیلی خیلی جاب بود مخصوصا اتاقی که چهار تخت با روکش آبی داشت
nazanin kd در تاریخ 02 تیر 1393
من عاشق این میز ونیمکت غذاخوری توی آشپزخونه شدم.

ثبت دیدگاه