Chidaneh.com placeholder image

طراح داخلی خوب کیست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مبانی طراحی داخلی: چگونه فضای زندگی خود را تبدیل به خانه‌ای واقعی بکنیم؟ اگر خانه ما به خوبی طراحی شده باشد ما زندگی بهتر و آرام‌تری خواهیم داشت. هر خانواده‌ای دوست دارد تا فضای زندگی‌اش را زیبا و جذاب کند. طراحی داخلی فضای خانه را وارد سطح جدیدتری می‌کند و چیزی فراتر از زیبایی‌شناسی است. طراحی داخلی یعنی پیدا کردن راه‌حل‌های مختلف و نوآوری‌ها و در عین حال ایجاد فضایی امن و سالم در خانه. طراحی داخلی حال ساکنان را خوب می‌کند و کیفیت زندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. طراحی داخلی از اهمیت شایانی برخوردار است و مفهومی است که در میان انسان و فضای پیرامونش شکل می‌گیرد. طراحی داخلی هم می‌تواند کاربردی باشد و هم از مفاهیم و شیوه‌های نوآورانه برای تقویت ارزش‌های سبک زندگی که دائما در حال تغییر است استفاده کند. تفکر و تمرین دائمی در این موضوع چشم و دست طراحان داخلی را تقویت می‌کند و مفاهیم طراحی را گسترش می‌دهد.

دکوراسیون

سرویس خواب بالسا

اگر دوست دارید در این عرصه فعالیت کنید باید بدانید که، طراحی داخلی قوانینی دارد که پیروی از آن‌ها برای هر طراح و دکوراتور داخلی الزامی است:

1.    استفاده از فضا: وقتی به مکان‌ها فکر می‌کنید سعی کنید قابلیت‌ استفاده از آن‌ها را افزایش دهید. این وظیفه شماست که ارزش یک مکان را گسترش دهید و هر چه این کار را بهتر و بیش‌تر انجام دهید طراح داخلی موفق‌تری خواهید بود. البته این کار به خود مکانی که آن را طراحی می‌کنید نیز بستگی دارد.

2.      خلاقیت: خلاقیت از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند. شما طراحی خود را بر اساس فضا انجام می‌دهید. طراح بودن فقط به معنی داشتن چند ایده مشخص نیست. شما باید خلاق باشید.

3.    به روز بودن: همیشه سعی کنید به‌ روز باشید. ایده‌های مختلف را بر اساس نیازهایتان دائما مورد مطالعه قرار دهید تا در آگاهی از آخرین گرایش‌ها و ایده‌ها به شما کمک کند.

4.    از مرزها و محدودیت‌ها گذر کنید: همیشه نوآور و پیشرو باشید. این کار شما را تبدیل به یک طراح موفق می‌کند.

دکوراسیون هال

5.     تمرکز: همیشه بر روی کار خود تمرکز کنید. زیباشدن یک خانه کاملا به شما بستگی دارد پس این وظیفه شما است تا کارتان را به درستی انجام دهید.

6.    ذهن باز: سعی کنید ذهن بازی داشته باشید. پذیرای ایده‌های جدید باشید و فقط بر اساس چارچوب‌های فکری خود کار نکنید.

7.   رضایت از خود: در طول کار به رضایت شخصی خود نیز توجه کنید. اگر از کار خود لذت نبرید نتیجه آن احتمالا ضعیف و بیهوده خواهد بود.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: تقسیم فضایی ، روش ها و ابزار آن در معماری داخلی
مبانی طراحی در دکوراسیون داخلی منزل
مراحل طراحی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون ، طراحی و معماری داخلی ، تفاوت در چیست؟

منبع: elledecor | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 04 خرداد 1393
واقعا این نکاتی که گفتید اگر همه با هم باشن یک فکر و خلاقیت خوب ایجاد میشه
پوریا در تاریخ 05 خرداد 1393
به نظر من طراح خوب کسیه که بتونه سلیقه آدم رو درک کنه وبتونه پیاده کنه
aliafshar.design_1890 در تاریخ 06 خرداد 1393
به نظر من طراح خوب اونه که بتونه طرح خودش رو خوب توجیه کنه
Tarane در تاریخ 07 خرداد 1393
اگر مطلبی هم در مورد بهترین کتاب های این حوزه بزارین، خیلی خووب میشه.

ثبت دیدگاه