Chidaneh.com placeholder image

بهترین چیدمان مبلمان برای دکوراسیون شما کدام است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: فضای نشیمن یکی از پرطرفدارترین فضاها در هر دکوراسیونی محسوب می شود، که بسته به نوع پلان فضایی و استفاده از آن به روش های گوناگونی می توانید آن را بچیند، اما این که کدام چیدمان مبلمان برای فضای نشیم شما بهتر است موضوعی است که امروز در چیدانه به بررسی آن می پردازیم، پس با این مطلب همراه باشید تا با هم بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون را بشناسیم با ما همراه باشید.  

گروه طراحی گرین دیزاین
مبل چرم راحتی در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی
گروه طراحی گرین دیزاین

تابلو فرش ریحان

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس عملکرد

برای چیدمان مبلمان خود درنظر بگیرید که چگونه از اتاق نشیمنتان استفاده می کنید، آیا این نشیمن حکم اتاق تلویزیون و یا نشیمن خصوصی شما را دارد و یا به عنوان نشیمن مهمان از آن استفاده می کنید. بنابراین با توجه به این فاکتورها می توانید چیدمان مبلمان نشیمنتان را تعیین کنید و ظاهر دکوراسیون خود را منحصر به فرد نمایید. 

[[nid:57161]]

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس نقطه کانونی 

فضای نشیمن خصوصی غالبا حول یک نقطه ی کانونی مانند شومینه و یا تلویزیون شکل می گیرد،بنابراین اگر شما قصد تماشای تلویزیون و یا گرم شدن کنار شومینه را دارید باید فاصله ی مناسب را از آن ها حفظ نمایید. به طور مثال فاصله ایده آل بین مجموعه مبلمان و تلویزیون سه برابر اندازه صفحه نمایش شما است.

آباژور خانه نور
آباژور متناسب با رنگ دکوراسیون منزل
آباژور خانه نور

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس اولویت

در هنگام چیدمان مبلمان نشیمنتان توجه نمایید که ابتدا ازمبل بزرگتر شروع کنید و محل آن را تعیین کنید، سپس مبل های تکی را به تناسب فضا و نقاط کانونی در اطراف آن بچنید. توجه داشته باشید که از چسباندن مبلمان به دیوارها خودداری نمایید. 

سهراب رفعت
دکوراسیون داخلی ویلای فردوس
سهراب رفعت

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس تقارن

چیدمان متقارن مبلمان بهترین ایده برای اتاق نشیمن مهمان محسوب می شود، چرا که نظم و ترتیب خاصی را به فضای دکوراسیون ما می بخشد و ظاهر فضای شما را منحصر به فرد تر می نماید. 

گروه مبلمان یاتاش
مبلمان ال در دکوراسیون نشیمن
گروه مبلمان یاتاش

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس عبور و مرور

یکی از مهمترین مواردی که باید چیدمان مبلمان آن را در نظر بگیرید عبور و مرور است. توجه داشته باشید که همواره مسیر دسترسی و عبور را در فضای نشیمن تان باز نگه دارید، برای این منظور مبل های بزرگ تر را به سمت دیوار قرار دهید و مبل های تک را در اطراف ان به صورت پراکنده تر بچینید.

حدیث حقیقت
طراحی داخلی نشیمن
حدیث حقیقت

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس تنوع

تغییر در اندازه، فرم و یا رنگ هر قطعه از مبل شما می تواند ظاهر مدرن تری به فضای دکوراسیون داخلی شما ببخشد، کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و چیدمان مبلمان خود را تغییر دهید و ظاهر دکوراسیون نشیمنتان را با این روش متحول کنید. 

مبلمان آرامیس
مبلمان خاص دردکوراسیون نشیمن
مبلمان آرامیس

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس راحتی

در هر چیدمانی راحتی و آسایش اولویت محسوب می شود. پس علاوه بر انتخاب مبلمان راحت برای دکوراسیونتان توجه داشتید که نوع چیدمان مبلمان تان نیز صدمه ای به آسایش و آرامش شما در خانه تان وارد نکند. 

شرکت معماری دکوکو
نورپردازی داخلی
شرکت معماری دکوکو

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس گردش

در چیدمان مبلمان اتاق غذاخوریتان حتما فضایی را برای گردش در نظر بگیرید این فضای گردش باید حداقل 120cm بین لبه میز و نزدیکترین دیوار باید باشد. پس در چیدمان مبلمان خود حتما فضایی را برای گردش و عبور و مرور راحت تر در نظر بگیرید.

ابوالفضل جهان مهین
ترکیب رنگها در دکوراسیون نشیمن
ابوالفضل جهان مهین

چیدمان مبلمان در دکوراسیون براساس پلان 

آنچه که در چیدمان مبلمان شما از همه ی موارد مهم تر است پلان بندی است. برای داشتن بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون باید ابتدا پلان خانه ی خود را در نظر بگیرید و سپس بر مبنای پلان مذکور مبلمان خود را انتخاب و نسبت به چیدمانآن اقدام نمایید. 

حالا شما بگویید چه ایده هایی برای چیدمان مبلمان دکوراسیون نشیمن و پذیرایی خود به کار برده اید؟ برای نمایش دکوراسیون خلاقانه خانه خود می توانید با تحریریه چیدانه همکاری کنید و تصاویر زیبای خانه خود را به نمایش بگذارید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه