Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه شیوا و مسعود با طعم گل‌گلی‌ها

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: به خانه‌اش که وارد شدم، طعم شادی را زیر زبانم مزه‌مزه کردم. رنگ بود و لطافت که از در و دیوار خانه‌اش می‌بارید. یک مکعب مستطیل زیبا که اول تا آخرش حرفی مشترک را با زبان‌های گوناگون به نمایش گذاشته بود. از خانه‌ای حرف می‌زنم که صاحبانش با جان و دل‌شان آن را چیده و زندگی بخشیده‌اند. شیوا و مسعود، زوج جوانی که چندی بیشتر از ازدواج‌شان نمی‌گذرد، آشیانه‌ای برای خود ساخته‌اند که انرژی و شوق زندگی در آن موج می‌زند و این را نه‌تنها وامدار دل بزرگ و مهربان خود، بلکه مدیون خوش‌سلیقگی و عشق‌شان به زندگی در کنار هم هستند.

مبلمان آفر

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

سرویس خواب بالسا

زندگی مسالمت‌آمیز فضاها در یک فضا

سالن خانه شیوا و مسعود با چیدمان مناسبی که آنها انتخاب کرده‌اند هم نشیمن است، هم غذاخوری و هم فضای تماشای تلویزیون.

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

تعداد و اندازه مبل‌ها طوری در نظر گرفته شده که هم فضا را هوشمندانه پر کرده و هم مانعی برای عبور و مرور نیستند.

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

میز تلویزیون در بهترین جای ممکن این فضا قرار گرفته است. ابعاد تک‌تک اجزای این خانه طوری انتخاب شده که گویی سفارشی برای همین خانه ساخته شده‌اند. در بالای میز تلویزیون قاب عکس‌های خانوادگی نصب شده‌اند؛ انتخاب زیبایی که از نگاه کردن به آن سیر نمی‌شدم.

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

در بخش دیگر سالن میز کنسول و آینه شیکی قرار گرفته است که در عین سادگی مرا به دنیای سیندرلا و زیبای خفته می‌برد. منحنی زیبای پایه‌ها و شکل بیضی آینه دقیقا متعلق به همان قصه‌هایی است که کودکی دخترانه‌ام را با آنها گذراندم.

سوده حاجی کرم
آشپزخانه چوبی
سوده حاجی کرم

میز و صندلی ناهارخوری نیز در مکان مناسبی که بهترین دسترسی به آشپزخانه را دارد و به طور همزمان گوشه دنج سالن است جا گرفته است. تشکچه‌های چهل‌تکه‌دوزی شده روی نشیمنگاه صندلی‌ها از همان زیر میز چشمک می‌زنند؛ بهترین انتخاب که بافت را برای این فضا به ارمغان می‌آورد.

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

اکسسوری‌های کوچک زندگی‌بخش آشپزخانه

بسیاری از مواقع تصور می‌کنیم وقتی در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنیم چون تغییر یک‌سری اجزای اصلی ممکن نیست، محدودیم ولی شیوا با سلیقه و ابتکار خود در فضایی که دستش برای بعضی از تغییرات بسته بود، با وسایل کوچک و زیبایش چنان رنگ و تنوعی بخشیده است که آدم را به حیرت وامی‌دارد. تزیینات روی دیوار بالای سینک آنقدر چشم‌نوازند که مطمئنم ظرف شستن را به کاری مطبوع تبدیل کرده‌اند.

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

اتاق خواب زیبای خفته

گل‌گلی‌های اتاق خواب که پیش از این اثرشان را در تشکچه صندلی‌های غذاخوری دیده بودم، یک نمایش زیبا به راه انداخته‌اند که با وجود تکرارشان در پرده و روتختی و فرش، اصلا حس شلوغی را منتقل نمی‌کنند. انتخاب ترکیب رنگ و مقیاس گل‌ها در این اتفاق بی‌تأثیر نبوده است.

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

میز توالت، آباژور، اکسسوری‌های روی دیوار و هرآنچه در این فضا وجود دارد، از نگاه زیبا و رنگی‌رنگی صاحبخانه به زندگی حکایت می‌کند.

سوده حاجی کرم
خانه صورتی
سوده حاجی کرم

برای دیدن عکس های بیشتری از این خانه صورتی زیبا و خانه ایرانی جذاب دیگر می توانید به پروفایل عکاسان ما در اهالی فن چیدانه سر بزنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه افشاریان | عکاس: سوده حاجی کرم

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه