Chidaneh.com placeholder image

10 عادت افراد منظم قبل از خواب!

طبقه بندی و نظم دهی: افراد منظم در زندگی خود قوانین و اصول منظمی دارند که همین نکته باعث می شود تا حد زیادی به کارها و علایق خود در زندگی برسند. همین افراد منظم بعد از یک روز خسته کننده خود را وادار به کارهایی می کنند که شاید برای خیلی افراد به نظر غیر ضروری برسد؛ کارهایی که باید قبل از رفتن به خواب انجام شود. حالا متوجه می شوید که برای این افراد کارهای زیادی در برنامه روزانه وجود دارد. چیدانه کارهایی را برای شما معرفی می کند که اگر آنها را در برنامه شبانه خود قرار دهید، فردا روزی موفق تر و بدون شلوغی خواهید داشت:

مبلمان آفر
مبلمان راحتی ست آفر
مبلمان آفر

گروه معماری اشکان اذانی

1- نشیمن خانه خود را مرتب کنید.

بسیار ساده است: هرچیزی که شب در اتاق نشیمن باقی می ماند را سر جای خود قرار دهید. پتو و کوسن هایی که بر زمین افتاده اند را روی مبلمان بگذارید. زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید از مرتب بودن و آرامش نشیمن لذت می برید و روز را با درست شروع می کنید.

تفکرهای مزاحم نظم منزل را به هم می زنند، آنها را از خود دور کنید!

سنگ آروین
سنگ اپن آشپزخانه
سنگ آروین

2- سطوح پر کارکرد را تمیز کنید.

در هر خانه ای یک میز وجود دارد که به اندازه تمام سطوح خانه فعالیت می کند و بار به دوش خود می کشد! این سطح همیشه پر از وسایل ریز و خرت و پرت هایی است که از هر گوشه خانه آنجا حمع می شوند. این سطح پر کارکرد ممکن است کابینت، کانتر، میز تحریر و یا میز ناهار خوری باشد که وسایل زیادی روی آن دیده می شود. فراموش نکنید که قبل از خواب روی این میز را مرتب کنید تا به جز لوازم ضروری چیز دیگری دیده نشود.

[[nid:60806]]

3- کارهای نیمه کاره منزل را تمام کنید.

در پایان یک روز کاری شاید انرژی کمتری برای برخی از کارهای خانه وجود داشته باشد ولی این نکته را فراموش نکنید که کارهای نیمه کاره خود را به پایان برسانید. آشپزخانه را در اولویت قرار دهید، خالی کردن سینک ظرفشویی و بیرون بردن زباله ها از جمله کارهایی است که به هیچ وجه نباید پشت گوش بیفتد. تصور کنید صبح با برنامه روزانه شلوغ از خواب بیدار شوید و با آشپزخانه ای شلوغ و کثیف روبرو شوید!

4- وسایل و کیف روز بعد خود را آماده کنید.

کسی نمی تواند از عجله و دیر شدن های صبح زود را انکار کند. بهتر است شب قبل از خواب با توجه به کار و فعالیت روز بعد، وسایل و کیف خود را آماده کنید. اگر صبح زود به باشگاه ورزشی می روید، فرزند خود را به مدرسه می فرستید و یا به محل کار می روید، آنچه نیاز دارید را درون کیف قرار دهید. حتی اگر صبح خواب هم بمانید، استرس به شما وارد نمی شود.

گروه مبلمان یاتاش
سرویس خواب خوب کدام است؟
گروه مبلمان یاتاش

5- هیچ وسیله ای روی زمین باقی نماند.

تا به حال چند بار زمانی که نیمه شب برای خوردن آب به آشپزخانه می روید و چشمانتان نیمه باز است، پای شما به وسیله ای گیر کرده و در حال افتادن بوده اید؟ برای اینکه دیگر این صحنه را تجربه نکنید، قبل از خواب مطمئن شوید هیچ شیء و وسیله اضافه ای روی زمین و خصوصا در مسیر های رفت و آمدی خانه وجود نداشته باشد. حتی یک صندلی هم در مسیر خود باقی نگذارید، در تاریکی دیده نمی شود!

[[nid:14330]]

6- لباس های تمیز را در کمد و کشو قرار دهید.

به جای آنکه لباس های شسته و تا شده خود را روی صندلی اتاق خواب تلنبار کنید، همت کرده و آنها را جزء کارهای هر شب قبل از خواب در کمد و کشوها قرار دهید.

اگر فضای کمی دارید، می توانید با جالباسی پشت دری اتاق خواب کوچک خود را مرتب کنید!

7- لباس های کثیف را درون سبد جمع کنید.

خیلی از افرادی که خسته از کار به خانه بر می گردند، بعد از اینکه لباسهای خود را عوض می کنند بدون هیچ زحمتی آنها را روی زمین به حال خود رها می می کنند. ولی بهتر است شما این کار را نکنید! سبدی در گوشه ای از اتاق خواب یا هر فضای دیگری قرار دهید تا لباس های کثیفی که باید شسته شوند را درون سبد جمع آوری کنید.

8- لباس فردای خود را آماده می کنند.

چه فردا سر کار می روید و یا باشگاه، لباس خود را آماده کنید. خیلی بد است صبح زود به فکر بیفتید گه چیزی برای پوشیدن ندارید! اگر لباس اتو لازم دارند حتما شب قبل از خواب آنها را اتوکشی کرده و بر روی چوب لباسی، صندلی و یا درب کمد آویزان کنید.

این مطلب را پیشنداد می کنیم: 8 ترفند برای داشتن لباس های بدون چروک!

9- برنامه فردا را یادداشت کنید.

خیلی از افراد شب ها در حالی که به خواب می روند، برنامه روز بعد خود را مرور می کنند. با دانستن دقیق کارهایی که باید انجام داد، زمان بندی بهتر انجام شده و استرس کمتری برای انجام امور باقی می ماند.

10- از تکنولوژی در اتاق خواب دوری کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که نباید تکنولوژی را به اتاق خواب خود ببرید. صدای دکمه های کیبورد و نور صفحه در شب آزار دهنده است و چشمانتان را اذیت می کند. افراد منظم کارهای مهمی را قبل از خواب انجام می دهند و یکی از آنها دور کردن وسایل تکنولوژیک از اتاق خواب است. کامپیوتر خود را خاموش کنید و گوشی همراه را در اتاقی دیگر به برق زده و شارژ کنید.

همیشه روش های متعدد و خوبی از جنبه های مختلف سبک بهتر زندگی وجود دارد. یکی از مهمترین آنها طبقه بندی و نظم دهی است. این بخش چیدانه را دنبال کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه