Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون حمام کوچک با 10 ترفند حرفه ای!

به قلم: تحریریه چیدانه

حمام: خانه های کوچک امروزی مجال داشتن خیلی از لوازم و وسایل را از ما گرفته است. در برخی موارد هم طراحی فضاهای مختلف داخلی را با چالش های بسیاری مواجه می کند. در این مطلب از چیدانه قصد داریم با شما ترفندهای طراحی فضاهای کوچکی همچون حمام و سرویس بهداشتی را با شما در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید تا ایده های دکوراسیون حمام کوچک را با شما بازگو کنیم. 

دکوراسیون حمام کوچک

چوب و هنر

1. دکوراسیون حمام کوچک با انتخاب وان کوچک

شاید به خاطر کوچک بودن فضای حمام تان خودتان را از داشتن یک وان دوست داشتنی محروم نکنید. کافی است متناسب با ابعاد و اندازه ی حمامتان یک وان کوچک و جمع و جور برای حمامتان انتخاب کنید و فضای کنار آن را شلف بزنید و به دکوراسیون حمام کوچک تان نظم و ترتیب بدهید.

طراحی و دکوراسیون حمام کوچک

2. استفاده از قناسی ها در طراحی حمام کوچک 

بیشتر فضاهای کوچک همراه با قناسی هستند. در دکوراسیون حمام کوچک، قناسی ها را نادیده نگیرید به سادگی می توانید از این کنج ها برای قرار دادن دوش و … استفاده کنید. حتی می توانید سایر جزییات فضای حمامتان مانند آینه و روشویی را مطابق با این نواقص طراحی کنید و طراحی منحصر به فردی در حمامتان داشته باشید. 

طراحی حمام کوچک

3. دکوراسیون حمام با استفاده از رنگ های روشن

با انتخاب رنگ های روشن برای هر فضایی می توانید آن را بزرگ تر از آن چه هست نشان دهید، برای دکوراسیون حمام کوچک تان رنگ های ملایم را انتخاب کنید تا ظاهر مرتب و بزرگ تری داشته باشد.

دکوراسیون حمام و  سرویس بهداشتی کوچک

4. انتخاب تزیینات ساده در طراحی حمام

وقتی فضای حمام تان کوچک است پس استفاده از کاشی کاری، تزیینات و رنگ های تند را برای آن باید فراموش کنید، هر چقدر فضای داخلی شما ساده تر باشد بزرگ تر جلوه خواهد کرد، چرا که شلوغ بودن فضای داخلی علاوه بر ایجاد اغتشاش بصری ظاهر فضای شما کوچک و گرفته تر می کند به خصوص اگر فضای شما از نور  کمی برخوردار باشد، بنابراین در دکوراسیون حمام کوچک تان سادگی را فراموش نکنید.

طراحی و دکوراسیون حمام کوچک

5. دکوراسیون حمام کوچک با استفاده از آینه 

شاید در نگاه اول طراحی و ایجاد یک حمام در چنین فضایی سخت و دشوار به نظر برسد، اما با کمی خلاقیت می توانید دکوراسیون حمام کوچک منحصر به فردی خلق کنید، کافی است با کمک یک آینه و دو برابر کردن نور این فضا را بزرگتر جلوه دهید و ظاهر خاصی به آن ببخشید و آن حمام وحشناک را تبدیل به یک حمام شیک و خاص کنید.  

حمام کوچک

6. استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون حمام

همان طور که در بندهای قبل گفته شد انتخاب رنگ های روشن سبب بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی شما می شود. اما اگر فضای حمام شما دارای قناسی است می توانید با انتخاب رنگ های تیره برای این فضا، این قناسی ها را پنهان کنید، اما توجه داشته باشید که این انتخاب رنگ تیره حتما باید با نورپردازی مناسب همراه باشد.

حمام و سرویس بهداشتی کوچک

7. استفاده از دیوار شیشه ای در حمام

وقتی فضای حمام شما کوچک است برای جدا کردن فضاهای مختلف مثل کابین دوش و…. بهتر است از دیوارهای شیشه ای استفاده کنید، این دیوارها فضای حمام شما را بزرگتر نشان می دهند و ظاهر خاص تری به دکوراسیون حمام کوچک شما می بخشند. 

دکوراسیون حمام کوچک

8. استفاده از شلف و قفسه ها در حمام

برای دکوراسیون حمام کوچک تان شلف ها و قفسه ها را فراموش نکنید، کافی است فضاهایی مانند کنار آینه ها و یا اطراف وان خود را شلف بزنید و تمام بخش های فضای حمام تان استفاده کنید و به لوازم و وسایل خود نظم و ترتیب ببخشید.

دکوراسیون حمام کوچک

9.استفاده از پرده حمام

با کمی خلاقیت می توانید فضای حمامتان را شخصی تر کنید، کافی است برای بخش هایی مثل دوش پرده ای در نظر بگیرید و فضای حمامتان راهمانند تصویر مختص به خودتان طراحی کنید. 

طراحی و دکوراسیون حمام کوچک

10. اضافه کردن جزییات خاص به دکوراسیون حمام

حتی کوچکترین حمام ها را می توانید تبدیل به یک به یک حمام لوکس و شیک کنید، کافی است به فضای اطراف حمام تان جزییات خاص اضافه کنید، اضافه کردن یک صندلی شیشه ای،چند دکوری کوچک می تواند در خاص شدن و لوکس تر شدن دکوراسیون حمام کوچک تان موثر باشد.  

نظرتان درباره ی این ایده ها چیست؟ آن ها را در دیدگاه های پایین همین مطلب یا بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما و کاربران دیگر در میان بگذارید. چنانچه به دنبال تجهیزات مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی خود هستید، پیشنهاد می کنم بخش لوازم و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی در اهالی فن چیدانه را از دست ندهید.

منبع: Houzz |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه