Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه‌ دو خواهر ایرانی در کویت، جلوه ای از روح زنانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: زیبایی در سادگی است! نسل امروز بیشتر طرفدار سبک مدرن در دکوراسیون است. این روزها اغلب جوانها خانههایی به سبک کلاسیک را تجملاتی، پر زرق و برق و ناخوشایند میدانند. اما زمانی که با نمونهای از سبک کلاسیک مواجه میشوید که با وجودی که سادگی سبک مدرن را ندارد ولی در طراحی آن از ابزارهای زیاد، اکسسوریهای پر زرق و برق و گچبریهای پر طمطراق استفاده نشده جالب به نظر میرسد.

طراحی داخلی خانه دو خواهر با لطافت زنانه

چوب و هنر

خانهای که میبینید مربوط به خانواده دو خواهر هنرمند است که ساکن کویت هستند. طراحی این خانه بر عهده دختر خانواده، فاطمه موسوی است. او فارغالتحصیل رشته معماری، دکوراتور و عکاس است. فریده موسوی، دختر دیگر خانواده کارشناس تغذیه است و به صورت حرفهای آشپزی میکند. این دو خواهر هنرمند در رابطه با روند طراحی این خانه مطابق با روحیات اعضای خانوادهشان میگویند. نقطه عطف طراحی این خانه حیاط سرپوشیدهاش است که خوراک تابستانهای گرم و خشک کویت است.

فاطمه موسوی
طراحی خانه ی در کویت
فاطمه موسوی

طراحی داخلی، ترکیبی از سبکهای کلاسیک و feminine است؛ یعنی با ذوق و سلیقه زنانه دیزاین شده. اگر بخواهم در یک جمله این سبک را توصیف کنم، میگویم شیک و ظریف با جلوهای از روح زنانه.

فاطمه موسوی
فرش ایرانی در خانه ای در کویت
فاطمه موسوی

بیشترین فضایی که در خانه از آن استفاده میکنیم طبقه همکف است که در این طبقه فضای نشیمن و غذاخوری خانوادگی قرار دارد. از طرفی به دلیل وسعت فضا توانستیم فضایی را هم برایمهمان در نظر بگیریم.

ورودی طبقه همکف به شکلی طراحی شده که تقریبا میتوان همه فضای خانه را با یک نگاه مشاهده کرد. به نظرم همین مساله صمیمت بیشتری در خانه ما ایجاد کرده است.

هیچ خانهای بدون فرش ایرانی تکمیل نمیشود. فرشهای دستباف ایرانی سرشار از ذوق و هنر هستند. با توجه به دکور خانه، فرش را با طیف رنگی ملایم انتخاب کردیم تا به سبک خانهمان بیاید و با وجود نقوش اصیل، روح ایرانی را به خانهمان تزریق کند.

فاطمه موسوی
دکوراسیون آشپزخانه خانه ای در کویت
فاطمه موسوی

" آشپزخانه ما بیرون از فضای خانه و داخل حیاط طراحی شده است. این فضا با یک حیاط کوچک و سرپوشیده به فضای داخلی وصل میشود. چون خواهرم فریده به آشپزی علاقه زیادی دارد و بیشتر وقت را آنجا می گذراند از نظر و ایده ی او برای طراحی حیاط و آشپزخانه استفاده شده است که البته از پدرم هم برای اجرای این بخش از خانه کمک گرفتیم.

فاطمه موسوی
طراحی خانه ی در کویت
فاطمه موسوی

سه رنگ اصلی که در طراحی خانه استفاده شده، Off white(یکی از تنالیتههای رنگ سفید) برای دیوار و پرده، صورتی چرک برای مبلمان و رنگهای براقی مثل طلایی برای اکسسوریهاست. هر سه طیف رنگی، روشن انتخاب شده؛ به دلیل اینکه هم فضا را دلبازتر و روشنتر نشان میدهد و هم اینکه کلیت خانه را شاد کرده و کسلکننده نیست؛ ضمن اینکه انرژی خوبی هم به مخاطب منتقل میکند. دلیل اصلی انتخاب این رنگها این است که ما زمان زیادی از روز را در خانه هستیم و نمیخواستیم با انتخابی اشتباه خانه، خسته کننده به نظر برسددر نهایت اینکه رنگها مطابق با احساس درونی ما انتخاب شده است.

فاطمه موسوی
طراحی خانه ی در کویت
فاطمه موسوی

چون رنگ دیوارها روشن است سعی شده با طرح گچبری ساده و کلاسیک، دیوارها در عین سادگی از یکنواختی خارج شود. این روزها بیشتر جوانها به سبکهای مدرن گرایش پیدا کردهاند و سبکهای پرزرق و برق کلاسیک را نمیپسندند؛ بنابراین سعی کردیم این را بگوییم که سبک کلاسیک فقط به معنای تزیینات و ابزارهای فراوان نیست بلکه میتواند با تزییناتی جزیی مثل گچبریهای ساده، مبلمانی کمابزار و. . .  هم زیبا به نظر برسد.

فاطمه موسوی
طراحی خانه ی در کویت
فاطمه موسوی

اکسسوری ‌و کتابها را از آنتیکفروشیهای ایران و انگلیس خریدهایم.

هیچ نوری جایگزین نور طبیعی نمیشود. همه اعضای خانواده ما عاشق نور طبیعی هستند. پارچه پرده را جوری انتخاب کردهایم تا نور طبیعی روز به راحتی وارد فضای خانه شود؛ ضمن اینکه در تابستانهای سوزان کویت از گرم شدن و ورود نور مستقیم آفتاب جلوگیری شود. پرده اصلی از جنس تافته و تور سفید زیر آن از جنس نانو است.

فاطمه موسوی
حیاط سرپوشیده خانه ای در کویت
فاطمه موسوی

دلیل اصلی سرپوشیده شدن قسمتی از حیاط، آب و هوای گرم کویت به خصوص در فصل گرماست. البته حسن دیگرش نزدیکی آن به آشپزخانه است که باعث شده حیاط به یک نشیمن خانوادگی کوچک تبدیل شود.

فاطمه موسوی
طراحی خانه ی در کویت
فاطمه موسوی

طراحی حیاط و گلخانه با دکور آشپزخانه هماهنگ است. میخواستیم بخش کوچکی از طبیعت را کنارمان داشته باشیم؛ به همین دلیل این فضا در نظر گرفته شد. البته اینجا در کنار همه نکات مثبتی که دارد ما را یاد حیاط خانه مادربزرگمان در ایران میاندازد.

فاطمه موسوی
طراحی خانه ی در کویت
فاطمه موسوی

بشقابهای روی دیوار یادگاریهایی از سفرهای مختلف است. بیشتر این بشقابها عتیقه و قدیمیاند؛ به همین دلیل نمیتوان از آنها استفاده کرد و در نتیجه بهترین کاربردشان دیوارکوبهایی دکوراتیو است.

سبک آشپزخانه Vintage است؛ یعنی از کابینتها و کاشیهای سبک قدیمی در طراحی آن استفاده شده است همچنین این سبک آشپزخانه با وسایل جانبی قدیمی و آنتیک دکور میشود. به دلیل اینکه کل خانواده ترکیب رنگهای روشن را میپسندیم برای کابینتها، کاشی و پرده هم رنگهای روشن انتخاب کردیم.

فاطمه موسوی
طراحی خانه ی در کویت
فاطمه موسوی

با استفاده از چمن مصنوعی و انتخاب گلهای گلخانهای فضایی صمیمی خلق شد. همچنین یک قناری داریم که با وجود آن، حس این فضا بسیار به طبیعت نزدیکتر میشود.

اگر دکوراسیون خانه شما هم به زیبایی و با سلیقه زیادی طراحی شده است پس باید بگوییم که وقت معرفی خانه شما به عنوان تور خانه گردی چیدانه است! منتظر عکسهای شما هستیم! تلگرام چیدانه 09388547140 

منبع: مجله ایده آل | نویسنده: شیرین کرمی | عکاس: فاطمه موسوی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه