Chidaneh.com placeholder image

خانه خود را شبیه سریال ها بچینید!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کلاسیک: سریال   Downton Abbey از جمله سریال هایی است که نه تنها برای داستان جذاب بلکه به دلیل درس‌های ارزشمند طراحی دکوراسیون داخلی و مناظر چشم نواز آن است که تماشاگر را پای صفحه تلویزیون می کشاند.

سرویس خواب بالسا

ساکنان downton abbey از بقیه ما کمی بهتر زندگی می کنند، اگرچه آنها به همان یک تلفن بسنده می کنند و به دلایلی از سنگ‌فرش‌کردن راه ماشین‌رو خودداری می کنند. با تمام این حرف‌ها، این فضایی که در یورک‌شایر به آن خانه می گویند بسیار جذاب است و مملو از ایده‌های طراحی است که  می توان از آن‌ها در طراحی خانه خود استفاده کرد.

1. یک میزبان خوب همیشه آمادگی پذیرایی از مهمانان سرزده را دارد. برای مواقعی که تعداد بیشتری از ظرفیت میز نهار خوریتان مهمان دارید، پیش بینی صندلی های اضافه را فراموش نکنید . می توانید در زمان هایی که نیاز نیست آنها را در انبار نگه دارید بسته به تعداد مهمان ها از آنها استفاده کنید.  

2. راهروی ورودی سالن فقط مکانی برای آویزان‌کردن پالتوها نیست، بنابراین در طراحی آن نهایت دقت را به خرج دهید. 

4. پایه‌های شبیه پای حیوانات کمی لغزنده و بی ثبات هستند. یک موکت حمام را پیش از استحمام در کف قرار دهید و یک دستگیره تزئینی برای بانوی خانه بخرید تا او ناگهان به درون وان پرتاب و دچار حادثه نشود.

5. پارچه‌های کتان جزئی جدایی ناپذیر در چیدمان یک اتاق خواب هستند که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند.

6. کتاب‌خانه فضایی دوست‌داشتنی در هر خانه‌ای است. همه قفسه‌ها را با کتاب پر کنید؛ مبادا مهمانان‌تان فکر کنند که کتاب نمی خوانید. هفت یا هشت هزار کتاب این فکر را از بین خواهد برد.

7. هیچ چیز مانند چند شی تزئینی زیبا یک اتاق را دنج و خوشایند نمی کند.

8. نام دکتر و شماره های ضروری را بر روی در یخچال بچسبانید.

9. اگر در فضای ورودی خانه اشیای تزئینی به کار نرفته باشد آن خانه خالی و بی روح به نظر خواهد رسید. تصور کنید که فضای ورودی عکس بالا چقدر زیبا می شد اگر چند گل شمعدانی بر روی طاقچه پنجره‌ها یا چند مجسمه اسب‌سوار برای استقبال از مهمانان قرار می گرفت.

10. خود را درگیر حرف‌های مردم در مورد خانه‌یتان نکنید. در پایان روز، مهم‌ترین چیز احساس شماست. هر چقدر هم به خانه خود توجه کنید و به طراحی آن فکر کنید باز هم کسانی هستند که از آن انتقاد کنند.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sarina در تاریخ 11 فروردین 1393
راه کارهای ساده و مفیدی بود

ثبت دیدگاه