Chidaneh.com placeholder image

ساخت پادری با کامواهای پارچه ای،آموزش قدم به قدم !

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: شاید برای شما هم پیش آمده است که بخواهید برای بخش کوچکی از دکوراسیون منزلتان مانند فضای آشپزخانه و یا حتی مقابل درب ها از فرش کوچکی به عنوان پادری استفاده کنید و دوست دارید به جای فرش های آماده از خلاقیت خودتان برای این منظور استفاده کنید و پادری دلخواه تان را خودتان بسازید، برای این منظور امروز در چیدانه می خواهیم ساخت پادری با کامواهای پارچه ای را به شما آموزش دهیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت پادری

چوب و هنر

وسایل مورد نیاز برای ساخت پادری

  • کاموا پارچه ای در رنگ دلخواه
  • سوزن و نخ هم رنگ با کاموا
  • قیچی
  • چسب

مراحل ساخت پادری پارچه ای

در مرحله اول ساخت پادری ابعاد پادری را در نظر بگیرید و مطابق با ابعاد مورد نظر همانند تصویر به صورت طولی و هم اندازه ببرید. و سپس هر کدام از برش ها را به صورت 3 تایی دسته بندی کنید و  به هم گره بزنید.

نکته: علت دسته بندی سه تایی کامواهای در ساخت پادری با کاموا پارچه ای، بافتی است که در ادامه مفصل در باره آن توضیح خواهیم داد.

آموزش ساخت پادری

در مرحله ی بعدی هر کدام از دسته های سه تایی را همانند تصویر با چسب روی سطحی مانند دیوار فیکس کنید سپس شروع به بافت زدن کنید. این کار را برای هر کدام از دسته ها انجام دهید تا به اتمام برسد.

آموزش ساخت پادری پارچه ای

در این مرحله بافت ها را کنار هم بچینید با توجه به سبک و سیاق دکوراسیون تان و رنگ های موجود در فضای داخلی تان می توانید رنگ کاموا پادری تان انتخاب کنید تا ظاهر هماهنگی با دکوراسیون تان داشته باشد.

ساخت پادری با کاموا پارچه ای

حالا با کمک نخ و سوزن بافت های فیکس شده را از پشت به هم بدوزید. در هنگام دوختن بافت ها دقت کنید که کوک ها هم اندازه، منظم و محکم باشند تا در زمان استفاده ظاهر خود را از دست ندهد، حتی اگر مهارت کافی دارید می توانید برای ساخت پادری کاموایی از چرخ خیاطی هم استفاده کنید تا فرش شما مقاوم تر باشد.

ساخت پادری با کاموا

حالا پادری تان را پشت و رو کنید و رشته های اطراف آن را مرتب کنید، اگر نیاز به کوتاهی دارند با کمک قیچی آن ها را مرتب کنید.

ساخت پادری پارچه ای

حالا ساخت پادری کاموایی شما به پایان رسیده است و پادری شما آماده است.

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند. 

نویسنده: ثمینا فراهانی| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه