Chidaneh.com placeholder image

انواع شومینه فضای باز، 15 چهره جدید گرما در محوطه!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: در روزهای سرد سال هیچ چیز دلنشین تر از لذت از هوای بارانی سرد زمانی که در جلوی شومینه نشسته اید نیست. گرمای آتش زمانی که خورشید غروب کرده و گرمایی باقی نمانده، شما را دعوت به فضای باز می کند تا از محفل صمیمی خانواده استفاده کنید. برای طراحی محوطه 15 نوع آتشدان و شومینه فضای باز را برای شما معرفی می کنیم:

شومینه در دیوار سنگی ایوان خانه

قالیشویی ادیب

15. اگر ایوان و تراس بزرگی دارید، باید بدانید که فضای مناسبی برای آرامش و گذراندن اوقات فراغت در تراس منزل شما وجود دارد. مبلمان حصیری بزرگ برای تراس خانه انتخاب مناسبی است که امکان استراحت و آرامش را بوجود می آورد. شومینه ایجاد شده روی دیواری از جنس سنگ در کنار مبلمان فضای باز، برای افراد ساکن و مهمان دعوت کننده است.

شومینه فضای باز با تراس های مختلف در فضای باز

14. شومینه با دیواری از جنس سنگ در محوطه حیاط خانه آنقدر برای محیط تاثیر گذار است که نقطه کانونی محوطه قرار می گیرد. استفاده از دیوار حائل برای این شومینه فضای باز با تراس های مختلف فضای مناسبی برای کاشت گیاهان و ایجاد باغچه نیز هست.

شومینه سنگ برجسته در فضای تراس

13. مهمانی های خانوادگی در روزهای سرد پاییز و زمستان در کنار گرمای آتش کامل می شوند. در آلاچیق یا فضای مسقف، شومینه را در دیوار سنگی قرار دهید تا بتوانید در هنگام باران و برف هم از این فضای دلنشین استفاده کنید. باربکیو برای مهمانی های کوچک خانوادگی فراموش نشود!

فضای نشیمن و تلویزیون در تراس خانه با شومینه سنگی

12. چطور است که از تراس یا ایوان خانه برای ایجاد فضای نشیمن استفاده کنید؟ با منظره زیبای پاییزی که دارید از گرمای شومینه استفاده کنید. دیوار سنگی برای قرار دادن شومینه بسیار مناسب است خصوصا اینکه از سکو و طبقه نیز برای وسایل تزیینی در دیوار سنگی استفاده شود. نصب تلویزیون و مانیتور در بالای شومینه فضای دلنشین شما را تکمیل می کند.

نیمکت سنگی و آتشدان سنگی در طراحی محوطه

11. یکی از روش هایی که می توان آتشدان را به فضای باز آورد، قرار دادن آن بر روی زمین است. نیمکت و آتشدان ساخته شده از جنس سنگ در حالی که سقفی در بالای آنها قرار دارد، فضایی متفاوت را به محوطه باز خانه می آورد.

ترکیب فلز، چوب و سنگ برای فضای نشیمن تراس

10. متریال چوب، فلز و سنگ در کنار هم ترکیب بسیار خوبی هستند. مبلمان با دسته و پایه های فلزی، کفپوش لمینت، میز جلو مبلی چوب و فلز در کنار هم فضایی به سبک معاصر ایجاد می کنند. شومینه نصب شده در دیوار سنگی با ظاهری ساده و رنگ روشن و خنثی سبک دکوراسیون را منحصر به فرد می کند.

شومینه سنگی شیری رنگ و مبلمان حصیری در طراحی محوطه

9. فضای نشیمن ایجاد شده در مجاورت شومینه می تواند کمی متفاوت باشد. شومینه با سنگ های برجسته شیری رنگ، مبلمان حصیری و میز جلو مبلی چوبی ترکیبی بی نظیر است که حس و حال رویایی به محوطه خانه شما می بخشد.

طراحی محوطه فضاهای باریک

8. در حیاط باریک خانه می توانید با کمی خلاقیت طراحی محوطه را به شکلی ویژه انجام دهید. بهتر است برای فضای کم عرض کمی تو رفتگی و گودی ایجاد کنید تا مکان نشستن تعریف شده باشد. در این صورت روشن کردن آتش با چوب های کوچک در گودی بسیار خاطره انگیز است.

شومینه آجری خاکستری رنگ در طراحی فضای باز

7. یکی دیگر از فضاهای مناسب برای قرار دادن شومینه و آتشدان در فضای باز در کنار ساختمان و بخش مسقف بنا است. استفاده از متریال متفاوت و متضاد از نظر رنگ و جنس با دیگر عناصر موجود، می توانید شومینه را از نظر بصری برجسته کند. البته ترکیب رنگی و تنالیته های مشابه رنگی را فراموش نکنید. شومینه آجری خاکستری تیره رنگ شده، در دکوراسیونی با تنالیته رنگی خاکستری و توسی نقطه عطف فضای باز می شود.

شومینه فضای باز از جنس سنگ کوچک در طراحی محوطه

6. ساخته شده از سنگ های کوچک جذابیت زیادی دارد. مبلمان به رنگ کرم و از جنس چوب و پارچه، فضایی را بوجود می آورد که توجه را به سمت شعله های آتش جلب می کند. پیچک و گیاهان رونده در کنار شومینه آن را قاب می کنند.

آتشدان فضای باز در طراحی پاسیو با پرگولای چوبی

5. فضای پاسیو با ابعاد بزرگ را تقسیم بندی کنید. فضاهای کوچک جمع شونده آنها را تبدیل به فضاهای خودمانی و صمیمی می کند که در سرما و باران استفاده بیشتری دارند. آتشدان گازی با سکوی مناسب را با صندلی احاطه کنید.

آتشدان فضای باز از جنس آجر در طراحی محوطه

4. یک آتشدان روی زمین و از جنس آجر بسازید. مبلمان فضای باز از جنس چوب با کوسن و بالشتک های رنگی فضا را آنقدر هماهنگ می کند که نخواهید فهمید هم خوانی فضا به دلیل رنگ های به کار رفته در آن است.

آتشدان بتنی  و گیاهان فضای باز در طراحی محوطه

3. در گوشه ای از حیاط خانه در میان گل و گیاهان فضای باز، آتشدان کوچکی برای خود بسازید. آتشدان بتنی و سیمانی به راحتی می تواند با رنگ های مختلفی که در اطراف آن وجود دارد هم خوانی پیدا کند. رنگ های متنوع محوطه زیبایی فضای حیاط را دو چندان می کند.

تراس روباز به سبک روستیک

2. تراس بزرگ طبقه دوم خانه برای قرار دادن شومینه فوق العاده است. سبکی متفاوت بوجود آوردید. از رنگ های قهوه ای برای گرم تر شدن فضا استفاده کنید. شومینه با دیوار سنگی در کنار ستون های چوبی تداعی کننده سبک روستیک است. قفسه بالای شومینه را برای لوازم دکوری به کار برده و از منظره زیبای درختان در ارتفاع لذت ببرید.

شومینه فضای باز به سبک مدرن و سفید رنگ

1. جالب است بدانید که شومینه را هم می توان به سبک مدرن ساخت. دیوار گچی ساده و سفید رنگ بدون اغراق گویای شومینه به سبک مدرن است. اگر می خواهید کمی گرما و صمیمیت را چاشنی فضای نشستن فضای باز کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از چوب است. پالت چوبی به عنوان میز جلو مبلی، و تنه چوب های بریده شده این وظیفه را انجام می دهند.

مطلب پیشنهادی: ساخت میز جلو مبلی متحرک با پالت چوبی ارزان!

برای اینکه افراد متخصص به کمک شما بیایند و طراحی محوطه را به آنها بسپارید، به بخش اهالی فن چیدانه سری بزنید تا با توجه به خواسته های خود گروه مورد نظر را پیدا کنید.

 منبع: houzz | گردآوری شده در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه